ZP člen 57, 57. ZUP člen 290, 290/1, 290, 290/1. ZIKS-1 člen 2/1, 1, 1/2, 2, 2/1, 1, 1/2, 2.
upravna izvršba
Po 1. odstavku 290. člena ZUP je treba v sklepu, izdanem na tej podlagi, ugotoviti izvršljivost odločbe, ki naj se izvrši. Preizkus izvršljivosti ne more obsegati zgolj preizkusa, ali je izvršljivost nastopila. Organ, ki opravlja izvršbo, mora po uradni dolžnosti paziti, da je odločba izvršljiva tudi še v času izdaje sklepa. To pomeni, da mora ob izdaji sklepa paziti oziroma ugotoviti, ali niso po nastopu izvršljivosti nastale ter ne obstajajo kakšne okoliščine, ki izvršljivost izključujejo, npr. zastaranje izvršitve sankcije.
Tožena stranka je oprla svoje stališče na dve noti Veleposlaništva BiH v Sloveniji, katerih pa ni predložila v spis in ni navedla kje sta objavljeni, niti ni navedla kje so objavljeni podatki BiH, katera vozniška dovoljenja izdaja oz. priznava kot svoja - odločbe zato ni mogoče preizkusiti.
URS člen 52, 52. ZOFVI člen 105/2, 105/4, 149, 100, 100/4, 105, 2, 99, 99/2, 105/2, 105/4, 149, 100, 100/4, 105, 2, 99, 99/2. ZUS člen 25/1-2, 59, 59/1, 23, 23/3, 25, 25/1-2, 59, 59/1, 23, 23/3, 25. ZUP člen 222/1, 6, 6/1, 222, 222/1, 6, 6/1, 222. Pravilnik o pripravništvu in strokovnih izpitih delavcev na področju vzgoje in izobraževanja člen 9, 9-5, 9-7, 9, 9-5, 9-7. Pravilnik o napredovanju zaposlenih v šolah v nazive člen 4, 4/2, 4, 4/2.
metoda razlage predpisa "argumentum a cohaerentia" - pravni status napredovanja v pedagoški naziv
Določilo 149. člena ZOFVI je treba interpretirati v povezavi z določilom 2. odstavka 99. člena in 4. odstavka 100. člena ZOFVI in v povezavi z določilom spremenjenega določila 149. člena ZOFVI. Pri izvolitvi v naziv mentor ne gre za brezpogojno pravico do izvolitve in niti ne gre za zakonsko pravico glede na to, da pogoje, način in postopek napredovanja v nazive določi minister (4. odstavek 105. člena ZOFVI). Izpodbijana odločitev tožene stranke izhaja iz pravilne interpretacije določila 149. člena ZOFVI tudi zato, ker temelji na ustreznem ravnovesju med vrednostjo na eni strani kvalitativnega kriterija za uresničevanje pravno-zavarovanega javnega interesa in vrednostjo pravno-zavarovanega interesa tožnika.
ZVet-1 člen 10, 46, 47. Pravilnik o razvrstitvi živalskih kužnih bolezni, določitvi načina in postopka obveščanja ter določitvi laboratorijskih testov in metod člen 4. Navodilo o ukrepih za ugotavljanje, preprečevanje in zatiranje hude gnilobe čebelje zalege člen 6, 7.
inšpekcijski nadzor - ukrep veterinarskega inšpektorja - čebelarstvo
Pravilna je odločitev tožene stranke, da tožnik ni upravičen do povrnitve odškodnine za ekonomsko škodo, ki je nastala pri izvajanju ukrepov zaradi zatiranja in izkoreninjenja živalskih kužnih bolezni. V 46. členu ZVet-1 je določeno, da RS mora zagotoviti imetniku živali odškodnino za živali, ki so bile ubite, ter za predmete in surovine, ki so bile poškodovane, pokvarjene ali uničene pri uresničevanju odrejenih ukrepov za zatiranje kužnih bolezni z liste A in posebej določenih kužnih bolezni in zoonoz, kamor pa huda gniloba čebelje zalege (Pestis apium) ne spada.
S tem, ko je omogočil odstranitev zalivk in prečrpavanje plinskega olja iz ustrezne v cisterne v rezervoar, je tožnik blago odstranil izpod carinskega nadzora prej, kot je bil plačan carinski dolg. Zato je za ta dolg odgovoren tožnik kot voznik plina kot tisti, ki je blago izpod carinskega nadzora odstranil.
ZUS člen 16, 16. ZPP člen 19, 23, 23/1, 19, 23, 23/1. ZSDP člen 51.
stvarna nepristojnost
Iz tožbenih navedb in tožbi priloženih listin je razvidno, da gre med tožečo in toženo stranko za spor v zvezi s pravicami iz zavarovanja za starševsko varstvo, za reševanje katerega je po določbi 51. člena ZSDP pristojno Delovno in socialno sodišče v A.
Zahteva za odložitev izvršitve izpodbijanega akta, vložena v zvezi z vloženo tožbo v upravnem sporu pri pristojnem organu iz 2. odstavka 30. člena ZUS, to je pri organu, ki je pristojen za izvršbo izpodbijanega akta ter brezuspešen potek sedemdnevnega roka za odločitev o tej zahtevi, je procesna predpostavka za vložitev zahteve za začasno odredbo pri sodišču.
odprava sklepa občinskega sveta o začasnem financiranju občine
Sklep o začasnem financiranju ni posamični akt, s katerim bi bilo odločeno o konkretni pravici ali obveznosti (1. odstavek 3. člena ZUS). V primeru obravnavanega sklepa pa tudi ne gre za predpis, ki bi urejal posamična razmerja (4. odstavek 1. člena ZUS).
Ker na tožnikov ugovor, da je obveznost poravnal, tožena stranka samo citira 102. člen ZDavP, je njena odločitev bistveno pomanjkljiva. Takšna pomanjkljivost pa narekuje odpravo odločbe.
Zgolj predložitev računov, ki ne vsebujejo opisa konkretno opravljenega dela, se pravi podrobnega opisa poslovnega dogodka in na njihovi podlagi nevtralna strokovna oseba ne more jasno spoznati posamezne vrste in obsega poslovanja, ne zadostijo pogojem po računovodskem standardu 21. Tudi po presoji sodišča davčnemu zavezancu ni mogoče priznati v poslovnih knjigah neizkazanega odhodka.
Namen cenitvenega postopka davčne osnove po presoji sodišča je ugotovitev resničnega dejanskega stanja ter ugotovitev vseh dejstev in okoliščin, ki so pomembna za pravilno in zakonito odločitev.
Glede krajevne pristojnosti se sodišče strinja, da je ustrezna podlaga zanjo v 1. odstavku 151. c člena CZ in ne v 3. odstavku, kot trdi tožnik v tožbi. Prvi odstavek je namreč, v kontekstu celotnega besedila 151. c člena, razumeti kot osnovno pravilo, da je carinski dolg nastal tam, kjer so nastale okoliščine za nastanek carinskega dolga. Če kraja nastanka okoliščin iz 1. odstavka 151. c člena ni mogoče določiti, se uporabi katero od ostalih ustreznih naveznih okoliščin iz nadaljnjih odstavkov (tudi 3.) tega člena.
Po mnenju sodišča za presojo utemeljenosti naknadnega obračuna DDV, ne pridejo v poštev določbe ZOR, saj mora tožnik kot davčni zavezanec v svojem knjigovodstvu zagotoviti vse podatke, potrebne za pravilno in pravočasno obračunavanje in plačevanje DDV (56. člen ZDDV). Pogoj za odbitek DDV je račun, ki mora vsebovati vse podatke iz 34. člena ZDDV.
URS člen 157, 157/1, 157, 157/1. ZUS člen 60, 60/1-4, 60/3, 23/3, 26, 37, 1, 1/2, 23, 60, 60/1-4, 60/3, 23/3, 26, 37, 1, 1/2, 23. ZUP člen 6, 6/1, 6, 6/1. ZZDT člen 51, 52, 57, 51, 52, 57.
vročitev odločbe - načelo zakonitosti
Dejstvo, da je bila prvostopenjska upravna odločba izdana v ponovnem postopku, potem ko je drugostopenjski upravni organ pred tem odpravil odločbo in zadevo vrnil v ponovno odločanje, ne pomeni, da upravni organ odloča na podlagi predpisa, ki je veljal v času vložitve vloge.
Vsaka država ima suvereno pravico s svojimi zakoni urediti vprašanja državljanstva kot pravne vezi med konkretno državo in njenimi državljani na svojem državnem teritoriju, nikakor pa nima (suverene) pravice urejati vprašanj državljanstva tujih držav.
ugotovitev državljanstva - obnova postopka - stranka v postopku - Sklad kmetijskih zemljišč kot stranka v postopku za pridobitev državljanstva
Upravni organ mora najprej preizkusiti, ali je predlog za obnovo postopka pravočasen ter ali ga je podala upravičena oseba. Sklad kmetijskih zemljišč in gozdov ne more biti stranka v smislu 49. člena ZUP/86 v postopku ugotavljanja državljanstva.
ZDRS člen 13, 13/1, 13/2, 13, 13/1, 13/2. ZUP člen 214, 214.
sprejem v državljanstvo
Odločba, izdana na podlagi 1. odstavka 13. člena ZDRS mora imeti takšno obrazložitev, da je iz nje razvidno, ali je tožena stranka izdala odločbo v mejah pooblastila in v skladu z namenom, za katerega ji je dano pooblastilo, glede na to, da je po določbi 13. člena ZDRS upravičena odločiti po prostem preudarku. V nasprotnem primeru je stranki kršena pravica do učinkovitega pravnega varstva.
pravno nasledstvo po denacionalizacijskem upravičencu
Če je pravni naslednik oporočni dedič denacionalizacijskega upravičenca, mora obstajati verjetnost, da gre za oporočna razpolaganja, ki bi lahko imela pravni učinek glede denacionaliziranega premoženja. Zato je pri razčiščevanju procesnega vprašanja, kdo je po 15. členu ZDen upravičeni vlagatelj denacionalizacijskega zahtevka, treba upoštevati tudi pogoj iz 81. člena ZDen.
Tožnica je bila na zaslišanju soočena s svojimi kontradiktornimi izjavami in opozorjena na določila ZAzil. Pri tem pa tožnica ne izpodbija zaključka tožene stranke, da če bi bila resnično pripadnica neformalne civilne verske skupine Falun Gong, bi odgovarjala na vprašanja natančneje in konkretneje. Stanje v izvorni državi - Kitajska demokratična država z mnogimi kršitvami človekovih pravic - pa samo po sebi še ne more predstavljati razloga, zaradi katerega se tožnica ne more vrniti v matično državo.