zemljiški kataster - ureditev meje - evidentiranje urejene meje
Sodišče ugotavlja, da so bili izpolnjeni zakonski pogoji za evidentiranje urejene meje in parcelacijo, kar kot izhaja iz tožbe, tožeča stranka tega niti ne izpodbija, saj navaja, da je bila pot odmerjena tako, kot dejansko poteka.
V obravnavani zadevi gre za naknadno preverjanje carinske deklaracije po uradni dolžnosti. Carinski organ lahko po prepustitvi blaga preveri dokumente in podatke, ki se nanašajo na uvozne ali izvozne operacije v zvezi z zadevnim blagom. Naknadno preverjanje deklaracije je bilo v obravnavanem primeru opravljeno na podlagi carinske deklaracije in prilog ter podatkov, ki jih je posredoval sam tožnik. Če se pri ponovnem pregledu deklaracije ali naknadnih preverjanih izkaže, da so bile določbe o zadevnem carinskem postopku uporabljene na podlagi netočnih ali nepopolnih podatkov, carinski organi ob upoštevanju vseh sprejetih predpisov, sprejmejo potrebne ukrepe za ureditev položaja, pri čemer se upoštevajo nove informacije, s katerimi razpolagajo.
dohodnina - davčna olajšava - vzdrževani družinski član - posebna olajšava za vzdrževanega družinskega člana - sporazum med zavezanci - oblika sporazuma - dokazovanje sporazuma
Če se zavezanci ne morejo sporazumeti, kdo izmed njih bo uveljavljal posebno olajšavo za istega vzdrževanega družinskega člana, se v skladu z 11. odstavkom 114. člena ZDoh-2 vsakemu zavezancu prizna sorazmerni del olajšave. Oblika sporazuma v tej določbi res ni določena, vendar to po presoji sodišča le dodatno potrjuje razlago, da se skladnost volje v davčnem postopku ugotavlja izključno na podlagi izjav volje, izražene v postopku odmere dohodnine. Drugačno dejansko stanje v tem pogledu je mogoče z uspehom dokazovati le z dogovorom, sklenjenim v obliki neposredno izvršljive javne listine (notarski zapis). Davčni postopek namreč ni namenjen reševanju sporov o obstoju in vsebini morebitnih dogovorov med zavezanci.
vojaški mirnodobni invalid - zvišanje odstotka invalidnosti - poslabšanje bolezni - izvid in mnenje zdravniške komisije
Na podlagi 2. odstavka 19. člena ZVojI tožniku ni mogoče povečati odstotka invalidnosti, ne glede na poslabšanje bolezni. Pri ugotavljanju odstotka invalidnosti se namreč v primeru bolezni upošteva ustrezen odstotek celotne okvare zdravja glede na naravo bolezni in njen razvoj. Zato na drugačno odločitev sodišča ne morejo vplivati tožnikove navedbe o tem, da se je njegovo zdravstveno stanje zaradi sladkorne bolezni bistveno poslabšalo.
ZUP člen 9, 135, 214. ZKme-1 člen 56. Uredba Komisije (ES) št. 1975/2006 člen 30, 31.
javni razpis - program razvoja podeželja - povečanje gospodarske vrednosti gozdov - dodelitev nepovratnih sredstev - načelo zaslišanja stranke - obrazložitev odločbe
Iz obrazložitve izpodbijane odločbe ni jasno, na kakšen način je Agencija izračunala skupno višino neodobrenih sredstev. Prav tako je utemeljen ugovor, da tožnik ni bil seznanjen z izvedbo kontrole na terenu in z ugotovitvami, ki imajo posledice pri odločitvi o višini izplačanih sredstev. Agencija je kot podlago za zmanjšanje zneska dodeljenih sredstev poleg ugotovitev kontrole navedla tudi sankcije iz 30. in 31. člena Uredbe Komisije (ES) št. 1975/2006, česar ni z ničemer pojasnila. Izpodbijana odločba tako nima razlogov o odločilnih dejstvih oziroma so ti razlogi nejasni in nepopolni ter se zato odločbe ne da preizkusiti.
V obravnavanem primeru gre za nepriznavanje odbitka vstopnega DDV tožniku na podlagi računov, ki so jih izdali t. i. „neplačujoči gospodarski subjekti“. Pri navedenih družbah gre za „neplačujoče gospodarske subjekte“, kot jih opredeljuje Uredba komisije (ES) št. 1925/2004 z dne 29. oktobra 2004 o določitvi podrobnih pravil za izvajanje nekaterih določb Uredbe sveta (ES) št. 1798/2003 o upravnem sodelovanju na področju DDV. Navedena Uredba v členu 2 pod „Opredelitve“ opredeljuje „neplačujoči gospodarski subjekt“ kot gospodarski subjekt, registriran kot davčni zavezanec za DDV, ki morebiti z goljufivim namenom pridobi blago ali storitve ali to simulira, brez plačila DDV in dobavlja to blago ali storitve z DDV, vendar ne plača dolgovanega DDV ustreznemu državnemu organu.
ZUP člen 214, 237, 237/2, 237/2-7, 254. ZUS-1 člen 20, 20/3. Pravilnik o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije (2007) člen 231.
javni razpis - sofinanciranje iz javnih sredstev - razvojni projekti za dvig zaposljivosti ranljivih družbenih skupin - obrazložitev odločbe o pritožbi - absolutna bistvena kršitev upravnega postopka - upravni spor - tožbena novota
Tožeča stranka je v svoji pritožbi grajala prvostopenjsko odločitev iz točno določenih razlogov. Teh njenih konkretnih ugovorov ni mogoče zavrniti (zgolj) s sklicevanjem na določbo 231. člena Pravilnika o postopkih za izvrševanje proračuna Republike Slovenije, po kateri predmet pritožbe ne morejo biti vnaprej postavljena merila za ocenjevanje vlog. Tožeča stranka je namreč imela vsebinske pomisleke glede izvajanja meril in ne glede meril samih, na katere pa zadovoljivega odgovora ni dobila. Z opustitvijo presoje vseh pritožbenih navedb je tožena stranka bistveno kršila pravila upravnega postopka.
Navedbe v tožbi glede primerjave projekta tožeče stranke s projekti bolj uspešnih ponudnikov na tem razpisu, kot tudi ugotovitve, koliko in v čem ostali ponudniki so oziroma niso izpolnjevali razpisnih pogojev, so nedopustna tožbena novota iz 3. odstavka 20. člena ZUS-1. Tožeča stranka sicer v zvezi s tem navaja, da v pritožbenem postopku ni uspela pridobiti vseh podatkov, zato jih je posredovala v nadaljnji pripravljalni vlogi. Ključno pri tem pa je, da bi svoje pritožbene razloge tudi glede teh ugovorov morala podati že v upravnem postopku, torej v pritožbi zoper prvostopenjsko odločitev. Zakaj tega ni storila, sploh ne obrazloži, zato se sodišče v te ugovore tožbe ni bilo dolžno spuščati.
uvedba postopka razlastitve - pogoji za uvedbo postopka - javna korist - pogoj nujnosti in sorazmernosti
Sodišče pritrjuje tožbenemu ugovoru, da iz zahteve za uvedbo postopka razlastitve ter iz odločbe ni razvidno, ali je pridobitev predmetnih nepremičnin dejansko nujna za dosego razlastitvenega namena ter sorazmeren ukrep, niti razlastitvena upravičenka v zahtevi niti prvostopni organ v odločbi pa nista konkretno utemeljila izpolnjevanja pogojev, določenih v 2. odstavku 92. člena ZUreP-1.
ZUS-1 člen 2, 2/1, 2/2, 36, 36/1, 36/1-4. EZ člen 7b, 7b/2. Pravilnik o strokovnem usposabljanju in preizkusu znanja za upravljanje energetskih naprav člen 41, 42.
akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - akt poslovanja - preizkus znanja za upravljanje energetskih naprav - izbor izvajalca za opravljanje pomožnih nalog - zavrženje tožbe
Odločba, s katero je toženka odločila, da tožnice ne izbere za izvajalko administrativnih, organizacijskih in drugih pomožnih nalog za Komisijo za preizkus znanja za upravljanje energetskih naprav, ni akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu.
ZUP člen 35, 35-4, 214, 237, 237/2, 237/2-6, 237/2-7. ZVis člen 6. Pravilnik o postopku za izvolitev v naziv visokošolskih učiteljev, znanstvenih delavcev in visokošolskih sodelavcev člen 13, 13/2.
univerza - izvolitev v naziv - izvolitev v naziv asistenta - negativno mnenje Študentskega sveta - izločitev predstojnika - absolutna bistvena kršitev določb upravnega postopka - obrazložitev upravnega akta
Predstojnik oziroma pooblaščena urada oseba organa ne sme odločati ali opravljati posameznih dejanj v postopku, če je bila udeležena v postopku na prvi stopnji.
Na podlagi negativnega mnenja študentskega sveta organ univerze postopek izvolitve prosilca v naziv ustavi. Vendar pa mora biti negativno mnenje izdelano tako, da je preverljivo in pomeni rezultat ugotovljenega stanja v postopku.
Določba 1. odstavka 23. člena ZKZ vsebuje izločitvene kriterije do točke, ko se ugotovi izpolnjevanje podanega najvišjega kriterija, kar pomeni v obravnavanem primeru, da sta oba prejemnika ponudbe na istem mestu glede enega vložka, pri drugih pa je solastnik zgolj Sklad, ki torej izpolnjuje tudi pretežnostni kriterij za v prodajo ponujena kmetijska zemljišča, ki ga tudi v svoji sodni praksi uporablja sodišče pri presoji pravilnosti odločb o odobritvi pravnega posla, glede na 23. člen ZKZ.
javni razpis - nepovratna sredstva - zahteva za izplačilo sredstev - račun
Tožeča stranka računa z dne 3. 12. 2009 ni predložila zahtevi za izplačilo sredstev, vloženi dne 7. 12. 2009, zato je upravni organ zahtevo za plačilo zavrnil, ker ni bila skladna z razpisom in odločbo o odobritvi sredstev. Pri tem je pravilno presodil verodostojnost računa glede na pravila, ki vežejo izdajatelja računa v zvezi z opravljanjem njegove dejavnosti.
ZTZPUS člen 3. Pravilnik o radijski in terminalski opremi člen 3, 6, 7.
ukrep tržnega inšpektorja - radijska in terminalska oprema - izjava o skladnosti - motilec signala
V konkretnem primeru je bila radijska in terminalska oprema neskladna, ker ni izpolnjevala zahtev glede zaščite zdravja in varnosti uporabnikov. Inšpektor je ugotovil, da pri napravah niso bila priložena navodila za uporabo, niso bile označene s CE oznako, prav tako niso imeli predpisane izjave o skladnosti. V promet na podlagi določil ZTZPUS in ZTel-1 smejo biti dani proizvodi samo, če so skladni s predpisanimi tehničnimi zahtevami, če je bila njihova skladnost ugotovljena po predpisanem postopku, če so označeni v skladu s predpisi, če ustrezajo zahtevam za zaščito zdravja in varnosti ljudi in če ustrezajo zahtevam glede elektromagnetne združljivosti.
DDV - obračun DDV - oddaja v najem premičnin - najemna pogodba
Iz listin upravnega spisa izhaja, da je davčni organ v postopku inšpiciranja ugotovil, da tožnica ni obračunala in plačala DDV od dajanja v najem premičnin. V danem primeru je med strankama sporno, ali je bila tožnica dolžna izdati račune ter obračunati in plačati DDV za najem premičnin. Navedba tožnice, da ni bila lastnica premičnin, za katere naj bi se sklenila najemna pogodba, ni utemeljena in ne vpliva na drugačno odločitev ob nesporni ugotovitvi dejanskega stanja, da je šlo za dajanje premičnin v najem.
Statut Univerze v Ljubljani člen 87, 87/2. ZUP člen 9, 237, 237/2, 237/2-3.
šolstvo - ponovna izvolitev v naziv docent - pogoji za izvolitev - merila za izvolitev v naziv - mnenje študentskega sveta - načelo zaslišanja stranke - obrazložitev odločbe
Če prvostopenjski organ opre svojo odločitev na mnenje študentskega sveta, mora pred tem presoditi, ali je to mnenje izdano v skladu s pravili postopka. Le v tem primeru ga lahko obravnava kot relevantno uradno mnenje organa.
Prvostopenjski organ bi moral tožnici mnenje študentskega sveta predložiti in ji dati rok, da se do njega opredeli in šele potem bi bilo možno izdati odločbo, pri čemer bi se moral opredeliti tako do samega mnenja kot tudi do tožničinih navedb do tega mnenja in šele po presoji obojega bi lahko odločil o stvari.
denacionalizacija - zavezanec za vračilo - ugotovitev lastnika nepremičnine
Brez rešitve vprašanja kdo je lastnik oz. v čigavo premoženje spada zemljišče, ki je predmet vračanja, ni mogoče določiti zavezanca za njegovo vračilo.
ZKme-1 člen 30. Uredba o ukrepih 1., 3. in 4. osi Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007 - 2013 člen 84.
javni razpis - razpisna dokumentacija - prijava na javni razpis - vloga za dodelitev nepovratnih sredstev - oblika vloge
Javni razpis je določal, da se vloga vlaga na obrazcu, ki je del razpisne dokumentacije, dostopne na spletnih straneh tožene stranke. Ker je tožnik vlogo vložil na drugačnem obrazcu, je prvostopni upravni organ pravilno odločil, ko je takšno vlogo zavrgel.
ZVK člen 13, 28/2, 28/2-2. ZUS-1 člen 2, 2/1, 2/2, 5/2.
nelojalna konkurenca - inšpekcijsko nadzorstvo - ukrep tržnega inšpektorja - začasna prepoved dejanja - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - procesni sklep - zavrženje tožbe
Glede na določbo 2. alinee 2. odstavka 28. člena ZVK za izrečeni ukrep zadošča že vložena tožba ali ovadba zaradi dejanja nelojalne konkurence.
Sklep, s katerim je prvostopenjski organ priznal prizadeti stranki udeležbo v predmetnem inšpekcijskem postopku, je sklep procesne narave, s katerim v pravni položaj tožeče stranke ni bilo poseženo.