ZDoh člen 10, 11, 10, 11, 10, 11. ZPOOSRP člen 46/a, 46/a.
znižanje davčne osnove za dohodnino - davčna olajšava
Posebne olajšave so za zavezance določene le v 10. in 11. členu ZDoh, zato so do njih upravičeni le zavezanci, pod pogoji določenimi v ZDoh. V davčnem postopku mora zavezanec, ki uveljavlja zmanjšanje osnove za dohodnino za prispevke nakazane v potresu prizadetim osebam, predložiti dokaze, na podlagi katerih bi bil upravičen do zmanjšanja po 46.a členu ZPOOSRP.
ukrep inšpektorja za ceste - priključek na državno cesto - soglasje Direkcije za ceste
Tudi za gradnjo in rekonstrukcijo priključkov na državno cesto, ki so bili zgrajeni pred uveljavitvijo ZJC (7.6.1997) je potrebno soglasje Direkcije za ceste.
ZDavP člen 145, 145. ZUP člen 254/2, 146, 146/4, 254, 254/2, 146, 146/4, 254.
dohodnina
Davek iz kmetijstva, ki odpade na zemljišče, ki je predmet denacionalizacijske odločbe, se odpiše, za dobo, ko denacionalizacijski upravičenec še ni dobil denacionaliziranega zemljišča v posest.
ZDen člen 19, 19. ZZK člen 16, 16. ZJC člen 2, 3, 2, 3.
denacionalizacija zemljišča
Za odločitev v obliki denacionalizacije zemljišča je bistvenega pomena, ali je pot, ki poteka preko zemljišča, ki je predmet denacionalizacije namenjena javni rabi. Vpis v zemljiško knjigo ni konstitutivnega pomena za nastanek javnega dobra.
Uporaba izrednega pravnega sredstva (ničnost) je dopustna le iz razlogov določenih v 1. do 6. točki 279. člena ZUP. Zakonski razlog za izrek ničnosti (nepravilne uporabe materialnega zakona) razlastitvene odločbe izdane in izvršene na podlagi Zakona o izjemnih ukrepih za pospešitev sanacije in obnove objektov na območjih, ki jih prizadene potres, ni podan, ker taka kršitev v materialnem zakonu ni določena kot razlog za ničnost.
Pooblaščenka tožnice je obvestila davčni organ o tem, da zastopa tožnico in predložila pooblastilo za zastopanje šele po tem, ko je že bil izdan sklep o obnovi postopka in tudi že odrejena njegova vročitev tožnici. To pa pomeni, da je bila vročitev sklepa pravilno odrejena in s tem tudi pravilno opravljena tožnici kot stranki, ki je ob izdaji sklepa in ob njegovem odpošiljanju še nastopala v postopku samostojno, brez pooblaščenca. Posledično je pravilno in skladno z zakonom (ZDavP in ZUP) štetje roka za pritožbo ter ugotovitev, da je bila glede na dan, ki se po ZDavP šteje kot dan vročitve sklepa pritožba s strani takrat že pooblaščenke tožnice vložena prepozno.
ZDDPO člen 11, 12, 12/2, 24, 24/2. Slovenski računovodski standardi (1993) standard 10, 21.
davek od dobička pravnih oseb - odhodek davčnega zavezanca - kratkoročna časovna razmejitev - dolgoročna rezervacija stroškov
Če se narave in obsega poslovnega dogodka na podlagi predračunov kot podlage za knjiženje, in tudi dopolnilnih listin, ne more popolno spoznati, potem stranka ne more opravičiti, da je stroške na postavki kratkoročnih časovnih razmejitev vnaprej vračunala izključno za načrtovana vzdrževalna dela in v ustrezni višini, ne pa (tudi) za drug namen, npr. investicije, ki se po izrecni določbi 2. odstavka 12. člena ZDDPO ne morejo vključevati med odhodke. Sklep organa stranke o oblikovanju dolgoročnih rezervacij in plan stroškov investicijskega vzdrževanja za prvo leto, ki ni specificiran tako, da bi bilo iz njega razvidno, za kakšna načrtovana dela gre, v kakšnem obsegu in po kakšni ceni, ne predstavlja podlag, s katerimi bi bilo v smislu SRS 10.6. mogoče izkazati verjetnost, da bodo v prihodnosti taki stroški nastajali, ter potrebo po dolgoročnem rezerviranju, pa tudi ne, da so stroški vračunani za taka dela, da je to z zakonom v skladu. Navedena listinska dokumentacija tudi ne zadosti zahtevi SRS 10.9., da je za dolgoročno vnaprejšnje vračunavanje stroškov treba izdelani večletni predračun oblikovanja in črpanja oblikovane dolgoročne rezervacije ter opredeliti koeficiente za njihovo vračunavanje v krajših obdobjih.
CZ člen 3, 3-9a, 4, 4/1-1, 12, 23, 23/3, 32, 45, 144, 144/1-1, 151, 151/1, 154, 154/1-1, 158, 158/12, 161, 161-2. ZDP člen 16, 16/1. Uredba o uveljavljanju pravice do carinske oprostitve člen 8, 11. Uredba o višini carinskega dolga, za katerega se ne opravijo naknaden obračun, prisilna izterjava ali postopek za povrnitev preveč plačanega carinskega dolga člen 3.
nezakonito vneseno blago na carinsko območje Slovenije - plačilo carinske dajatve - določitev višine carinskega dolga - preračun tuje valute v domačo - uveljavljanje oprostitve plačila carine - povračilo carinskega dolga
Ker so na računu, ki so ga prvostopnemu organu posredovali italijanski carinski organi, nesporno navedeni tožnikovi podatki, je dokazovanje, katero blago iz računa in v kakšni vrednosti so kupili njegovi sopotniki, na strani tožnika. Tudi za sprostitev blaga v prost promet se zahteva izvedba carinskega postopka (9. a točka 3. člena CZ), ki se v skladu z določbo 2. odstavka 45. člena CZ začne na podlagi vložene carinske deklaracije. Oprostitev plačila carine za uvoženo blago je treba uveljavljati ob uvozu.
prejemki iz delovnega razmerja - prejemki iz naslova udeležbe na dobičku
Prejemki iz dobička zaposlenim so vezani na delovno razmerje, zato jih je po presoji sodišča ne glede na to, da gre za prejemke iz dobička, ki temeljijo na statutu tožene stranke, po vsebini obravnavati kot prejemek iz 1. alinee 15. člena v zvezi s 1. alineo 6. člena ZDoh.
ZLS člen 33, 33/6. ZUS člen 59. Poslovnik Občinskega sveta Občine Grosuplje člen 22, 22/1, 25, 25/5, 69, 69/3, 69/4. Statut Občine Grosuplje člen 2, 26, 26/2-1, 30.
razrešitev občinskega funkcionarja
Glede na vse določbe iz Poslovnika, ki jih tožeča stranka uveljavlja v tem smislu, da bi jih bilo treba uporabiti tudi pri delu delovnih teles občinskega sveta, velja specialna določba iz 30. člena Statuta (Uradni list RS, št. 42/99). Pri razrešitvi s funkcije člana skupščine Javnega komunalnega podjetja, gre za razrešitev, ki ni zajeta v 30. členu Statuta, saj skupščina javnega podjetja ni delovno telo občinskega sveta (poglavje 2.1. Statuta). Smiselna uporaba določil Poslovnika po presoji sodišča v konkretnem primeru ne pomeni povsem enake uporabe določb Poslovnika, ki je namenjen delu Občinskega sveta, tudi za delo Komisije za mandatna vprašanja, volitve in imenovanja, zlasti kar zadeva roke za vabila in pošiljanje predlogov dnevnega reda (1. odstavek 22. člena Poslovnika), predložitev gradiva (5. odstavek 25. člena Poslovnika).
ZUP člen 214, 214/1-4, 214/1-5, 214, 214/1-4, 214/1-5. Pravilnik o napredovanju strokovnih delavcev in strokovnih sodelavcev na področju socialnega varstva v nazive člen 14, 14/2, 14, 14/2.
napredovanje socialnega delavca
Tožena stranka ni navedla, zakaj je uporabila določilo 2. odstavka 14. člena Pravilnika o napredovanju strokovnih delavcev in strokovnih sodelavcev na področju socialnega varstva v nazive (Uradni list RS, št. 107/00, 31/01 in 88/01) za tožnico, ki je vložila vlogo za napredovanje pet mesecev pred uveljavitvijo določila.
ZPol člen 102, 102. Pravilnik o preverjanju in ocenjevanju znanja v poklicnem in strokovnem izobraževanju člen 20, 20.
ocena praktičnega usposabljanja
Pri negativni oceni iz praktičnega usposabljanja na podlagi 20. člena Pravilnika o preverjanju in ocenjevanju znanja v poklicnem in strokovnem izobraževanju ter na podlagi izobraževalnega programa izpopolnjevanja za poklic policist ni možna pravica do popravnega izpita v smislu ponovnega preverjanja praktičnega usposabljanja.
Pri ugotavljanju ustreznosti nadomestnega zemljišča, danega ob podržavljenju, se vrednoti tako nadomestna, kot podržavljenja zemljišča po Odloku o načinu določanja vrednosti kmetijskih zemljišč, gozdov in zemljišč, uporabljenih za gradnjo, lahko pa se pri ugotavljanju vrednosti ovrednoti tudi ostale okoliščine, kot so oddaljenost nadomestnih zemljišč, kompleksnost, velikost, naravnanost proizvodnje. Če je na naveden način ugotovljeno, da nadomestno zemljišče ni bilo ustrezno, denacionalizacija obsega razliko med vrednostjo podržavljenih in vrednostjo nadomestnih zemljišč.
ukrep komunalnega inšpektorja - gradnja v varovalnem pasu občinske ceste
Gradnja in rekonstrukcija gradbenih objektov ter postavljanje kakršnihkoli drugih objektov in naprav v varovalnem pasu občinske ceste je dovoljeno le s soglasjem pristojne službe občinske uprave. Pristojna služba občinske uprave izda soglasje kadar s predlaganim posegom v varovalnem pasu niso prizadeti interesi varovanja občinske ceste in prometa na njej.
Izrek odločbe mora biti jasen in določen, saj je le takšen izrek odločbe lahko izvršljiv. Inšpektor za delo mora v izreku odločbe natančno navesti, kaj se v konkretnem primeru stranki prepoveduje.
Tožena stranka mora v ponovljenem postopku zaslišati tožnika in ugotoviti kje je tožnik zadovoljeval svoje osnovne življenjske potrebe in s tem dati pomen zakonskemu besedilu: 8-letno neprekinjeno bivanje.
Po določbi 6. člena ZSPOZ so upravičenci do odškodnine po tem zakonu določeni z zakonom o žrtvah vojnega nasilja, z zakonom o popravi krivic in z zakonom o posebnih pravicah žrtev v vojni za Slovenijo 1991. Na podlagi akta, s katerim je pristojni organ odločil o upravičencih in njihovih pravicah na navedenih pravnih podlagah, tožena stranka z uporabo meril, določenih v ZSPOZ, odloči o višini odškodnine (1. odstavek 12. člena ZSPOZ). Obstoj akta pristojnega organa o priznanju statusa in pravic je po navedenem pogoj in s tem procesna predpostavka za uvedbo postopka in odločanje o višini odškodnine, ki je po določbah ZSPOZ v pristojnosti tožene stranke.
oseba, rojena staršem v času, ko so zoper njih trajali prisilni ukrepi ali prisilna dejanja
Stranka, ki je zatrjevala, da je bila rojena staršem v izgnanstvu, ni izkazala, da bi starši bili prisilno izseljeni zaradi političnih, nacionalnih, rasnih ali verskih razlogov, zato ji statusa žrtve vojnega nasilja ni mogoče priznati.