Uredba o okoljski dajatvi za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov člen 19, 19/6.
okoljska dajatev zaradi odlaganja odpadkov - oprostitev plačila okoljske dajatve - plačilo razlike med skupnim letnim zneskom akontacij in zneskom oprostitve
V zvezi z oprostitvami plačila okoljske dajatve pa šesti odstavek 19. člena Uredbe o okoljski dajatvi za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov določa, da je treba v primeru, ko je znesek oprostitve nižji od skupnega letnega zneska akontacij, razliko do skupnega letnega zneska akontacij doplačati v roku 60 dni po dokončnosti odločbe v proračun RS. Navedena določba tako govori o skupnem letnem znesku akontacij in ne o plačanih akontacijah, zato tožnica neutemeljeno ugovarja, da je agencija nepravilno uporabila materialno podlago.
ZVO-1 člen 20. Uredba o odlaganju odpadkov na odlagališčih člen 5, 5/1, 5/3, 44, 44/6.
okoljevarstveno dovoljenje - pogoji za izdajo okoljevarstvenega dovoljenja - odpadki - ravnanje z odpadki - odlagališče nenevarnih odpadkov
Za vsako obratovanje naprave, njenega dela ali dejavnosti, ki lahko povzroča onesnaževanje okolja večjega obsega, se lahko izda okoljevarstveno dovoljenje v skladu s predpisom, ki ureja vrste takšnih dejavnosti in naprav (Uredbo IPPC). Če pa je takšna naprava ali njen del ali dejavnost odlagališče, pa je predpostavka za izdajo okoljevarstvenega dovoljenja tudi izpolnjevanje zahtev iz Uredbe, ki je kasnejša in bolj specifična za obravnavano področje.
ZUP člen 235, 235/5, 260, 260/9. Uredba o načinu uporabe zvočnih naprav, ki na shodih in prireditvah povzročajo hrup člen 5, 5/1, 6, 6/4, 7, 7/1, 7/2, 8, 8/1.
hrup - dovoljenje za začasno obremenitev s hrupom - stranka v upravnem postopku - vplivno območje - obnova upravnega postopka
Po 1. odstavku 5. člena Uredbe o načinu uporabe zvočnih naprav, ki na shodih in prireditvah povzročajo hrup, se izpostavljenost hrupu, ki ga povzroča uporaba zvočne naprave, ne ocenjuje pred fasadami vseh stavb, ki se nahajajo v okolici prireditve, temveč le pred fasadami najbolj izpostavljenih stavb z varovanimi prostori.
Tožeča stranka doslej ni odlagala obdelanih odpadkov, prav tako pa ni izkazala, da bo za obdelavo odpadkov poskrbela v bodoče. Ker je obdelava odpadkov bistvenega pomena za izdajo okoljevarstvenega dovoljenja, je odločitev, da se zahteva tožeče stranke za izdajo takšnega dovoljenja zavrne, pravilna.
ZVO-1 člen 20. Uredba o odlaganju odpadkov na odlagališčih člen 5, 5/1, 5/3, 44, 44/3, 44/3-3.
okoljevarstveno dovoljenje - okoljevarstveno dovoljenje za obratovanje odlagališča nenevarnih odpadkov - pogoji za izdajo okoljevarstvenega dovoljenja - obdelava komunalnih odpadkov
Tožnica pripeljane odpadke na odlagališču raztovori in ročno prebere ter se odpadki po tem, ko so prebrani in pregledani, z delovnim strojem potisnejo v odlagalno polje in nato s kompaktorjem vgradijo v telo odlagališča. Na podlagi takega dejanskega stanja v obravnavanem primeru ni izkazano, da bi se odpadki obdelovali po postopkih referenčne sheme iz Priloge 1 k Uredbi o odlaganju
odpadkov na odlagališčih, zato je izpodbijana odločitev pravilna.
ZV člen 60. ZV-1 člen 74, 74/1, 74/6, 153, 153/8, 209, 210, 216. ZGO-1 člen 50.
gradbeno dovoljenje - soglasje - vodno soglasje - vodovarstveno območje - projektni pogoji - veljavnost predpisov lokalnih skupnosti
Vlada do izdaje izpodbijane odločbe za predmetno območje še ni določila vodovarstvenega območja, zato je toženka glede na 216. člen ZV-1 pravilno uporabila materialno pravo, ko se je pri določitvi projektnih pogojev sklicevala na Odlok
o varstvenih pasovih vodnih virov pri Brestovici pri Komnu
Za pridobitev okoljevarstvenega dovoljenja po 35. členu Uredbe o spremembah in dopolnitvah Uredbe o odlaganju odpadkov na odlagališčih morajo biti izpolnjeni vsi pogoji, ki so določeni v tem členu in že samo neizpolnitev enega od njih je razlog za zavrnitev vloge.
Obstoječe odlagališče po zgornji določbi je zgolj tisto, za katerega so bila izdana vsa potrebna dovoljenja, med katere spada tudi gradbeno dovoljenje, v obsegu, kot izhaja iz njega.
Uredba o odlaganju odpadkov na odlagališčih člen 31.
odlagališče odpadkov - novo odlagališče - obstoječe odlagališče - okoljevarstveno soglasje - pogoji za izdajo okoljevarstvenega soglasja - načrtovanje odlagališča - prostorsko načrtovanje odlagališča - pojem načrtovanja - razlaga predpisa
Prvi odstavek 31. člena Uredbe o odlaganju odpadkov na odlagališčih govori res o načrtovanju odlagališča, tretji odstavek pa o prostorskem načrtovanju odlagališča, vendar navedeno po presoji sodišča pomeni, da se pojem „načrtovanje“ v navedeni Uredbi uporablja v prvem odstavku kot splošen pojem, ki pomeni tako projektiranje kot tudi prostorsko načrtovanje, saj je le v drugem odstavku pojem načrtovanja nadomeščen s pojmom projektiranje.
Uredba o mejnih vrednostih emisije hlapnih organskih spojin v zrak iz naprav, v katerih se uporabljajo organska topila člen 26.
varstvo okolja - emisije - organska topila - mejne vrednosti emisij - vpis naprave v evidenco naprav, v katerih se uporabljajo organska topila
Ker tožnik v roku zahtev iz načrta zmanjševanja emisij hlapnih organskih spojin ni izpolnil, saj vrednost emisije hlapnih organskih spojin presega ciljno vrednost, naprava pa tudi ne izpolnjuje predpisanih pogojev, je pravilna zavrnitev zahteve za vpis naprave v evidenco naprav, v katerih se uporabljajo organska topila.
ZUP člen 8, 214, 237, 237/2, 237/2-7. Uredba o odlaganju odpadkov na odlagališčih člen 70, 70/5. ZVO-1 člen 82.
okoljevarstveno dovoljenje - podaljšanje okoljevarstvenega dovoljenja - sprememba okoljevarstvenega dovoljenja - odlagališče nevarnih odpadkov - regijski center za ravnanje s komunalnimi odpadki - obrazložitev odločbe
Ugotovitev, ali je izpolnjen pogoj iz 5. alinee petega odstavka 70. člena Uredbe o odlaganju odpadkov na odlagališčih, je bistvena za odločitev, ali lahko upravljavec obstoječega odlagališča pridobi okoljevarstveno dovoljenje za obratovanje odlagališča za odlaganje obdelanih komunalnih odpadkov po 16. 7. 2009. Ta ugotovitev iz prvostopenjskega upravnega akta ne izhaja, oziroma je pomanjkljivo obrazložena.
ZGO-1 člen 1, 1/4. ZRud člen 1, 1/1, 1/4, 2, 2/2, 2/14, 4, 50. Uredba o ravnanju z odpadki člen 16, 16/2, 16/2-2.
odpadki - zbiranje odpadkov - vpis v evidenco zbiralcev odpadkov - zbirni center - rudarska pravica - enotno dovoljenje
Zahteva iz 2. alineje 2. odstavka 16. člena Uredbe o ravnanju z odpadki se nanaša na objekt oz. če gre za zbiranje gradbenih odpadkov, tudi na urejen prostor na prostem, s katerim zbiralec odpadkov razpolaga za namene opravljanja svoje registrirane dejavnosti. Ker morajo biti ti objekti, torej tudi zbirni center, urejeni v skladu s predpisi, ki urejajo graditev objektov, če naj se zbiralca odpadkov vpiše v evidenco, se navedeni pogoj v postopku vpisa izkazuje z upravnim dovoljenjem s področja graditve objektov.
Enotno dovoljenje, izdano na podlagi določb ZRud, ni dovoljenje za gradnjo objekta za predhodno skladiščenje odpadkov za namene opravljanja registrirane dejavnosti.
Uredba o zavarovanih prostoživečih živalskih vrstah člen 5, 7, 7/1.
dovoljenje za poseg v populacijo osebkov zavarovanih živalskih vrst - odstrel ptic - varnost letalskega prometa - druge ustrezne možnosti - obrazložitev odločbe
V skladu s Ptičjo direktivo je poseg v zavarovane osebke ptic, ki nasprotuje prepovedim iz 5. člena Uredbe, lahko dovoljen le kot skrajni ukrep.
Strokovno mnenje, ki ugotavlja, da odstrel ptic zaradi prisotnosti hrane dolgoročno ne bo zagotovil zmanjšanja trkov z letali, po drugi strani pa se ne opredeli do predlaganih možnosti za spremembo upravljanja z zadevnimi zemljišči in s tem zmanjšanja dostopa do hrane, je pomanjkljivo, zato ne more biti zadostna podlaga za izdajo odločbe.
ZRud člen 48, 48/1, 48/1-2, 50, 50/1, 50/1-1. Pravilnik o načinu izdelave, zaporedju, vsebini in reviziji rudarskih projektov člen 12. ZUS-1 člen 52.
dovoljenje za izvajanje rudarskih del - velikost pridobivalnega prostora - dopolnitev vloge - rudarski projekt - upravni spor - tožbena novota
Dovoljenje za izvajanje del po 50. členu ZRud, za katerega je tožena stranka dala vlogo, med točno določenimi področji, ki jih zajema, ne vsebuje samega dovoljenja za izkoriščanje (to določa 2. točka prvega odstavka 48. člena zakona in je postopek ločen). Zaradi več desetletij vodene nedoslednosti obravnavanega kamnoloma je bilo treba z odločitvijo upravne enote takšno stanje dokončno urediti. Velikost pridobivalnega prostora je med različnimi strankami v postopkih sporna že vse od leta 1971, in ker je navedeno dovoljenje za izkoriščanje, ki je del revidiranega projekta, že od leta 1980, četudi se je dejansko stanje v naravi v tem času spreminjalo, je odločitev obeh upravnih organov za dokončno ureditev tega stanja pravno utemeljena.
razveljavitev odločbe po nadzorstveni pravici - pogoji za razveljavitev po nadzorstveni pravici - okoljevarstveno dovoljenje - razlaga dejanskega stanja
Razveljavitev odločbe po nadzorstveni pravici je mogoča v primeru, če je bil z njo očitno prekršen materialni predpis. Takšno nepravilno ravnanje upravnega organa je mogoče ugotoviti že na prvi pogled le, ko je uporaba predpisa povsem jasna in nedvoumna ter sama po sebi ne omogoča različnih razlag niti v povezavi z drugimi predpisi. V nasprotnem primeru presoja očitne kršitve materialnega prava dejansko postaja presoja o nepravilni uporabi materialnega prava, kar sodi v pristojnost odločanja v okviru rednega pravnega sredstva, to je pritožbe.
ZVO-1 člen 20. Uredba o ravnanju z embalažo in odpadno embalažo člen 19, 19/6. ZUS-1 člen 36, 36/1, 36/1-4.
ravnanje z odpadki - prevzem odpadne embalaže - upravna odločba
Ne po ZVO-1, ne po Uredbi ne izhaja, da bi objava deležev družb za ravnanje z odpadno embalažo na podlagi 6. točke 19. člena Uredbe sama po sebi predstavljala upravno odločbo, ne glede na njeno vsebino. To pomeni, da z njo ni bilo odločeno o ničemer, temveč gre zgolj za objavo neke odločitve, ki bi morala biti sprejeta zakonitem postopku, ki sama po sebi strank ne zavezuje, saj noben zakon tega ne določa.
ZVO-1 člen 73, 73/2. Uredba o emisiji snovi v zrak iz nepremičnih virov onesnaževanja člen 11, 12, 12, 14.
okoljevarstveno dovoljenje - vplivno območje - elaborat o vplivnem območju - območje vrednotenja - stranka v postopku
Določitve območja vrednotenja na podlagi 14. člena Uredbe o emisiji snovi v zrak iz nepremičnih virov onesnaževanja in vplivnega območja, relevantnega za določitev stranskih udeležencev po določbi 73. člena ZVO-1, ni mogoče enačiti. Sestavni del okoljevarstvenega dovoljenja je elaborat o določitvi vplivnega območja naprave, ki ga zagotovi upravljavec in ki vsebuje opredelitev območja, na katerem je mogoče pričakovati, da bo obratovanje naprave povzročilo obremenitev okolja, ki lahko vpliva na zdravje ali premoženje ljudi. 14. člen Uredbe pa se nanaša na drugo dejansko in pravno situacijo ter ga je treba razlagati v povezavi še z drugimi predpisnimi določbami iste Uredbe.
ZON člen 105a, 105a/2, 105a/3. Pravilnik o presoji sprejemljivosti vplivov izvedbe planov in posegov v naravo na varovana območja. ZTNP člen 13, 13-3. Odlok o občinskem prostorskem načrtu OPN Bovec člen 42, 42/6.
naravovarstveno soglasje - presoja sprejemljivosti posega v prostor - nacionalni park - nameravana gradnja brunarice - neskladnost nameravanega posega z varstvenim režimom
Tožnica ne navaja dejstev in okoliščin, iz katerih bi izhajalo, da bo predvidena novogradnja služila kmetijski dejavnosti, in niti dejstev, iz katerih bi izhajalo, da je prebivalka Triglavskega narodnega parka, in bi se ukvarjala z dejavnostjo znotraj parka, zato ji je tožena stranka utemeljeno zavrnila izdajo naravovarstvenega soglasja. Dejstvi, da je parcela predvidene gradnje zazidljiva in da ima tožnica stalno bivališče prijavljeno na objektu, pa za pravilno uporabo zakona in predpisov, na katerih temelji izpodbijana odločitev, nista pravno pomembni.
okoljevarstveno dovoljenje - okoljevarstveno dovoljenje za obratovanje naprave, ki lahko povzroča onesnaževanje večjega obsega - presoja vplivov na okolje - položaj stranskega udeleženca - vplivno območje - okoljski izvedenec - vročitev okoljevarstvenega soglasja
Čeprav so določbe 1. odstavka 55. člena ZVO-1 začele veljati 30. junija 2010, to ne pomeni, da bi okoljsko poročilo v skladu z 41. členom ZVO-1 lahko preverjala oziroma opravila revizijo pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik, ki ni vpisan v evidenco izdelovalcev okoljskih poročil in poročil o vplivih na okolje in ki nima potrdila o strokovni usposobljenosti. Zato bi tudi tožeča stranka pomanjkljivosti poročila o vplivih na okolje lahko izpodbijala le s poročilom, ki bi ga izdelal okoljski izvedenec oziroma izdelovalec okoljskih poročil in poročil o vplivih na okolje, ki je vpisan v evidenco, ker izpolnjuje predpisane pogoje in je dobil pooblastilo ministra.
ZON člen 11, 11/6, 11/7, 21. Uredba o zavarovanih prostoživečih živalskih vrstah člen 3, 4, 4/2, 13. Uredba o ravnanju in načinih varstva pri trgovini z živalskimi in rastlinskimi vrstami člen 29.
dovoljenje za gojitev ptic - pogoji za izdajo dovoljenja - reja sokolov - zadrževanje v ujetništvu
Druga alineja 4. člena Uredbe zadrževanje v ujetništvu opredeljuje kot oddvojitev živali od populacije, ki je daljše od treh ur (razen, če gre za tranzit živali). Pri gojenju osebkov, ki so bili rojeni v ujetništvu, zato ni mogoče govoriti o oddvojitvi živali od populacije.
ZON člen 105, 105/1. ZGO-1 člen 50, 50/1, 50/2, 50/5.
naravovarstveno soglasje - presoja sprejemljivosti posega v naravo - obnova dostopne poti
Nepravilno je ravnanje organa, ko je dopustnost posega in njegovo nasprotje z varstvenimi režimi iz 6. člena Odloka presojal tudi na podlagi njegove izvedbe na terenu, ne da bi ugotovil, ali je tak poseg predviden v projektni dokumentaciji.