Če pogoji iz 7. člena ZPD, ki omogočajo izjemo od splošnega pravila obveznega plačila prometnega davka niso izpolnjeni, davčne oprostitve ni mogoče uveljavljati, čeprav bi iz drugih okoliščin lahko izhajalo, da morda le ne gre za prodajo končnemu potrošniku.
ZGD člen 580, 580/6, 580, 580/6. ZDavP člen 46, 96, 97, 40, 43, 44, 46, 96, 97, 40, 43, 44. ZFPPod člen 27, 27/4, 27/5, 27, 27/4, 27/5.
prisilna izterjava - izbris družbe iz sodnega registra
Tožena stranka bo morala svojo odločitev glede tožnikovega položaja dolžnika ugotoviti glede na odločbo Ustavnega sodišča RS št. U-I-135/00-7 z dne 9. 10. 2002.
Pravno razmerje, ki ga je treba urediti z začasno odredbo, mora biti v neposredni zvezi z razmerjem, ki ga izpodbijani akt ureja. Ni mogoče zahtevati izdaje začasne odredbe, ki se nanaša na akte, ki bodo šele izdani na podlagi izpodbijanega akta tožene stranke ali pa mu bodo sledile. Pravno razmerje, ki iz izpodbijanega akta izhaja, mora v času, ko se vlaga zahteva za izdajo ureditvene uredbe, že povzročati hujše škodljive posledice oziroma mora tožnik izkazati neposredno možnost njihovega nastanka še pred odločitvijo o tožbi.
Status zaščitene kmetije se lahko določi tudi kmetiji, vrnjeni v denacionalizacijskem postopku pokojnemu denacionalizacijskemu upravičencu, katera izpolnjuje pogoje iz 2. člena ZDKG, glede primerljivih površin.
ZST člen 13, 13. ZDDO člen 23/1-3, 26, 26/6, 23, 23/1-1, 23/1-2, 26, 26/6, 23, 23/1-1, 23/1-2, 23/1-3. ZUS člen 60/1-2, 60/1-3, 60/3, 16, 16/1, 60, 16/1, 60, 60/1-2, 16, 60/1-3, 60/3. ZPP člen 169, 169/5, 169, 169/5. ZUP člen 8, 8.
razrešitev višjega upravnega delavca
V določilu 23. člena ZDDO ni predviden upravni spor zoper odločitev o prenehanju delovnega razmerja.
Načeloma je lahko preklic predloga za razrešitev enako relevanten kot prošnja za razrešitev, vendar pa je pravni učinek preklica v vsakem konkretnem primeru odvisen od konkretnih okoliščin primera.
Če je tožnik vložil novo vlogo za priznanje statusa in pravic žrtve vojnega nasilja potem, ko na v reviziji odpravljeno odločbo ni vložil tožbe, mu gredo pravice iz tega statusa od prvega dne naslednjega meseca po vložitvi zahteve.
Za priznanje statusa žrtve vojnega nasilja - begunca mora biti izkazano konkretno in neposredno vojno nasilje, pred katerim je oseba pobegnila. Tožnica z izjavo, da je bil njen mož v sporu s sovaščanom, ki je delal za Nemce, še ni dokazala dejanske izpostavljenosti nasilnemu dejanju ali prisilnemu ukrepu okupatorja.
Ali je bilo dejanje okupatorja storjeno v vojni ali vojaški agresiji na RS, je potrebno upoštevati današnje ozemlje RS. Ko je hotel zakonodajalec opredeliti ozemlje, ki ne zajema ozemlja današnje RS, je to posebej navedel.
žrtve vojnega nasilja - očim - otrok staršev, ki so izgubili življenje v zakonsko določenih okoliščinah
Zakon veže priznanje statusa po ZZVN-E otroku, katerega starš je izgubil življenje v zakonsko določenih okoliščinah na starševstvo, torej na biološko in pravno priznano razmerje otroka do njegovega starša. Med pokojnim in tožečo stranko pa tako razmerje ne obstaja, saj je bil pokojni njen očim, eventualne posvojitve pa ne zatrjuje.
Uporaba izrednega pravnega sredstva (ničnost) je dopustna le iz razlogov določenih v 1. do 6. točki 279. člena ZUP. Zakonski razlog za izrek ničnosti (nepravilne uporabe materialnega zakona) razlastitvene odločbe izdane in izvršene na podlagi Zakona o izjemnih ukrepih za pospešitev sanacije in obnove objektov na območjih, ki jih prizadene potres, ni podan, ker taka kršitev v materialnem zakonu ni določena kot razlog za ničnost.
ZDen člen 19, 19. ZZK člen 16, 16. ZJC člen 2, 3, 2, 3.
denacionalizacija zemljišča
Za odločitev v obliki denacionalizacije zemljišča je bistvenega pomena, ali je pot, ki poteka preko zemljišča, ki je predmet denacionalizacije namenjena javni rabi. Vpis v zemljiško knjigo ni konstitutivnega pomena za nastanek javnega dobra.
ZDavP člen 145, 145. ZUP člen 254/2, 146, 146/4, 254, 254/2, 146, 146/4, 254.
dohodnina
Davek iz kmetijstva, ki odpade na zemljišče, ki je predmet denacionalizacijske odločbe, se odpiše, za dobo, ko denacionalizacijski upravičenec še ni dobil denacionaliziranega zemljišča v posest.
ZDoh člen 10, 11, 10, 11, 10, 11. ZPOOSRP člen 46/a, 46/a.
znižanje davčne osnove za dohodnino - davčna olajšava
Posebne olajšave so za zavezance določene le v 10. in 11. členu ZDoh, zato so do njih upravičeni le zavezanci, pod pogoji določenimi v ZDoh. V davčnem postopku mora zavezanec, ki uveljavlja zmanjšanje osnove za dohodnino za prispevke nakazane v potresu prizadetim osebam, predložiti dokaze, na podlagi katerih bi bil upravičen do zmanjšanja po 46.a členu ZPOOSRP.
ukrep inšpektorja za ceste - priključek na državno cesto - soglasje Direkcije za ceste
Tudi za gradnjo in rekonstrukcijo priključkov na državno cesto, ki so bili zgrajeni pred uveljavitvijo ZJC (7.6.1997) je potrebno soglasje Direkcije za ceste.
ZDDPO člen 11, 12, 12/2, 24, 24/2. Slovenski računovodski standardi (1993) standard 10, 21.
davek od dobička pravnih oseb - odhodek davčnega zavezanca - kratkoročna časovna razmejitev - dolgoročna rezervacija stroškov
Če se narave in obsega poslovnega dogodka na podlagi predračunov kot podlage za knjiženje, in tudi dopolnilnih listin, ne more popolno spoznati, potem stranka ne more opravičiti, da je stroške na postavki kratkoročnih časovnih razmejitev vnaprej vračunala izključno za načrtovana vzdrževalna dela in v ustrezni višini, ne pa (tudi) za drug namen, npr. investicije, ki se po izrecni določbi 2. odstavka 12. člena ZDDPO ne morejo vključevati med odhodke. Sklep organa stranke o oblikovanju dolgoročnih rezervacij in plan stroškov investicijskega vzdrževanja za prvo leto, ki ni specificiran tako, da bi bilo iz njega razvidno, za kakšna načrtovana dela gre, v kakšnem obsegu in po kakšni ceni, ne predstavlja podlag, s katerimi bi bilo v smislu SRS 10.6. mogoče izkazati verjetnost, da bodo v prihodnosti taki stroški nastajali, ter potrebo po dolgoročnem rezerviranju, pa tudi ne, da so stroški vračunani za taka dela, da je to z zakonom v skladu. Navedena listinska dokumentacija tudi ne zadosti zahtevi SRS 10.9., da je za dolgoročno vnaprejšnje vračunavanje stroškov treba izdelani večletni predračun oblikovanja in črpanja oblikovane dolgoročne rezervacije ter opredeliti koeficiente za njihovo vračunavanje v krajših obdobjih.
Pooblaščenka tožnice je obvestila davčni organ o tem, da zastopa tožnico in predložila pooblastilo za zastopanje šele po tem, ko je že bil izdan sklep o obnovi postopka in tudi že odrejena njegova vročitev tožnici. To pa pomeni, da je bila vročitev sklepa pravilno odrejena in s tem tudi pravilno opravljena tožnici kot stranki, ki je ob izdaji sklepa in ob njegovem odpošiljanju še nastopala v postopku samostojno, brez pooblaščenca. Posledično je pravilno in skladno z zakonom (ZDavP in ZUP) štetje roka za pritožbo ter ugotovitev, da je bila glede na dan, ki se po ZDavP šteje kot dan vročitve sklepa pritožba s strani takrat že pooblaščenke tožnice vložena prepozno.
CZ člen 3, 3-9a, 4, 4/1-1, 12, 23, 23/3, 32, 45, 144, 144/1-1, 151, 151/1, 154, 154/1-1, 158, 158/12, 161, 161-2. ZDP člen 16, 16/1. Uredba o uveljavljanju pravice do carinske oprostitve člen 8, 11. Uredba o višini carinskega dolga, za katerega se ne opravijo naknaden obračun, prisilna izterjava ali postopek za povrnitev preveč plačanega carinskega dolga člen 3.
nezakonito vneseno blago na carinsko območje Slovenije - plačilo carinske dajatve - določitev višine carinskega dolga - preračun tuje valute v domačo - uveljavljanje oprostitve plačila carine - povračilo carinskega dolga
Ker so na računu, ki so ga prvostopnemu organu posredovali italijanski carinski organi, nesporno navedeni tožnikovi podatki, je dokazovanje, katero blago iz računa in v kakšni vrednosti so kupili njegovi sopotniki, na strani tožnika. Tudi za sprostitev blaga v prost promet se zahteva izvedba carinskega postopka (9. a točka 3. člena CZ), ki se v skladu z določbo 2. odstavka 45. člena CZ začne na podlagi vložene carinske deklaracije. Oprostitev plačila carine za uvoženo blago je treba uveljavljati ob uvozu.
prejemki iz delovnega razmerja - prejemki iz naslova udeležbe na dobičku
Prejemki iz dobička zaposlenim so vezani na delovno razmerje, zato jih je po presoji sodišča ne glede na to, da gre za prejemke iz dobička, ki temeljijo na statutu tožene stranke, po vsebini obravnavati kot prejemek iz 1. alinee 15. člena v zvezi s 1. alineo 6. člena ZDoh.