• Najdi
  • <<
  • <
  • 4
  • od 5
  • >
  • >>
  • 61.
    sodba II U 259/2011
    12.9.2012
    UM0011171
    ZVPNPP člen 8, 10, 10-6, 12, 12/2. Uredba o načinu, predmetu in pogojih izvajanja obvezne državne gospodarske javne službe izvajanja meritev, pregledovanja in čiščenja kurilnih naprav, dimnih vodov in zračnikov zaradi varstva okolja in učinkovite rabe energije, varstva človekovega zdravja in varstva pred požarom člen 8.
    inšpekcijski ukrep - ukrep tržnega inšpektorja - nepoštena poslovna praksa - agresivna poslovna praksa - plačilo za nenaročeno storitev - cena dimnikarskih storitev - prepoved zaračunavanja stroškov dimnikarskih storitev
    Tožnica za zaračunavanje stroškov za vodenje evidence nima podlage v veljavnem ceniku. Zaračunavanje storitve, ki ni vnaprej določena, pa je ravnanje, ki pomeni agresivno poslovno prakso, ki v vseh okoliščinah velja za nepošteno v skladu z določbo 10. člena ZVPNPP.
  • 62.
    sodba II U 258/2011
    22.8.2012
    UM0011149
    ZTZPUS člen 3. ZVPot člen 16.
    inšpekcijski ukrep - ukrep tržnega inšpektorja - skladnost proizvoda s tehničnimi zahtevami - izjava o skladnosti - prepoved dajanja v promet neskladnih proizvodov
    S tem, ko subjekt na trgu kupljene posamezne komponente računalnika sestavi v celoto, ustvari računalnik, ki je nov proizvod, za katerega veljajo predpisi, ki urejajo dajanje novih proizvodov na trg.
  • 63.
    sodba I U 1955/2011
    10.7.2012
    UL0006247
    ZVPot člen 23, 24, 27a. ZVPNPP člen 4, 12.
    varstvo potrošnikov - ukrep tržnega inšpektorja - nepoštena poslovna praksa - nepošten pogodbeni pogoj - strošek opomina
    Prvi odstavek 24. člena ZVPot določa generalno klavzulo o tem, kaj se šteje za nepošten pogodbeni pogoj, tretji odstavek omenjenega člena pa primeroma določa, kaj se zlasti šteje za nepošten pogodbeni pogoj.

    Glede trditve, da gre v danem primeru pri plačilu stroškov opomina oziroma spornem strošku upravljanja s terjatvami za dva povsem ločena instituta in posledično za spoštovanje 27.a člena ZVPot, sodišče pripominja naslednje: Strošek izvensodne poravnave oziroma morebitnega vlaganja elektronskih izvršb (kar naj bi strošek upravljanja s terjatvami po navedbah tožeče stranke predstavljal), je samostojen strošek izvensodnega postopka oziroma postopka sodne izterjave, kolikor do takega postopka sploh pride. Zaračunavanje stroška, ki dejansko še ni nastal in ki se ga zato zaračunava še v okviru opomina, predstavlja nedovoljen poskus izigravanja določbe 27.a člena ZVPot. Zato ga v tej fazi postopka lahko opredelimo zgolj kot strošek opomina.
  • 64.
    sodba I U 365/2012
    5.7.2012
    UL0006295
    ZPotK-1 člen 30, 30/3, 30/3-1, 30/3-2, 30/3-3, 30/3-4, 44.
    dovoljenje za opravljanje storitev potrošniškega kreditiranja - pogoji za izdajo dovoljenja - preverjanje pogojev - nekaznovanost vlagatelja
    Izpolnjevanje pogojev za opravljanje storitev dajanja potrošniških kreditov se za vse dajalce teh kreditov preverja vsake tri leta.

    Za presojo pravilnosti in zakonitosti upoštevanja okoliščine, da je bil vlagatelj kaznovan za prekršek po prejšnjem ZPotK, pa je pomembno le, ali enako ravnanje kot prekršek opredeljuje tudi ZPotK-1 in ali hkrati določa, da se vloga za izdajo ali podaljšanje dovoljenja zavrne, če je vlagatelj kaznovan za tak prekršek.
  • 65.
    sodba II U 846/2011
    4.4.2012
    UL0006690
    ZDIJZ člen 15, 22, 22/2, 31. ZUP člen 3, 3/3, 9. ZUS-1 člen 2.
    dostop do informacij javnega značaja - akt v obliki dopisa - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - načelo zaslišanja stranke - zavezanec za posredovanje informacij javnega značaja - izvajalec javne službe varstva potrošnikov
    V 31. členu ZDIJZ sicer res piše, da je zoper odločbo pooblaščenca mogoče začeti upravni spor skladno z zakonom, vendar pa to še ne pomeni, da ni mogoče začeti upravnega spora tudi zoper prvostopenjski akt. Iz 31. člena ZDIJZ namreč izhaja, da je mogoče začeti upravni spor skladno z zakonom, to pa je v konkretnem primeru ZUS-1, ki dopušča upravni spor zoper tiste akte, s katerimi se posega v pravni položaj tožnice oziroma tožnika (2. člena ZUS-1). V konkretnem primeru je bila z drugostopenjsko odločbo zavrnjena pritožba zoper zavrnilni akt prvostopenjskega organa in v tem primeru se je s prvostopenjskim aktom poseglo v pravni položaj tožeče stranke.

    Prvostopenjski akt je bil v obravnavani zadevi izdan v obliki dopisa, saj je prvostopenjski organ z dopisom odgovoril tožeči stranki, da ne bo ugodil njeni zahtevi po posredovanju določene dokumentacije. Ta dopis ima po vsebini značaj zavrnilne odločbe, čeprav sam akt ni bil izdan v predpisani obliki in z vsemi sestavnimi deli upravne odločbe v smislu tretjega odstavka 210. člena ZUP.
  • 66.
    sodba IV U 21/2011
    27.3.2012
    UC0030408
    ZVPot člen 37c, 71, 71/2.
    ukrep tržnega inšpektorja - pogoji za izdajo inšpekcijske odločbe - stvarna napaka - obstoj stvarne napake - letnica izdelave avtomobila
    Nesporno med strankama je, da tožnik ni predložil mnenja sodnega izvedenca, oziroma na drug način nedvomno dokazal dogovora med tožnikom in prodajalcem glede letnice prodanega avtomobila, kot to določa 37.c člen ZVPot, kar je pogoj za izdajo inšpekcijske odločbe. Glede na to tudi prvostopenjski upravni organ ni imel zakonskega pooblastila, da na tožnikov (potrošnikov) predlog izda odločbo, s katero bi prodajalcu odredil, da ugodi zahtevi potrošnika, če je podjetje njegovo zahtevo neupravičeno zavrnilo.
  • 67.
    sodba IV U 201/2011
    9.3.2012
    UC0030402
    ZVPot člen 37, 39/1, 39/2, 71.
    ukrep tržnega inšpektorja - stvarna napaka - zahtevek za odpravo napake - neizpolnitev pogodbe
    Dne 10. 3. 2010 uveljavljane nepravilnosti skladno z načelom proste presoje dokazov niso dokazane, poleg tega pa tožnica v tem delu ni ravnala po postopku, predvidenem v določbi 39. člena ZVPot, kar pomeni, da posledično niso bili izpolnjeni pogoji za izrek inšpekcijskega ukrepa po določbi 71. člena ZVPot. Ti pogoji niso izpolnjeni niti v delu tožničinega zahtevka z dne 10. 3. 2010, ki se nanaša na zahtevo za dokončanje del (izpolnitev pogodbe), saj je po določbah ZVPot mogoče uveljavljati varstvo le v primeru izpolnitve z napako, zahtevka, ki se nanaša na neizpolnitev pogodbe, pa tožnica v upravnem postopku ne more uveljavljati.
  • 68.
    sodba I U 660/2011
    28.2.2012
    UL0006234
    ZPotK-1 člen 3, 3-4.
    ukrep tržnega inšpektorja - potrošniški kredit - potrošniška kreditna pogodba - izjema od uporabe ZPotK-1 - razlaga zakonske določbe - rok vračila kredita - stroški kredita
    Glede časovnega pogoja iz določbe 4. točke 3. člena ZPotK-1 se sodišče strinja z razlago tožeče stranke, da gre za izjemo takrat, ko se mora kredit odplačati v treh mesecih in s tem kadarkoli v roku do treh mesecev, ne pa točno v roku treh mesecev ali več.

    Glede stroškovnega pogoja iz določbe 4. točke 3. člena ZPotK-1 pa se sodišče strinja z razlago tožene stranke, da je v zakonu postavljena zgornja oziroma absolutna meja stroškov kredita (10 EUR), relativno mejo stroškov kredita, ki je določena v odstotku od zneska kredita, pa je treba upoštevati skupaj z absolutno in ne alternativno.
  • 69.
    sodba II U 292/2011, enako tudi II U 241/2011
    9.2.2012
    UM0011066
    ZVPNPP člen 8, 10, 10-6, 12, 12/2.
    inšpekcijski ukrep - ukrep tržnega inšpektorja - varstvo potrošnikov - agresivna poslovna praksa - plačilo za nenaročene storitve - zaračunavanje dimnikarskih storitev - določitev cene dimnikarskih storitev - pregled pomožnih kurilnih naprav
    Ker je uporaba storitev dimnikarske službe obvezna za vse uporabnike storitev dimnikarske službe, ki morajo to storitev plačati, mora biti cena takšne storitve vnaprej jasno in enotno določena.
  • 70.
    UPRS sodba I U 499/2010
    12.1.2012
    UL0012869
    ZVPNPP člen 5, 12, 14, 14/2, 15.
    inšpekcijski postopek - ukrep tržnega inšpektorja - varstvo potrošnikov - cena pred znižanjem - odstotek znižanja - nepoštena poslovna praksa - oglaševanje
    Oglaševanje, v katerem se cenovna prednost oglašuje na tak način, da znižano ceno primerja s ceno, po kateri se ponujeni izdelek ni nikoli prodajal in da se na to ceno obračunava tudi oglaševalske popuste, ima vse elemente zavajajoče poslovne prakse.
  • 71.
    sodba III U 314/2010
    22.12.2011
    UN0020714
    ZVPNPP člen 4, 4/2, 5, 5/1, 7, 12, 12/2.
    inšpekcijski ukrep - ukrep tržnega inšpektorja - varstvo potrošnikov - izvajanje storitev z AMP aparatom - opravljanje zdravstvene storitve - nepoštena poslovna praksa - oškodovanje potrošnikov - nepopolno ugotovljeno dejansko stanje
    Upravni organ mora najprej ugotoviti vsa dejstva in okoliščine, ki so po določbah ZVPNPP lahko podlaga za uvrstitev konkretne poslovne prakse v nepošteno poslovno prakso, nato pa tudi dejstva in okoliščine, ki so pomembne za presojo, ali bi uporaba konkretno ugotovljene nepoštene poslovne prakse, lahko povzročila oškodovanje potrošnikov, ne glede na obliko krivde.
  • 72.
    sodba I U 1393/2010
    9.11.2011
    UL0006979
    ZPotK členi 24, 24/6.
    inšpekcijski postopek - odvzem dovoljenja za opravljanje storitev potrošniškega kreditiranja - pogoji za opravljanje potrošniškega kreditiranja
    Tožnik ni izkazal, da ima ustrezno informacijsko tehnologijo, ki zagotavlja stalno in varno podporo celotni funkciji potrošniškega kreditiranja.
  • 73.
    sodba I U 610/2011
    12.10.2011
    UL0007353
    ZTZPUS člen 16.
    ukrep tržnega inšpektorja - skladnost proizvoda s tehničnimi zahtevami - izjava o skladnosti - prepoved dajanja v promet neskladnih proizvodov
    Skladnost računalnikov s tehničnimi predpisi in zahtevami je javno dobro, ker je v funkciji varstva potrošnikov, varne in učinkovite uporabe predmetnih proizvodov in varstva naravnega okolja, kar je razvidno iz zakonskih določil, ki jih prvostopenjski organa navaja na prvi strani obrazložitve prvostopenjskega akta. Zato ne gre za popolnoma prost pretok blaga. Poseg v zasebno lastnino tožnika oziroma v svobodno gospodarsko pobudo, ki je bil storjen z izpodbijano odločbo, je predpisan z zakonom na dovolj določen način, poseg je tudi primeren in nujen ter sorazmeren v ožjem pomenu besede in glede tega sodišču ureditev ne vzbuja nobenega dvoma z vidika skladnosti z ustavnim načelom sorazmernosti.

    Dokazno breme, da so bili izvedeni postopki, ki obsegajo ugotavljanje skladnosti proizvodov z zakonskimi zahtevami, je na strani tožnika in tožnik tega ni dokazal, zmotno pa tudi razlaga, da ni proizvajalec, saj se predmetna obveznost nanaša na gospodarske subjekte, ki dajejo proizvode na trg, in ne zgolj na proizvajalce.
  • 74.
    sodba III U 304/2010
    16.9.2011
    UN0020667
    ZVKSES člen 5, 5/1, 5/1-3, 5/2, 8, 8/1, 8/3, 8/4. SPZ člen 108, 109.
    ukrep stanovanjskega inšpektorja - prepoved oglaševanja in sklepanja pogodb - stavba z več posameznimi deli - prodaja posameznega dela stavbe - določitev splošnih pogojev prodaje v obliki notarskega zapisa - naknadna sprememba gradbenega dovoljenja
    Tožeča stranka za posamezne dele stavbe, zgrajene na podlagi spremembe gradbenega dovoljenja, ni določila splošnih pogojev prodaje v obliki notarskega zapisa, pogoji iz 1. odstavka 5. člena ZVKSES pa morajo biti izpolnjeni kumulativno.
  • 75.
    sodba II U 426/2009
    6.7.2011
    UM0010699
    ZVPot člen 23, 72. ZUP člen 6. EZ člen 70, 70/5.
    inšpekcijski ukrep - ukrep tržnega inšpektorja - splošni pogodbeni pogoji - nepošteni pogodbeni pogoji - prepoved prodaje blaga - akt za izvrševanje javnih pooblastil - načelo zakonitosti
    Ker so Splošni pogodbeni pogoji dobave in nakupa zemeljskega plina iz omrežja sprejeti na osnovi direktnega pooblastila iz petega odstavka 70. člena EZ in ker so soglasodajalci tako Javna agencija RS za energijo kot zainteresirane občine, predstavljajo splošni pogoji splošni akt, ki je bil izdan za izvrševanje javnih pooblastil po določbah 6. člena ZUP (načelo zakonitosti), katerega morajo pri svojem delu v upravnih postopkih upoštevati tudi inšpekcijski upravni organi.
  • 76.
    sodba II U 313/2009
    11.5.2011
    UM0010687
    ZVPot člen 12, 12b, 57b. ZTI člen 13.
    inšpekcijski postopek - ukrep tržnega inšpektorja - varstvo potrošnikov - zavajajoče oglaševanje - katalog
    Zahteva upravnega organa, da morajo biti posebne ugodnosti v katalogih predstavljene tako pregledno, da so potrošniku jasne že na osnovi prvega ogleda, je po presoji sodišča zakonita.
  • 77.
    sodba II U 315/2009
    13.4.2011
    UM0010809
    ZVPNPP člen 4, 5, 5/1, 12, 12/2.
    inšpekcijski ukrep - ukrep tržnega inšpektorja - varstvo potrošnikov - nepoštena poslovna praksa - zavajajoča poslovna praksa - cene izdelka
    Tožeča stranka je s poudarjenim oglaševanjem le ene, najnižje cene, kupcem dala nepopolno oziroma napačno informacijo o cenah ostalih artiklov, ki so razstavljeni, kar posledično pomeni, da taka informacija lahko povzroči oziroma bi utegnila povzročiti, da bi povprečen potrošnik sprejel odločitev o poslu, ki ga sicer ne bi sprejel.
  • 78.
    sodba I U 318/2009
    30.12.2010
    UL0004742
    ZVPNPP člen 7, 7/1, 7/1-4, 12. ZPDZC člen 3, 13.
    ukrep tržnega inšpektorja - prepoved opravljanja dejavnosti - delo na črno - varstvo potrošnikov - zavajajoče poslovne prakse - nepoštene poslovne prakse - veljavna licenca detektiva
    Tožena stranka in pred njo organ prve stopnje sta tožeči stranki pravilno in utemeljeno izrekla inšpekcijski ukrep ter ji na podlagi 4. odstavka 13. člena ZPDZC pravilno prepovedala opravljanje dejavnosti 80.300 - poizvedovalne dejavnosti, upoštevaje, da tožeča stranka tekom upravnega postopka ni dostavila licence ne za gospodarsko družbo C. d.o.o. in tudi ne za kakšno osebo, ki je zaposlena v tej družbo.

    Inšpekcijski organ je štel oglaševanje tožnika za zavajajočo poslovno prakso po 4. točki 1. odstavka 7. člena ZVPNPP, ki določa, da gre za zavajajoče poslovne prakse, ki v vseh okoliščinah veljajo za nepoštene predvsem, če podjetje trdi, da izpolnjuje pogoje za pridobitev ustreznega dovoljenja ali da je za podjetje (vključno z njegovimi poslovnimi praksami) ali za izdelek izdal ustrezno dovoljenje javni organ ali druga organizacija, čeprav to ni res.
  • 79.
    sodba I U 622/2010
    22.12.2010
    UL0004747
    ZVPot člen 2, 12, 12/2, 73, 73/2. Pogodba o delovanju Evropske unije (PDEU) člen 36.
    ukrep tržnega inšpektorja - oglaševanje blaga - oglaševalska sporočila - jezik, ki je potrošnikom lahko razumljiv - prepoved oglaševanja v tujem jeziku
    Prvostopenjski organ je tožeči stranki zgolj na splošno naložil, da morajo biti oglaševalska sporočila v jeziku, ki je lahko razumljiv. V konkretnem primeru je namreč presodil, da so bile uporabljene besede take, da potrošnikom niso lahko razumljive.

    Oglaševanje mora biti pri vsakem posameznem izdelku tako, da bi ga lahko vsak potrošnik razumel, ker če je pomen izrazov naveden le ob stenah prodajalne, ob posameznih panojih oziroma blagajni, potem mora potrošnik med nakupom iskati po trgovini, kje je obrazložen pomen posameznih izrazov.
  • 80.
    sodba I U 1411/2009
    15.12.2010
    UL0004421
    ZVPNPP člen 12, 12/2. ZUP člen 213, 213/6, 251, 251/1.
    ukrep tržnega inšpektorja - prepoved uporabe nepoštene poslovne prakse - izrek odločbe
    V izreku inšpekcijske odločbe mora biti izrecno navedeno, kakšna nepoštena praksa se prepoveduje. Iz izreka izpodbijane odločbe pa ni razvidno, kakšna nepoštena praksa se prepoveduje, temveč izhaja samo to, da se tožeči stranki prepoveduje uporaba nepoštene poslovne prakse (na splošno), kar pa je prepovedano že po samem zakonu (4. člen ZVPNPP – generalna klavzula o prepovedi nepoštenih poslovnih praks). Organ prve stopnje bi moral v izreku odločbe natančno navesti, na katero dejanje, ki pomeni nepošteno poslovno prakso, se izrek nanaša in prepovedati to konkretno ravnanje.
  • <<
  • <
  • 4
  • od 5
  • >
  • >>