Pooblaščenka tožnice je obvestila davčni organ o tem, da zastopa tožnico in predložila pooblastilo za zastopanje šele po tem, ko je že bil izdan sklep o obnovi postopka in tudi že odrejena njegova vročitev tožnici. To pa pomeni, da je bila vročitev sklepa pravilno odrejena in s tem tudi pravilno opravljena tožnici kot stranki, ki je ob izdaji sklepa in ob njegovem odpošiljanju še nastopala v postopku samostojno, brez pooblaščenca. Posledično je pravilno in skladno z zakonom (ZDavP in ZUP) štetje roka za pritožbo ter ugotovitev, da je bila glede na dan, ki se po ZDavP šteje kot dan vročitve sklepa pritožba s strani takrat že pooblaščenke tožnice vložena prepozno.
Pri ugotavljanju ustreznosti nadomestnega zemljišča, danega ob podržavljenju, se vrednoti tako nadomestna, kot podržavljenja zemljišča po Odloku o načinu določanja vrednosti kmetijskih zemljišč, gozdov in zemljišč, uporabljenih za gradnjo, lahko pa se pri ugotavljanju vrednosti ovrednoti tudi ostale okoliščine, kot so oddaljenost nadomestnih zemljišč, kompleksnost, velikost, naravnanost proizvodnje. Če je na naveden način ugotovljeno, da nadomestno zemljišče ni bilo ustrezno, denacionalizacija obsega razliko med vrednostjo podržavljenih in vrednostjo nadomestnih zemljišč.
ZLS člen 33, 33/6. ZUS člen 59. Poslovnik Občinskega sveta Občine Grosuplje člen 22, 22/1, 25, 25/5, 69, 69/3, 69/4. Statut Občine Grosuplje člen 2, 26, 26/2-1, 30.
razrešitev občinskega funkcionarja
Glede na vse določbe iz Poslovnika, ki jih tožeča stranka uveljavlja v tem smislu, da bi jih bilo treba uporabiti tudi pri delu delovnih teles občinskega sveta, velja specialna določba iz 30. člena Statuta (Uradni list RS, št. 42/99). Pri razrešitvi s funkcije člana skupščine Javnega komunalnega podjetja, gre za razrešitev, ki ni zajeta v 30. členu Statuta, saj skupščina javnega podjetja ni delovno telo občinskega sveta (poglavje 2.1. Statuta). Smiselna uporaba določil Poslovnika po presoji sodišča v konkretnem primeru ne pomeni povsem enake uporabe določb Poslovnika, ki je namenjen delu Občinskega sveta, tudi za delo Komisije za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja, zlasti kar zadeva roke za vabila in pošiljanje predlogov dnevnega reda (1. odstavek 22. člena Poslovnika), predložitev gradiva (5. odstavek 25. člena Poslovnika).
Izrek odločbe mora biti jasen in določen, saj je le takšen izrek odločbe lahko izvršljiv. Inšpektor za delo mora v izreku odločbe natančno navesti, kaj se v konkretnem primeru stranki prepoveduje.
ZPol člen 102, 102. Pravilnik o preverjanju in ocenjevanju znanja v poklicnem in strokovnem izobraževanju člen 20, 20.
ocena praktičnega usposabljanja
Pri negativni oceni iz praktičnega usposabljanja na podlagi 20. člena Pravilnika o preverjanju in ocenjevanju znanja v poklicnem in strokovnem izobraževanju ter na podlagi izobraževalnega programa izpopolnjevanja za poklic policist ni možna pravica do popravnega izpita v smislu ponovnega preverjanja praktičnega usposabljanja.
ZUP člen 214, 214/1-4, 214/1-5, 214, 214/1-4, 214/1-5. Pravilnik o napredovanju strokovnih delavcev in strokovnih sodelavcev na področju socialnega varstva v nazive člen 14, 14/2, 14, 14/2.
napredovanje socialnega delavca
Tožena stranka ni navedla, zakaj je uporabila določilo 2. odstavka 14. člena Pravilnika o napredovanju strokovnih delavcev in strokovnih sodelavcev na področju socialnega varstva v nazive (Uradni list RS, št. 107/00, 31/01 in 88/01) za tožnico, ki je vložila vlogo za napredovanje pet mesecev pred uveljavitvijo določila.
Tožena stranka mora v ponovljenem postopku zaslišati tožnika in ugotoviti kje je tožnik zadovoljeval svoje osnovne življenjske potrebe in s tem dati pomen zakonskemu besedilu: 8-letno neprekinjeno bivanje.
ukrep komunalnega inšpektorja - gradnja v varovalnem pasu občinske ceste
Gradnja in rekonstrukcija gradbenih objektov ter postavljanje kakršnihkoli drugih objektov in naprav v varovalnem pasu občinske ceste je dovoljeno le s soglasjem pristojne službe občinske uprave. Pristojna služba občinske uprave izda soglasje kadar s predlaganim posegom v varovalnem pasu niso prizadeti interesi varovanja občinske ceste in prometa na njej.
ZZVN člen 2, 2/8, 2, 2/8. ZUS člen 60, 60/1-2, 60, 60/1-2.
otrok staršev, ubitih zaradi sodelovanja v NOB
Ker je stranka za svoje trditve o materinem sodelovanju v NOB predložila listinske dokaze in predlagala tudi zaslišanje prič, ki pa ga upravni organ ni opravil, utemeljeno ugovarja, da je bilo odločeno na podlagi nepopolno ugotovljenega dejanskega stanja, zlasti ker za neizvedene dokaze navaja, da bi pripomogli k razjasnitvi zatrjevane vzročne zveze med sodelovanjem matere v NOB in njeno smrtjo.
Po določbi 6. člena ZSPOZ so upravičenci do odškodnine po tem zakonu določeni z zakonom o žrtvah vojnega nasilja, z zakonom o popravi krivic in z zakonom o posebnih pravicah žrtev v vojni za Slovenijo 1991. Na podlagi akta, s katerim je pristojni organ odločil o upravičencih in njihovih pravicah na navedenih pravnih podlagah, tožena stranka z uporabo meril, določenih v ZSPOZ, odloči o višini odškodnine (1. odstavek 12. člena ZSPOZ). Obstoj akta pristojnega organa o priznanju statusa in pravic je po navedenem pogoj in s tem procesna predpostavka za uvedbo postopka in odločanje o višini odškodnine, ki je po določbah ZSPOZ v pristojnosti tožene stranke.
oseba, rojena staršem v času, ko so zoper njih trajali prisilni ukrepi ali prisilna dejanja
Stranka, ki je zatrjevala, da je bila rojena staršem v izgnanstvu, ni izkazala, da bi starši bili prisilno izseljeni zaradi političnih, nacionalnih, rasnih ali verskih razlogov, zato ji statusa žrtve vojnega nasilja ni mogoče priznati.
seznam zaostalih obveznosti - prisilna izterjava davčne obveznosti
Dolžniku, ki ugovarja pravilnosti dolgovnega seznama, mora davčni organ dati možnost, da pred nadaljnjim postopkom prisilne izterjave preveri, ali podatki iz dolgovnega seznama ustrezajo uradnim podatkom davčnega organa. Da je bilo pravilno postopano, mora izhajati iz podatkov upravnih spisov oziroma iz obrazložitve izpodbijane odločbe.
Tožba je bila v 1. (glavnem) delu predloga umaknjena. Postopek odločanja o 2. točki tožbenega predloga, s katero tožnik zahteva plačilo oziroma vračilo določenega zneska (davka) je neposredno povezan s 1. točko tožbenega predloga, ki se nanaša na odpravo prvostopnega akta kot glavno stvar in to, po presoji sodišča v taki meri, da lahko teče le, če teče postopek o glavnem tožbenemu predlogu.
V postopku odmere davka na dediščino je pomembno sorodstveno razmerje med zapustnikom, kot prvotnim lastnikom premoženja in dedičem, izključno iz razloga razvrstitve v kategorije dedičev oziroma obdarjencev, kar je temelj za ugotovitev zavezancev za plačilo davka in stopenj davka po določbah ZDO. Če je iz sklepa o dedovanju, v katerem je vsebovan dedni dogovor med oporočnim dedičem in tožniki, kot zakonitimi dediči po pokojnem očetu razvidno, da dejansko združuje dva zapuščinska postopka (po zapustnici in po njenem izvenzakonskem partnerju - očetu dedičev) je to v postopku ugotavljanja podlage za obdavčitev potrebno upoštevati.
Nova dejstva in novi dokazi se glede na določbo 3. odstavka 238. člena ZUP/99 lahko upoštevajo kot pritožbeni razlogi le, če so obstojali v času odločanja na prvi stopnji in če jih stranka upravičeno ni mogla predložiti oziroma navesti, vendar pa mora obrazložiti, zakaj jih ni navedla že v postopku na prvi stopnji, česar pa tožnik, kot pravilno ugotavlja tožena stranka, v tem primeru ni storil.
V razmerju do 74. in 77. člena ZUP specialna določba 15.a člena ZDavP, glede na obseg zapisnika, sestavljenega v davčnem postopku, tudi dejansko in ne le formalno omogoča uveljavljanje pravice seznaniti in izjaviti se o vseh ugotovitvah davčnega organa.
ZTel člen 35, 35/4, 35, 35/4. ZUP člen 169, 169/1, 169, 169/1. Uredba o pristojbinah za uporabo radijskih frekvenc člen 16/1, 5, 7, 16, 16/1, 5, 7, 16.
plačilo pristojbine za uporabo radijskih frekvenc - izračun višine pristojbine - radijsko dovoljenje
Po 7. členu Uredbe o pristojbinah za uporabo radijskih frekvenc (Uradni list RS, št. 90/98, 92/99, Uredba) se število točk, na podlagi katerega se po 5. členu Uredbe določi višina pristojbine, določi ob izdaji radijskega dovoljenja ter se navede v radijskem dovoljenju. V postopku za določitev višine pristojbine se radijsko dovoljenje, s katerim je že odločeno med drugim o številu točk za izračun pristojbine, mora uporabiti kot javno listino v smislu 1. odstavka 169. člena ZUP ter je treba vzeti kot resnično, kar se v njej določa, če s pravnim sredstvom ni bilo izpodbito.
Denacionalizacija v obliki nadomestnih zemljišč je urejena različno za kmetijska in za stavbna zemljišča. Za stavbna zemljišča je podlaga za to obliko denacionalizacije v 3. odstavku 42. člena ZDen. Sporazum o vrnitvi nadomestnega zemljišča skleneta zavezanec, v premoženju katerega so nepremičnine, glede katerih sicer ni ovir za vrnitev v naravi. Zavezanec za vrnitev nadomestnega kmetijskega zemljišča pa je Sklad kmetijskih zemljišč in gozdov RS. Sklad je zavezanec za vrnitev nadomestnih zemljišč, če podržavljenih kmetijskih zemljišč, iz razlogov, določenih v ZDen, ni mogoče vrnitvi v naravi.
azil iz humanitarnih razlogov - pomanjkljivi razlogi za odločitev
Strah zaradi preganjanja kot bivšega pripadnika OVK - tožena stranka ni navedla razlogov za zavrnitev predloga za azil iz humanitarnih razlogov, ni navedla zakaj šteje, da niso podani razlogi, ki bi ogrozili varnost ali fizično integriteto tožnika v smislu EKVČP.