priznanje statusa in pravic žrtve vojnega nasilja - oseba, rojena staršem v času, ko so zoper njih trajali prisilni ukrepi
Tožnici ni uspelo dokazati, da je bila rojena staršem v času, ko so zoper njih trajali prisilni ukrepi ali prisilna dejanja iz prvega in drugega odstavka 2. člena ZZVN, ker niti ne ve, kdo sta njena starša.
določitev krajevne pristojnosti po višjem sodišču - delegacija pristojnosti iz tehtnih razlogov
Zakonska zveza ene od sodnic z družbenikom tožene stranke je na sorazmerno majhnem sodišču lahko moteča okolnost. Gre za tehtne razloge po 67. členu ZPP.
priznanje statusa in pravic žrtve vojnega nasilja - begunec
Za priznanje statusa žrtve vojnega nasilja - begunca je treba v upravnem postopku dokazati okoliščino, da je osebi neposredno grozil prisilni ukrep ali nasilno dejanje okupatorja po 2. členu ZZVN in da je pred tem prisilnim ukrepom pobegnila.
Po določbah 26. člena ZUS je tožba zaradi molka organa mogoča, če je organ dolžan odločiti o pravici ali obveznosti posameznika, pravne osebe ali druge osebe, ki je lahko nosilec pravic in obveznosti, pa takšnega akta ni izdal ali ga ni vročil stranki v predpisanem roku.
varstvo človekovih pravic in temeljnih svoboščin - povrnitev gmotne in negmotne škode - duševne bolečine zaradi okrnitve svobode - neutemeljen pripor - zapor
Tožniku priznana odškodnina za nepremoženjsko škodo je tudi po višini primerljiva z odškodninami zapornikov v podobnih primerih in tudi z Golootoškimi ter drugimi. To pomeni, da so bile pri odmeri odškodnine tudi v tožnikovem primeru upoštevane vse pomembne okoliščine, med drugim, da so bile zaradi neutemeljenega zapora prizadete njegove temeljne pravice kot so prostost, dobro ime in čast, dostojanstvo, pravica do neokrnjenega osebnega in družinskega življenja, torej klasične pravice, ki so mu šle kot človeku.
priznanje statusa in pravic žrtve vojnega nasilja - begunec
Relevantno dejstvo v tem postopku je, ali je tožnik dejansko pobegnil pred grozečo prisilno izselitvijo. Ker se prvostopni upravni organ ni opredelil do vseh že izvedenih dokazov (prepustnice) oziroma se do njih ni dovolj natančno opredelil (potrdila Muzeja narodne osvoboditve Maribor, zaslišanj prič), je zato dejansko stanje ostalo nepopolno ugotovljeno.
priznanje statusa in pravic žrtve vojnega nasilja - begunec
Za priznanje statusa begunca je treba dokazati konkretno in neposredno vojno nasilje, pred katerim je oseba pobegnila. Splošne okoliščine vojne, s posledicami, ki osebe niso neposredno ogrožale, še ne morejo biti podlaga za priznanje žrtve vojnega nasilja.
ZDen člen 3, 3/1-8. ZNZGP člen 7a, 7a/1, 7a/2. ZTLR člen 20, 20/1, 41, 41/2, 45.ZD člen 128.ZPP člen 367, 367/2. Uredba o izvajanju zakonov in drugih zveznih pravnih predpisov na ozemlju, na katerega se je razširila civilna uprava FLRJ člen 6, 6/6.
zahteva za varstvo zakonitosti - dedovanje - državna lastnina - upravičenci do denacionalizacije - nacionalizacija nepremičnin tujih državljanov - cona B STO - originarna in derivativna pridobitev lastninske pravice
Na območju bivše cone B STO je bilo za nacionalizacijo nepremičnin tujih državljanov odločilno zatečeno stanje na dan, ko je stopila v veljavo sprememba Uredbe o izvajanju zakonov in drugih zveznih pravdnih predpisov na ozemlju, na katerega se je razširila civilna uprava FLRJ, torej na dan 8.10.1972. Takrat je bila lastnica spornih nepremičnin že tožeča stranka oziroma njeni pravni predniki, ki so bili tuji državljani. Zato so tega dne sporne nepremičnine že na podlagi samega zakona prešle v državno last. Po izrecni določbi 8. točke prvega odstavka 3. člena ZDen pa se ne vrača tisto premoženje, ki je bilo podržavljeno na podlagi 7. a člena ZNZGP.
postopek za izbris iz registra stalnega prebivalstva
Odločba o zavrnitvi izdaje potrdila o vpisu v register stalnega prebivalstva je upravni akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu. Odločilna pravna podlaga, na katero sta tožena stranka in sodišče prve stopnje oprla svojo odločitev, je 81. člen ZTuj, za katerega je Ustavno sodišče RS z odločbo U-I-294/94 z dne 4.2.1999 ugotovilo, da je zaradi protiustavne pravne praznine v neskladju z ustavo in je bil zato z razlago, kakršna je vsebovana v izpodbijani odločbi in sodbi, tožnik postavljen v neenak položaj v primerjavi s tistimi tujci, ki niso bili državljani bivše SFRJ, pa so imeli v času uveljavitve ZTuj v Republiki Sloveniji stalno prebivališče.
priznanje statusa in pravic žrtve vojnega nasilja - begunec
Za izpolnjevanje pogojev iz 1. in 2. člena ZZVN je treba v vsakem primeru posebej ugotoviti izpostavljenost nasilnim dejanjem ali prisilnim ukrepom okupatorja, zaradi političnih, nacionalnih, rasnih ali verskih razlogov, ki morajo biti dejansko podani.
Upravni organ ni ugotavljal, ali je bila tožničina mati po izpustitvi iz zapora izpostavljena kakšnemu izmed prisilnih ukrepov iz 2. člena ZZVN, zato je dejansko stanje nepopolno ugotovljeno.
Pri izgnanstvu mora biti poleg pogojev iz 1. in 2. člena ZZVN izpolnjen še dodaten pogoj iz 3. člena istega zakona, torej, da je prisilni ukrep ali nasilno dejanje trajalo tri mesece. Prisilna odsotnost po pregonu iz domače hiše sama po sebi še ne pomeni dejanske podlage za priznanje statusa izgnanca.
zahteva za varstvo zakonitosti - gospodarska zbornica Slovenije - članski prispevek - izterjava članarine - izvršilni postopek - sodna pristojnost
Za izterjavo članskega prispevka Gospodarske zbornice Slovenije je pristojno sodišče. (Opomba: Stališče velja za postopke, začete do 11.10.2001. Od tedaj dalje je pristojna DURS.)
CZ (1976) člen 30b, 30b/4, 272, 272/1. ZUS člen 60, 60/1-2, 74.
carinska oprostitev
Namen CZ je, da mora carinski zavezanec za uvoženo blago plačati carino, oprostitev plačila le-te pa je le izjema in sicer v primerih, ki jih določi CZ. Oprostitev plačila carine v primeru tatvine blaga pa v CZ ni predvidena.
priznanje tujih sodnih odločb - vzajemnost - dvostranska pogodba z Avstrijo - zamudna sodba avstrijskega sodišča
Razen v primerih, ko je vzajemnost z meddržavnim sporazumom izrecno dogovorjena, predpostavka vzajemnosti za priznanje odločb avstrijskih sodišč ni izpolnjena.