obvezno cepljenje - začasna odredba - pogoji za izdajo začasne odredbe - težko popravljiva škoda
Tožeča stranka je z zadostno stopnjo izkazala potrebo za izdajo začasne odredbe in zadržanje cepljenja še pred pravnomočno odločitvijo o glavni stvari. V kolikor bi bila deklica cepljena še pred odločitvijo sodišča o glavni stvari, bi bila morebitna odprava odločbe dejansko brez učinka, saj stanja, pred njeno odpravo, ne bi bilo mogoče vzpostaviti in bi do zatrjevanih posledic s cepljenjem lahko prišlo.
obvezno cepljenje otrok - opustitev cepljenja - razlogi za opustitev cepljenja - strokovno mnenje komisije - obrazložitev odločbe
Komisija mora obširno, natančno, celovito in strokovno odgovoriti na vse razloge, ki jih stranka navaja v predlogu za opustitev obveznega cepljenja. Pomanjkljivo strokovno mnenje komisije zato ne more biti podlaga za izdajo upravne odločbe, v kateri se je organ dolžan opredeliti do vseh relevantnih navedb stranke.
ZNB ne ureja posledic, če stranka vlogi ne predloži vseh dokazov, zato se glede tega uporabljajo določbe ZUP. Tako v primeru, če stranka na poziv upravnega organa v danem roku ne predloži vseh dokazov za postavljeni zahtevek, po izrecni določbi 3. odstavka 140. člena ZUP organ ne sme zavreči zahtevka, kot da ta sploh ni vložen (2. odstavek 67. člena ZUP), temveč mora postopek nadaljevati in v skladu s pravili postopka po materialnem predpisu odločiti o upravni stvari.
obvezno cepljenje otrok - vloga za opustitev obveznega cepljenja - nepopolna vloga
Ker tožnik kot predlagatelj opustitve obveznega cepljenja upravnemu organu tudi po pozivu za dopolnitev vloge ni posredoval vseh zahtevanih podatkov oz. dokazil, je organ ravnal pravilno, ko je vlogo na podlagi 67. člena ZUP kot nepopolno zavrgel.
URS člen 51, 51/3. ZNB člen 22a, 22a/2, 22b, 22c, 22č.
obvezno cepljenje proti nalezljivim boleznim - privolitev posameznika - utemeljeni razlogi za opustitev obveznega cepljenja - varstvo človekovih pravic - poseg v človekove pravice
Po določbi tretjega odstavka 51. člena URS nikogar ni mogoče prisiliti k zdravljenju, razen v primerih, ki jih določa zakon. Že ustava torej dopušča, da se lahko z zakonom določijo zdravstveni ukrepi brez privolitve posameznika. Prav tak primer predstavljajo ukrepi za preprečitev nalezljivih bolezni.
inšpekcijski postopek - obvezno cepljenje otrok - razlogi za opustitev cepljenja
Ugotovljena neustavnost določb ZNB pred sprejemom novele ZNB-A na odločitev o obveznem cepljenju ne more imeti vpliva, saj tožnika, ki jima je v inšpekcijskem postopku bila dana možnost sodelovanja, nista navedla nobenih konkretnih razlogov, ki bi nakazovali na obstoj (trajnih) kontraindikacij, zaradi katerih cepljenja ne bi bilo mogoče izvesti.
ZNB člen 22b, 22c, 22č. ZUP člen 9, 146, 146/3, 196, 214.
cepljenje - obvezno cepljenje otrok - opustitev obveznega cepljenja - pomanjkljivost mnenja Komisije za cepljenje - obrazložitev odločbe
Pomanjkljivega mnenja Komisije za cepljenje ni mogoče preizkusiti in posledično tudi ne sprejeti kot podlago za odločitev, ampak je treba ugotovljene pomanjkljivosti odpraviti po določbi 196. člena ZUP.
Pomanjkljivo strokovno mnenje komisije ni zadostna podlaga za izdajo upravne odločbe. To po določbi 22. č člena ZNB izda minister na podlagi mnenja komisije, v njej pa se je dolžan opredeliti do vseh relevantnih navedb stranke.