Uredba Sveta (ES) št. 1698/2005 z dne 20. septembra 2005 o podpori za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja člen 22, 22/1. Uredba Komisije (ES) št. 1974/2006 z dne 15. decembra 2006 o podrobnih pravilih glede uporabe Uredbe Sveta (ES) št. 1698/2005 o podpori za razvoj podeželja iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja člen 13, 13/1, 13/4. ZKmet-1 člen 32, 35, 53, 53/1. ZUP člen 222. ZUS-1 člen 64, 64/4.
dodelitev nepovratnih sredstev - pomoč mladim prevzemnikom kmetij - pogoji za dodelitev nepovratnih sredstev - prvi lastniški prevzem kmetije - prevzem kmetije v roku 18 mesecev pred izdajo odločbe
Upravni organ o tožnikovi (pravočasni) vlogi ni odločil v predpisanem roku, zato ni imel pravne podlage za njeno zavrnitev zgolj iz razloga, ker tožnik ni izpolnjeval pogoja, da mora biti prvi lastniški prevzem kmetije izveden v roku največ 18 mesecev pred izdajo odločbe o pravici do sredstev.
Upravni organ ni ravnal pravilno, ko je na podlagi pooblastila ugotavljal, kdo je dejanski pritožnik. Kdo vlaga pritožbo, je namreč razvidno iz vloge. Ker iz pritožbe izhaja, katero stranko zastopa odvetnik, bi ga moral organ pozvati na predložitev pooblastila za zastopanje te stranke, po morebiti neuspešno pretečenem roku za njegovo predložitev pa pritožbo zavreči.
upravni spor - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - sklep o dovolitvi izvršbe - zavrženje tožbe
O obveznosti, da morata tožnika odstraniti nelegalno zgrajen garažni objekt, je bilo odločeno z izvršilnim naslovom, medtem ko se s sklepom o dovolitvi izvršbe naložena obveznost le prisilno izvršuje in se o njej ne odloča ponovno, je ne spreminja ali na drug način posega v tožnikove pravice ali pravne koristi.
javna prireditev - dovoljenje za prireditev - udeleženci postopka za izdajo dovoljenja - rok za vložitev pisne zahteve za udeležitev postopka - stranski udeleženec
Postopka se lahko kot stranski udeleženec udeleži le tisti, ki to najmanj pet dni pred dnevom shoda oziroma prireditve zahteva s pisno vlogo. V zadevi ni sporno, da tožnik ni organizator prireditve, prav tako ni sporno, da zahteve za sodelovanje v postopku izdaje dovoljenja kot stranski udeleženec ni podal v roku 5 dni pred dnevom prireditve. V tožbi namreč ne nasprotuje ugotovitvi prvostopnega organa, da je zahtevo za sodelovanje v postopku vložil priporočeno na pošto dne 5. 5. 2010, kar je tudi po presoji sodišča prepozno glede na določbo 16.a. člena ZJZ.
ZMZ člen 78, 78/1, 78/1-5. Pravilnik o pravicah prosilcev za mednarodno zaščito člen 26, 27. URS člen 158. ZUP člen 225, 225/4.
mednarodna zaščita - pravice prosilcev za mednarodno zaščito - finančna pomoč v primeru nastanitve na zasebnem naslovu - pravnomočna odločba - materialna pravnomočnost - odprava pravnomočne odločbe - kršitev pravil postopka
Tožniku je bila z odločbo z dne 4. 4. 2012 finančna pomoč odobrena in to od dne 7. 3. 2012 do pravnomočno končanega postopka za mednarodno zaščito. Zoper navedeno odločbo ni bil sprožen upravni spor, kar pomeni, da je postala pravnomočna. Iz upravnega spisa in izpodbijane odločbe tudi ni razvidno, da bi bila ta odločba odpravljena, razveljavljena ali spremenjena.
Upravni organ v materialno pravnomočno odločbo, razen v primerih, ki so določeni v četrtem odstavku 225. člena ZUP, ne more posegati niti ob spremembi dejanskega niti ob spremembi pravnega stanja. Materialna pravnomočnost odločbe je inštitut, ki stranki zagotavlja pravno varnost in je ustavnopravno zavarovan.
ZUS-1 člen 28, 28/1, 36, 36/1, 36/1-2. ZS člen 83, 83/2, 83/3. ZBPP člen 34, 34/4.
upravni spor - rok za vložitev tožbe - sodne počitnice - nujne zadeve - brezplačna pravna pomoč - zavrženje tožbe
Tožbo v upravnem sporu je treba vložiti v 30 dneh od vročitve upravnega akta, s katerim je bil končan postopek. Skladno s tretjim odstavkom 83. člena ZS procesni roki v času sodnih počitnic (od 15. julija do 15. avgusta) ne tečejo, razen v nujnih zadevah. Med nujne zadeve se štejejo tudi zadeve brezplačne pravne pomoči.
ZGJS člen 5. Odlok o ravnanju s komunalnimi odpadki v Občini Slovenska Bistrica člen 4, 5, 18.
inšpekcijski ukrep - ukrep komunalnega inšpektorja - vključitev v sistem ravnanja z odpadki
Tožnik bi se v skladu z občinskim odlokom moral vključiti v sistem ravnanja s komunalnimi odpadki in z izvajalcem javne službe skleniti pogodbo o ravnanju z odpadki. Ker ni ravnal tako, mu je bil utemeljeno izrečen inšpekcijski ukrep.
uporabno dovoljenje - izdaja uporabnega dovoljenja - neskladna gradnja
V obravnavanem primeru gre za neskladno gradnjo in spremembe, ki so nastale med njo, so vplivale na spremembo z gradbenim dovoljenjem določenih lokacijskih in drugih pogojev. Sama notranja razporeditev prostorov res še ne pomeni spremembe pogojev gradbenega dovoljenja, vendar v primeru, če drugačna razporeditev prostorov pomeni spremembo zmogljivosti objekta (večje število enot), ima to za posledico neskladnost z izdanim gradbenim dovoljenjem.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - verjetni izgled za uspeh - oprostitev plačila stroškov predujma za kritje začetnih stroškov stečajnega postopka
Če pogoj obstoja stečajne mase, ki bi zagotavljala vsaj delno poplačilo upnikov, ni izpolnjen, sodišče takega postopka ne začne, dolžnik pa zaradi tega, ker zadeva nima verjetnega izgleda za uspeh, ni upravičen do brezplačne pravne pomoči.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - verjetni izgled za uspeh - oprostitev plačila stroškov predujma za kritje začetnih stroškov stečajnega postopka
Tožnik nima nobenega premoženja, iz katerega bi bilo mogoče vsaj delno poplačati njegove dolgove, zaradi česar ni smotrno začeti postopka osebnega stečaja. Zato je po presoji sodišča odločitev organa za brezplačno pravno pomoč, ki je tožnikovo prošnjo za dodelitev brezplačne pravne pomoči na podlagi 24. člena ZBPP zavrnil, ker zadeva nima verjetnega izgleda za uspeh, pravilna.
ZIKS-1 člen 8, 8/1, 85. ZUS-1 člen 36, 36/1, 36/1-4.
prestajanje kazni zapora - namestitev v poseben prostor - sodno varstvo - upravni spor - predhodni preizkus tožbe - zavrženje tožbe
Ker je tožnik s tožbo izrecno zahteval zgolj presojo zakonitosti izpodbijanega akta (o odstranitvi iz skupnih bivalnih in drugih prostorov in namestitvi v poseben prostor), ki po oceni sodišča ni upravni akt v smislu 2. člena ZUS-1, ni pa vložil tožbe za presojo zakonitosti dejanja (skladno z določbo prvega odstavka 4. člena ZUS-1), v konkretnem primeru niso izpolnjene procesne predpostavke za vsebinsko obravnavo tožbe, zato jo je sodišče zavrglo.
inšpekcijski ukrep - ukrep tržnega inšpektorja - delo na črno - prepoved opravljanja dejavnosti
Iz navedbe tožnika, da kupuje plemenite kovine in druge izdelke z namenom, da bi jih zatem prodal naprej ter tako zaščitil svoje premoženje in dobil čim večji zaslužek, izhaja, da je predmete kupoval s pridobitnim namenom. Tožnik je tako opravljal pridobitno dejavnost, za opravljanje katere bi moral biti vpisan v ustrezni register.
ZSV člen 100. ZZZDR člen 124. Uredba o merilih za določanje oprostitev pri plačilih socialno varstvenih storitev člen 2.
institucionalno varstvo - plačilo storitev institucionalnega varstva - prispevek k plačilu storitve institucionalnega varstva - preživninska obveznost otrok - dolžnost preživljanja staršev - - neizpolnjevanje preživninskih obveznosti iz neupravičenih razlogov
V postopku je bilo ugotovljeno, da je tožničina mati vedno izražala skrb za tožnico, in da je zgolj zaradi svojega zdravstvenega stanja, zaradi katerega je bila večkrat dalj časa hospitalizirana, poskrbela, da so skrb zanjo prevzeli tožničini stari starši. Upoštevaje navedeno je zato odločitev o tem, da je tožnica dolžna na podlagi svoje preživninske obveznosti po določbi 124. člena ZZZDR prispevati k plačilu stroškov institucionalnega varstva, pravilna in zakonita, tožbeni ugovori, da gre za neizpolnjevanje preživninskih obveznosti iz neupravičenih razlogov, pa neutemeljeni.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - finančni pogoj - stroški za preživljanje prosilca
Na ugotovljeno višino dohodkov prosilca ne vplivajo izdatki, ki jih ima prosilec za poravnavanje svojih obveznosti na podlagi administrativnih prepovedi, niti stroški, ki jih ima z lastnim preživljanjem.
Sodišče meni, da je prvostopenjski organ sicer izvedel številne dokaze, da pa je na podlagi teh dokazov glede ugotavljanja nekaterih dejstev izvedel napačno dokazno oceno. Na tej dokazni oceni pa temelji presoja, da tožnik ni uspel izpodbiti domneve nelojalnosti.
Za neenako obravnavo čezmejnih delovnih migrantov in napotenih delavcev obstaja po presoji sodišča stvarno utemeljen razlog, ki neenako obravnavo teh dveh kategorij davčnih zavezancev opravičuje.
ZVPNPP člen 8, 10, 10-6, 12, 12/2. Uredba o načinu, predmetu in pogojih izvajanja obvezne državne gospodarske javne službe izvajanja meritev, pregledovanja in čiščenja kurilnih naprav, dimnih vodov in zračnikov zaradi varstva okolja in učinkovite rabe energije, varstva človekovega zdravja in varstva pred požarom člen 8.
Tožnica za zaračunavanje stroškov za vodenje evidence nima podlage v veljavnem ceniku. Zaračunavanje storitve, ki ni vnaprej določena, pa je ravnanje, ki pomeni agresivno poslovno prakso, ki v vseh okoliščinah velja za nepošteno v skladu z določbo 10. člena ZVPNPP.
javni uslužbenec - premestitev na drugo delovno mesto - imenovanje v uradniški naziv
V obravnavanem primeru gre za situacijo imenovanja tožnika v uradniški naziv iste stopnje zaradi drugačnega poimenovanja uradniškega naziva na delovnem mestu, na katerega je tožnik premeščen, z upoštevanjem sistemizacije konkretnega delovnega mesta. Sodišče je ob vpogledu v spise ugotovilo, da je po sistemizaciji na Policijski postaji na delovnem mestu višji policist – vodja policijskega okoliša možno v uradniškem nazivu X. stopnje imeti le naziv višji policist I, drugačen naziv pa na tem delovnem mestu po sistemizaciji v uradniškem nazivu X. stopnje sploh ni mogoč. Zaradi posledice premestitve tako prvostopenjski organ ni imel druge možnosti, kot da tožnika preimenuje v uradniški naziv višji policist I, saj bi sicer ravnal v nasprotju s sistemizacijo delovnih mest. Oba naziva, tako prejšnji kot sedanji, pa sta enake stopnje.
inšpekcijski ukrep - ukrep veterinarskega inšpektorja - zaščita živali - odvzem živali - načelo proste presoje dokazov
Ugotovitev inšpekcijskega organa, da pasjim mladičem niso bili zagotovljeni predpisani pogoji za bivanje, da ni bila zagotovljena predpisana oskrba za bolne živali, da tožnik nima prijavljene dejavnosti trgovine z živalmi, kakor tudi ne dejavnosti gojitve živali, temelji na vestni in skrbni presoje vsakega dokaza posebej in vseh dokazov skupaj ter na podlagi uspeha celotnega postopka.
ZG člen 47. Pravilnik o pogojih, ki jih mora izpolnjevati fizična oseba za uveljavljanje prednostne pravice pri podelitvi koncesije za izkoriščanje gozdov v lasti Republike Slovenije člen 7.
koncesija - koncesija za izkoriščanje gozdov v lasti Republike Slovenije - pogoji za podelitev koncesije - prednostna pravica - tehnična sredstva
Pogoji v javnem razpisu so določeni z namenom, da se lahko postopek izvede pregledno in da je predmet razpisnega postopka dostopen vsem kandidatom pod enakimi pogoji. Javni razpis pa ne omogoča, da bi se lahko prednostna pravica podelitve koncesije dodelila pogojno, tako da bi upravičenec naknadno zagotovil potrebna tehnična sredstva.