• Najdi
  • <<
  • <
  • 8
  • od 12
  • >
  • >>
  • 141.
    UPRS sodba II U 339/2014
    13.9.2014
    UM0011967
    ZLV člen 51, 70a.
    lokalne volitve - lista kandidatov za člane občinskega sveta in člane sveta krajevne skupnosti - določitev liste kandidatov - presoja zakonitosti liste kandidatov - tajnost glasovanja
    Politična stranka, ki sodeluje na volitvah, mora poskrbeti za to, da lahko izkaže obstoj zakonskih pogojev ob vložitvi kandidatne liste. Pri neizpolnjevanju pogoja glede tajnosti glasovanja tako ne gre za formalno pomanjkljivost kandidature, zaradi česar občinska volilna komisija ni bila dolžna ravnati v skladu z drugim odstavkom 56. člena ZVDZ ter predlagatelja pozvati na odpravo pomanjkljivosti, kot to zmotno meni pritožnik.
  • 142.
    UPRS sodba II U 333/2014
    12.9.2014
    UM0011966
    ZLV člen 70 a. ZVDZ člen 56, 56/2.
    lokalne volitve - lista kandidatov za člane občinskega sveta - določitev liste kandidatov - presoja zakonitosti liste kandidatov
    Pogoja iz člena 70.a ZLV je treba šteti kot materialna pogoja pri presoji zakonitosti liste kandidatov. Tako pri nespoštovanju navedenegih pogojev ne gre za formalno pomanjkljivost, ki bi jo bilo mogoče naknadno odpraviti v smislu drugega odstavka 56. člena ZVDZ. Zato volilna komisija tudi ni bila dolžna postopati po drugem odstavku 56. člena ZVDZ, ki se nanaša samo na primere, ko volilna komisija ugotovi formalne pomanjkljivosti liste kandidatov.
  • 143.
    UPRS sodba I U 1459/2014
    12.9.2014
    UL0009903
    ZVL člen 70a. ZVDZ člen 56, 56/1.
    varstvo volilne pravice - lista kandidatov za člane občinskega sveta - določitev liste kandidatov - zastopanost kandidatov po spolu
    V skladu z določbo prvega odstavka 70.a člena ZLV morajo biti kandidatne liste sestavljene tako, da pripada vsakemu od obeh spolov najmanj 40% kandidatur oziroma mest na kandidatni listi, pri čemer morajo politične stranke ali volivci kandidate na prvi polovici kandidatne liste razporediti izmenično po spolu. Tožena stranka je ugotovila, da na listi kandidatov ne pripada vsakemu od obeh spolov najmanj 40% kandidatur oziroma mest na kandidatni listi, saj kandidatno listo sestavlja 10 moških in 16 žensk, zato je zavrnila kandidatno listo.
  • 144.
    UPRS sodba I U 1481/2014
    12.9.2014
    UL0011427
    ZLV člen 51, 51/3. ZDVZ člen 55, 56, 56/1.
    lokalne volitve - volitve župana - preizkus liste kandidatov - zavrnitev kandidature - določanje kandidatov - tajnost glasovanja - napaka v zapisniku
    Volilni organi in pristojna sodišča morajo določbe ZLV in ZVDZ interpretirati in v posamičnih primerih uporabiti tako, da je v čim večji meri omogočeno uresničevanje volilne pravice in njeno učinkovito sodno varstvo. Tajnost glasovanja je sicer zakonski pogoj iz 51. člena ZLV in mora biti zato brezpogojno izpolnjen za zakonitost kandidatne liste. Vendar je v obravnavanem primeru predlagatelj kandidature podal izjavo, da je pri pisanju zapisnika prišlo do tiskarske napake in je pomotoma navedeno, da se je glasovalo javno, kar ne drži, ampak je glasovanje potekalo tajno. To izjavo, ki očitno ni dopolnitev kandidature, je toženka prejela pred izdajo izpodbijanega akta, vendar je ni vsebinsko presojala, čeprav bi jo po presoji sodišča morala.
  • 145.
    UPRS sklep I U 1024/2014
    28.7.2014
    UL0010391
    ZLV člen 4, 35. ZVDZ člen 34. ZUS-1 člen 36, 36/1, 36/1-6.
    občinska volilna komisija - imenovanje člana občinske volilne komisije - predlog politične stranke - predlog svetniškega kluba politične stranke - upravni spor - pravni interes - zavrženje tožbe
    Tožeča stranka je sicer res najprej za člana občinske volilne komisije predlagala C.C., vendar je njen klub svetnikov kasneje podal drugačen predlog, iz česar smiselno izhaja, da so se njeni svetniki strinjali s tem, da C.C. postane namestnik članice volilne komisije. Občinski svet je torej C.C. imenoval tako, kot je predlagal klub svetnikov tožeče stranke. Tožeča stranka zato ne more imeti pravnega interesa za izpodbijanje sklepa o imenovanju članov občinske volilne komisije. Ker je tožena stranka sledila predlogu kluba svetnikov tožeče stranke, tožeča stranka ne izkazuje pravnega interesa za upravni spor, zato je sodišče tožbo zavrglo.
  • 146.
    sodba I U 2031/2013
    23.1.2014
    UL0008267
    ZLS člen 37a, 37a/1, 37a/1-1, 37a/2. ZLV člen 5, 5/4.
    član občinskega sveta - prenehanje mandata - prenehanje mandata občinskega svetnika - stalno prebivališče v drugi občini - izguba volilne pravice
    Določilo 1. alineje prvega odstavka 37.a člena ZLS je treba razlagati v povezavi s četrtim odstavkom 5. člena ZLV. Ob takšni razlagi zakonskih določb članu občinskega sveta preneha mandat, če izgubi volilno pravico v občini, v kateri je bil izvoljen.

    Članu občinskega sveta mandat preneha z dnem, ko občinski svet ugotovi, da so nastali razlogi za prenehanje mandata iz prvega odstavka 37.a člena ZLS.
  • 147.
    sodba IV U 1/2013
    10.10.2013
    UC0030733
    ZVDZ člen 79, 79a. URS člen 43, 43/2.
    volilna pravica - kršitev volilne pravice - invalidom dostopna volišča - tajnost glasovanja
    Na območju vsake OVK je bila nameščena vsaj ena glasovalna naprava, na kateri so lahko glasovali invalidi, kar pomeni, da jim je bilo omogočeno tajno glasovanje na primernem volišču in na posebej določenih voliščih tudi z glasovalnimi napravami. DVK je že pred glasovanjem določila in javno objavila volišča, na katerih bo glasovalna naprava nameščena, tako da ustavno zagotovljena volilna pravica iz drugega odstavka 43. člena Ustave RS tožnikoma ni bila kršena.
  • 148.
    UPRS sodba I U 1071/2013
    29.7.2013
    UL0011700
    ZLS člen 37a.
    član občinskega sveta - prenehanje mandata članu občinskega sveta - razlogi za prenehanje mandata
    Zgolj nezadovoljstvo zaradi opravljanja funkcije občinskega svétnika še ne more biti razlog za prenehanje mandata. Ti razlogi so v 37.a členu ZLS taksativno našteti, morebitno nezadovoljstvo nad opravljanjem funkcije pa ni razlog za prenehanje mandata. Tožena stranka je tako pravilno ugotovila, da ni izpolnjen nobeden od zakonsko določenih razlogov, zaradi katerih bi moral stranki z interesom prenehati mandat.
  • 149.
    UPRS sklep I U 923/2013
    8.7.2013
    UL0010055
    ZLS člen 47, 47/1. ZUS-1 člen 22, 22/1. ZPP člen 80, 81, 81/1, 81/5.
    referendum - razpis referenduma - pobuda volivcem za vložitev zahteve za razpis referenduma - kvalificiran predlagatelj - zavrženje tožbe
    Z določbo 1. odstavka 47. člena ZLS je zakonodajalec opredelil taksativno določen krog vlagateljev pobude volivcem za vložitev zahteve za razpis referenduma: takšno pobudo namreč lahko vložijo izključno posebej kvalificirani vlagatelji. Tožeča stranka ne izkazuje aktivne legitimacije za sprožitev upravnega spora, saj v tožbi ne zatrjuje in ne izkazuje, da bi tožbo, tako kot pred tem predmetno pobudo volivcem za vložitev zahteve za razpis referenduma vložil katerikoli izmed kvalificiranih predlagateljev iz 1. odstavka 47. člena ZLS.
  • 150.
    sodba IV U 196/2012
    25.10.2012
    UC0030489
    ZLV člen 51, 72, 72/2.
    lokalne volitve - zavrnitev kandidature za župana - pogoji za vložitev kandidature - postopek za določitev kandidatov - tajno glasovanje
    Vlagatelj kandidature mora sam izkazati, da je izpolnil vse zakonsko določene pogoje, volilna komisija je pristojna le v primeru, če ugotovi formalne pomanjkljivosti, zahtevati njihovo odpravo, sicer pa mora, če ugotovi, da zakonski pogoji za vložitev kandidature za župananiso izpolnjeni, kandidaturo zavrniti.
  • 151.
    sodba II U 137/2012
    23.5.2012
    UM0011205
    URS člen 43. ZVDZ člen 79a.
    volitve - volilna pravica - invalidi - določitev volišč z glasovalnimi napravami - invalidom dostopna volišča - zagotovitev tajnosti glasovanja
    Okoliščina, da mora invalid, če želi glasovati na najbližjem volišču, zaradi svoje invalidnosti glasovati s pomočjo druge osebe (svojega zaupnika), po presoji sodišča ne pomeni kršitve invalidove pravice do tajnega glasovanja; še posebej, ker ima takšen volivec (invalid) še vedno možnost glasovanja na najbližjem volišču, kjer pa je taka naprava nameščena.
  • 152.
    sodba I U 2097/2011
    9.1.2012
    UL0007286
    ZLS člen 15b. ZLV člen 15, 16, 17, 40. ZUP člen 9, 138.
    varstvo volilne pravice - potrditev mandata člana občinskega sveta - proporcionalne volitve - ročni izračun - načelo zaslišanja stranke
    Tožena stranka mora v ponovljenem ugotovitvenem postopku od DVK pridobiti še ročni izračun sicer računalniško pridobljenih volilnih rezultatov in razdelitve mandatov. Ob tem mora dati tožeči stranki možnost, da se pred izdajo ponovne odločitve lahko izreče o bistvenih dejstvih in okoliščinah, ki jih bo prinesel rezultat ročnega izračuna volilnih rezultatov in razdelitve mandatov v povezavi z argumenti tožnika, in ki bodo pomembni za odločitev v ponovljenem postopku.
  • 153.
    sodba III U 152/2011
    1.7.2011
    UN0020624
    ZLV člen 8, 8/2, 8/4.
    lokalne volitve - volitve članov sveta krajevne skupnosti - volilna evidenca - vpis v volilni imenik za podpisnika podpore - pripadnik italijanske narodne skupnosti
    Brez vpisa v predpisano evidenco volilne pravice pritožnice in D.D., ob podpisu podpore kandidatu italijanske narodne skupnosti za njegovo kandidaturo na volitvah v svet krajevne skupnosti, nista bila upravičena do uveljavljanja volilne pravice, le-to bosta, kot pripadnika italijanske narodne skupnosti, lahko uveljavljala šele ko bosta vpisana v volilni imenik državljanov RS, pripadnikov italijanske narodne skupnosti.
  • 154.
    sodba I U 817/2011
    26.5.2011
    UL0005243
    ZLV člen 109. ZUP člen 212, 213, 214.
    lokalne volitve - potrditev mandata za člana sveta krajevne skupnosti - sestavni deli odločbe
    Tožnik ne nasprotuje ugotovitvi, da ob ponovnem odločanju ni prejel zadostnega števila glasov niti ne navaja posebnih razlogov zakaj meni, da odločitev štirih članov, ki so glasovali proti potrditvi mandata, niso pravilna.

    Glavne sestavine akta so v izpodbijanem sklepu navedene v zadostni meri in omogočajo presojo njegove zakonitosti.
  • 155.
    sklep I U 584/2011
    18.5.2011
    UL0004639
    ZUS-1 člen 28, 28/2, 36, 36/1, 36/1-2.
    molk organa - tožba zaradi molka organa - procesne predpostavke - rok za vložitev tožbe - zavrženje tožbe
    Procesne predpostavke za vložitev tožbe v upravnem sporu zaradi molka organa je opredelil zakonodajalec. V konkretnem primeru te procesne predpostavke niso podane. Iz tožnikovih navedb ter podatkov upravnega spisa namreč ne izhaja, da bi bila nova zahteva tožnika za izdajo odločbe o strankini pritožbi, vložena pred datumom vložitve predmetne tožbe zaradi molka organa. Šele če na novo zahtevo tožnika ne bi bila v nadaljnjih 7—ih izdana odločba (o njegovi pritožbi zoper sklep Občine volilne komisije z dne 28. 10. 2010), bi smel tožnik sprožiti upravni spor, kot če bi bila njegova pritožba zavrnjena.
  • 156.
    sodba I U 690/2011
    16.5.2011
    UL0007014
    ZLV člen 15, 16, 17, 18.
    lokalne volitve - volitve članov občinskega sveta - dokazno breme
    Tako kot v pritožbi zoper odločitev občinske volilne komisije, tožnik tudi v pritožbi v upravnem sporu ne navede, pri katerem konkretnem izračunu je prišlo do napake oziroma ne konkretizira izračunske napake niti ne izkaže metodologije izračuna, ki je po njegovem mnenju pravilna, ampak pavšalno navaja, da se je držal komentarja ZLV in da bi morali biti trije mandati, ki jih je dobila stranka E., razdeljeni tako, da bi bil po en mandat podeljen v vsaki od treh volilnih enot, ne pa da sta dva mandata podeljena v 3. volilni enoti (in en mandat pa v 2. volilni enoti). Iz izpodbijanega sklepa in podatkov v spisu ne izhaja, da bi tožena stranka mandate ugotovila in izračunala po nestandardizirani metodi in tožnik tega tudi ne zatrjuje, ampak pravi, da je izračun napačen, t.i. ročnega izračuna pa tudi sam ni predložil kot dokaza.

    Tožnik v postopku ni ravnal v skladu s specifičnimi pravili dokazovanja oziroma ni zadostil svojemu dokaznemu bremenu, da bi vzpostavil zadosten in tudi pravočasen dvom v pravilnost izračuna mandatov.
  • 157.
    sodba in sklep I U 227/2011
    17.2.2011
    UL0007295
    ZUS-1, člen 36, 36/1, 36/1-4. ZLV člen 24, 32. ZLS člen 37a.
    lokalne volitve - predčasne volitve - prenehanje mandata članu občinskega sveta - prenehanje mandata zaradi odstopa - dan prenehanja mandata
    Iz tožbenega zahtevka je razvidno, da tožniki želijo, da se ugotovi, da je tožena stranka s svojim ravnanjem posegla v njihove ustavne pravice in da naj se toženi stranki zato prepove takšno nadaljevanje ravnanja, iz obrazložitve tožbe pa izhaja, da se to dejanje tožene stranke nanaša na razpis nadomestnih volitev z dne 28. 1. 2011, zoper katerega po ZLV ni zagotovljeno (redno) sodno varstvo, zato je sodišče štelo, da imajo tožniki zagotovljeno sodno varstvo v tem upravnem sporu.

    Odstop 7 članov Občinskega sveta (od 14) po matematičnem izračunu sicer res ne predstavlja večine v smislu četrtega odstavka 24. člena ZLV, vendar pa je obstoječi Občinski svet s preostalim številom članov (7) v pravnem položaju, ko ni sklepčen in zato ne more pravno veljavno sprejemati svojih odločitev v smislu prvega odstavka 35. člena ZLS. Zato tudi ne bi bil sposoben veljavno potrditi mandatov na nadomestnih volitvah izvoljenih članov. To pomeni, da je delovanje Občinskega sveta, onemogočeno. Ker tako ZLV, kot tudi ZLS, niti ne Statut Občine A., ne urejajo situacije, kot je v konkretnem primeru nastala, bi po mnenju sodišča, tožena stranka, zaradi nesposobnosti delovanja Občinskega sveta, morala razpisati predčasne in ne nadomestne volitve.

    V obravnavani zadevi Občinski svet ni sprejel (predhodnega) ugotovitvenega sklepa o prenehanju mandatov njegovim članom. V skladu z določilom 2. odstavka 37. a člena ZLS članu Občinskega sveta ne preneha mandat s samim odstopom, temveč mu mandat preneha šele po tem, ko Občinski svet ugotovi, da so nastali razlogi za prenehanje mandata. Ker tožena stranka v postopku pred izdajo izpodbijanega akta ni ravnala v skladu z določilom 2. odstavka 37. a člena ZLS, to pomeni, da ni ravnala po pravilih postopka.
  • 158.
    sodba I U 89/2011
    16.2.2011
    UL0005238
    ZLV člen 100, 109, 112, 112/2. ZUP člen 4, 212, 214.
    lokalne volitve - potrditev mandata za člana sveta krajevne skupnosti - sestavni deli upravnega akta - obrazložitev odločbe
    Izpodbijani akt ima naravo odločitve v javnopravni zadevi iz 4. člena ZUP, kar pa pomeni, da je treba pri njegovi izdaji smiselno upoštevati pravila ZUP. Izpodbijani akt pa nima nobene obrazložitve, na podlagi katere bi bila možna presoja zakonitosti izpodbijanega akta, ampak tožena stranka dejstva, na podlagi katerih tožena stranka ni potrdila tožnikovega mandata navaja šele v odgovoru na tožbo, ki pa ni sestavni del izpodbijanega akta in z njim tožena stranka ne more odpraviti bistvenih pomanjkljivosti izpodbijanega akta.
  • 159.
    sodba I U 38/2011
    27.1.2011
    UL0005467
    ZUP člen 237, 254. ZLV člen 100.
    lokalne volitve - volitve članov občinskega sveta - podelitev mandatov - odločanje o pritožbi zoper akt občinske volilne komisije - obrazložitev odločbe - bistvena kršitev pravil postopka
    Pritožbeni organ mora z navedbo svojih razlogov odgovoriti, katere pritožbene navedbe so utemeljene in katere ne. Tožena stranka pa je v obrazložitvi svoje odločbe na konkretne navedbe pritožnika odgovorila samo s pavšalnimi navedbami, da so bili rezultati volitev pravilno vnešeni v centralni računalniški program za izračun in razdelitev mandatov in da je računalniški program pravilno deloval. S to opustitvijo je kršila pravila postopka po 3. točki 1. odstavka 237. člena ZUP.
  • 160.
    sodba II U 477/2010
    20.1.2011
    UM0010514
    ZLV člen 75, 83, 83/2, 84. ZVDZ člen 76, 76/2.
    lokalne volitve - volitve članov občinskega sveta - potrditev mandatov - veljavnost glasovnic
    Če volivec glasovnico izpolni drugače kot je to določeno v drugem odstavku 83. člena ZLV, je treba pri ugotavljanju volivčeve volje ravnati restriktivno in glasovnico razvrstiti med veljavne le v primeru, ko je volja volivca jasno in nedvoumno razvidna in ne dopušča različnih razlag.
  • <<
  • <
  • 8
  • od 12
  • >
  • >>