trošarina - trošarinski dolg - prisilna izterjava - izbris družbe iz sodnega registra - aktivni družbenik - odgovornost aktivnega družbenika
Na podlagi 8. odstavka 442. člena ZFPPIPP je uveljavljena zakonska domneva (presumptio iuris), da gre za aktivnega družbenika v primeru, če ima družbenik sam ali skupaj z osebami, ki so z njim ožje povezane, več kot 25% glasovalnih pravic.
upravni spor - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - občinski odlok - zavrženje tožbe
Izpodbijani odlok je sprejel občinski svet v okviru normodajne funkcije po postopku in v obliki, predpisani za predpise. Glede na to sodišče v določbi 2. člena ZUS-1 nima podlage za presojo njegove zakonitosti.
Po 4. odstavku 5. člena ZUS-1 sodišče v upravnem sporu odloča tudi o zakonitosti aktov organov, izdanih v obliki predpisa, kolikor urejajo posamična razmerja. Odlok kot prostorski akt, sprejet na podlagi ZUreP-1, ureja določeno prostorsko ureditev (izgradnjo pločnika, avtobusnih postajališč in rekonstrukcijo regionalne ceste in v izpodbijanem delu določa ureditveno območje, na katerem je načrtovana prostorska ureditev ter navaja zemljišča oziroma dele zemljišč, ki jih ureditveno območje obsega. Vendar navedena ureditev po mnenju sodišča ne predstavlja ureditve posamičnega razmerja, pač pa splošno in abstraktno določbo.
vlaganja v javno telekomunikacijsko omrežje - vračilo vlaganj - višina vračila - exceptio illegalis
Ob upoštevanju tako 6. člena ZVVJTO kot tudi 4. člena istega zakona, ki določa način izračuna vračila, je toženka s 4. členom Pravilnika o postopkih vračanja v javno telekomunikacijsko omrežje dejanskim končnim upravičencem na območju Občine Žužemberk presegla okvir, ki ji ga nalaga zakon. Toženka je namreč v tem členu določila delež 40%, ki ji pripada zaradi vlaganj njene pravne prednice, pri čemer zneska oziroma deleža vlaganj ni v ničemer izkazala. Sodišče je zato o utemeljenosti tožbe odločilo brez upoštevanja z zakonom neskladnih členov Pravilnika in ugotovilo, da toženka v ZVVJTO ni imela podlage za izračun zneska vračila, kot izhaja iz izpodbijane odločbe, torej za zadržanje 40% sicer pravilno izračunanega zneska,ki pripada tožniku.
Uredba o plačilih za ukrepe programa za razvoj podeželja za RS 2004 – 2006 za leto 2005 člen 13, 13/24. Uredba o plačilih za ukrepe programa razvoja podeželja 2004 – 2006 za leto 2006 člen 13, 13/29.
neposredna plačila v kmetijstvu - ukrep Programa razvoja podeželja - kmetijsko okoljski ukrepi - obveznost izobraževanja - kršitev obveznosti - znižanje plačila - vračilo sredstev
Tožniku so bila plačila za leto 2005 znižana za 20 % iz razloga neopravljenih obveznosti izobraževanja. V sedmem odstavku poglavja B „Kršitve in sankcije pri ukrepih SKOP-a“ pa je določeno, da kolikor se kršitev pogojev v letu 2006 nanaša na ukrep SKOP-a, pri katerem je bila kršitev ugotovljena že v letu 2005, se zahtevek za ta ukrep zavrne in obveznost prekine, upravičenec pa mora vrniti že izplačana plačila za izvajanje ukrepa SKOP-a. Vendar pa sodišče ugotavlja, da so bila tožniku plačila za izvajanje ukrepov SKOP-a tudi za leto 2006 znižana za 20 %. To pomeni, da njegov zahtevek za leto 2006 ni bil zavrnjen, niti v odločbi o izplačilih za leto 2006 ni bila ugotovljena dvakratna zaporedna kršitev. Iz tega pa sledi, da v obravnavanem primeru upravni organ sankcij ni stopnjeval, kot je predvideno v citiranih določbah, temveč je z izpodbijano odločbo izrekel najstrožjo sankcijo.
carina - doplačilo dajatev - plačilo protidampinške dajatve - TARIC koda - nabava televizijskih aparatov - nabava DVD in CD aparatov
V obravnavani zadevi gre za naknadno preverjanje carinskih deklaracij po uradni dolžnosti po odobritvi prepustitve blaga v prost promet v smislu 78. člena CZS, katere namen je tudi pregled pravilne uvrstitve blaga v tarifno oznako KN in Taric kodo. Ugotovljeno je bilo, da je tožnik nepravilno uvrščal določene tehnične aparate v oznako Taric. S tem se je izognil dokazovanju njihovega porekla in s tem posledično dosegel neobračunavanje protidampingških dajatev.
ZZRZI člen 62, 75. ZUP člen 214, 237, 237/2, 237/2-7.
zaposlovanje invalidov - kvotni sistem zaposlovanja invalidov - nagrada za preseganje kvote - vračilo nagrade - obrazložitev odločbe
Iz izpodbijane odločbe ni razvidno, na katerih dejanskih okoliščinah temelji zaključek, da število zaposlenih invalidov ni zadostno in da zato tožeča stranka kvote ne presega. Ob prebiranju odločbe je mogoče zgolj domnevati, da nekateri zaposleni, ki so prijavljeni v zavarovanje kot invalidi, ne izpolnjujejo predpisanih pogojev za status invalida po ZZRIZ. Nekaj več podatkov v tem pogledu vsebuje odgovor na tožbo, vendar tudi iz slednjega ni razvidno, kateri so ti zaposleni in zakaj pogojev ne izpolnjujejo. Iz odločbe torej ni razvidna dejanska podlaga za odločitev, posledično pa ni mogoče preizkusiti pravilnosti narejenega zaključka o dejanskem stanju in pravilnosti izpodbijane odločitve, kar pomeni bistveno kršitev pravil upravnega postopka.
davek od dohodkov iz dejavnosti - cenitev davčne osnove - ocena davčne osnove - pogoji za cenitev - verjetna davčna osnova - dokazno breme
Ob nesporni ugotovitvi, da tožeča stranka poslovnih knjig ni vodila pravilno in v skladu s SRS, saj ni vodila ločene evidence mesa kot trgovskega blaga in mesa, namenjenega za nadaljnjo proizvodnjo, so bili podani razlogi za to, da se davčna osnova ugotovi z oceno.
Breme dokazovanja, da je davčna osnova nižja od verjetno ocenjene, je na strani zavezanca za davek.
ZNB člen 22, 22c, 22c/3. ZUP člen 9, 146, 194. ZZZDR člen 113.
obvezno cepljenje - opustitev cepljenja - strokovno mnenje komisije - seznanitev stranke s strokovnim mnenjem
Komisija za cepljenje se v svojem strokovnem mnenju ni opredelila do vseh tožničinih navedb v zvezi z zdravstvenim stanjem otroka, ki ima zdravstvene težave, zaradi katerih je tožnica tudi podala vlogo za opustitev cepljenja. Tako strokovno mnenje pa je v upravno pravnem smislu pomanjkljivo in ne more biti zadostna podlaga za izdajo upravne odločbe, v kateri se je organ dolžan opredeliti do vseh relevantnih navedb stranke. Z vsebino strokovnega mnenja Komisije za cepljenje pa je tudi potrebno starše otroka še pred izdajo upravne odločbe seznaniti in jim omogočiti, da se o njem izjavijo.
V skladu z določbo 113. člena Zakona o zakonski zvezi in družinskih razmerjih izvršujeta roditeljsko pravico ter sta zakonita zastopnika oba starša otroka sporazumno, torej oče in mati mladoletnega otroka. Iz upravnih spisov pa ni razvidno, da bi bil s predmetnim upravnim postopkom seznanjen tudi oče mladoletnega otroka ter da mu bi bila kot roditelju in s tem zakonitemu zastopniku otroka dana možnost sodelovanja v upravnem postopku.
Pravilnik o evidenci dejanske rabe kmetijskih in gozdnih zemljišč priloga 1. ZUP člen 214, 214/1, 214/1-4.
neposredna plačila v kmetijstvu - zahtevek za plačilo za ukrep SKOP - prijavljene površine - ugotavljanje dejanske rabe površin - pravna podlaga ugotavljanja dejanske rabe - obrazložitev odločbe
Iz izpodbijane odločbe in iz upravnih spisov izhaja, da je tožena stranka nepravilno ugotovila dejansko stanje, saj je meritve treh izvedencev ovrednotila na podlagi določb Pravilnika o spremembah Pravilnika o evidenci dejanske rabe kmetijskih in gozdnih zemljišč, ki je začel veljati dne 29. 1. 2008, tožnik pa je predmetni zahtevek za dodelitev sredstev za leto 2007 vložil dne 24. 4. 2007.
mednarodna zaščita - omejitev gibanja prosilcu za azil - dublinski postopek - prstni odtisi v bazi EURODAC
Zakonski pogoj za nastanitev prosilca na podlagi 3. alinee 59. člena ZMZ (Dublinski postopek) je pridobitev rezultatov o obstoju prstnih odtisov iz baze EURODAC. Ukrep omejitve gibanja na navedeni pravni podlagi je utemeljen iz razloga, ker bo le tako mogoče zagotoviti izvršitev morebitne predaje prosilca državi članici EU, ki je pristojna za obravnavanje njegove prošnje, glede na njegovo dosedanjo večkratno nelegalno prehajanje državnih meja.
gradbeno dovoljenje - stranka v postopku - izdaja gradbenega dovoljenja - aktivna legitimacija za vložitev tožbe - zavrženje tožbe
Tožnik mora najprej doseči udeležbo v postopku izdaje izpodbijanega gradbenega dovoljenja, se zoper njega pritožiti in šele nato vložiti tožbo v upravnem sporu.
ZUS-1 člen 2, 2/1, 2/2, 36, 36/1, 36/1-4. ZUP člen 290, 290/1.
upravni spor - akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu - sklep o dovolitvi izvršbe - zavrženje tožbe
Tožničini ugovori se nanašajo na nepotrebnost zgraditve protihrupne ograje, predvidene z gradbenim dovoljenjem, kar je bil razlog za neizdajo uporabnega dovoljenja in posledično pravilnost pravnomočne odločbe, ki se izvršuje. Teh ugovorov pa po prvem odstavku 292. člena ZUP ni mogoče podajati zoper sklepe, izdane v izvršilnem postopku.
ZUP člen 43, 43/1, 43/2. ZGO-1 člen 62, 62/2. ZUDVGA člen 13. ZUPUDPP člen 54, 54/1, 69, 69/1, 69/1-3.
gradbeno dovoljenje - pogoji za izdajo gradbenega dovoljenja - pravica graditi - objekt državnega pomena - gradnja avtoceste - dokazilo o pravici graditi
Po 54. členu ZUPUDPP kot dokazilo o pravici graditi objekte in izvajati druge posege v prostor (tj. državnega pomena) poleg dokazil iz 56. člena ZGO-1 šteje (med drugimi) tudi odločba ali sklep pristojnega upravnega organa o uvedbi postopka razlastitve oziroma potrdilo, da je začet postopek za pridobitev služnosti v javno korist.
brezplačna pravna pomoč - pogoji za dodelitev brezplačne pravne pomoči - finančni pogoj - družinski člani - otroci prosilca
Tožnica ne navaja, da bi ji bila roditeljska pravica podaljšana tudi čez sinovo polnoletnost, zato toženka ni imela podlage za to, da bi njenega sina štela za družinskega člana.
ZPNačrt člen 82, 82/1, 82/2. Pravilnik o merilih za odmero komunalnega prispevka člen 2, 2/2, 5, 5/2.
komunalni prispevek - odmera komunalnega prispevka - površina stavbnega zemljišča
Pravilnik površino stavbnega zemljišča, ki jo je treba upoštevati pri odmeri komunalnega prispevka, veže na površino katastrske parcele izključno v primeru, da je obravnavanemu objektu določena lastna parcela, v nasprotnem primeru pa določa način izračuna njene površine. Poleg tega 2. odstavek 2. člena Pravilnika pojem parcele, s tem pa po 2. odstavku 5. člena Pravilnika tudi pojem stavbnega zemljišča, veže zgolj na tisti del zemljiške parcele, na katerem je možno graditi objekt ali pa je objekt že zgrajen.
obvezno cepljenje - opustitev cepljenja - strokovno mnenje komisije - načelo zaslišanja stranke v postopku - pojasnilna dolžnost
Komisija je strokovni medicinski organ, ki v postopku ugotavljanja razlogov za (ne)opustitev cepljenja daje svojo strokovno oceno (mnenje). Ta mnenja imajo zato lahko zgolj naravo izvedenskega mnenja, kar pa ob upoštevanju, da se izpodbijana odločba izda kot odločba v upravnem postopku, katere podlaga je to mnenje, pomeni, da je v skladu z načelom zaslišanja stranke po določbi 9. člena ZUP treba omogočiti stranki, da se pred izdajo odločbe z vsebino mnenja komisije seznani in o njem izreče.
Pojasnilna dolžnost zavezuje otrokovega zdravnika, kadar ta izvaja cepljenje, zavezuje pa tudi strokovno komisijo, da strokovno mnenje na ustrezen način obrazloži, četudi so ugovori staršev laične narave.
nadomestilo za uporabo stavbnega zemljišča - dejavnost bencinskih servisov - izvajanje trgovine z motornimi gorivi - razlikovanje med zavezanci - sorazmernost obremenitev - neustavnost odloka - exceptio illegalis
Razlikovanje med zavezanci, ki v isti coni uporabljajo stavbna zemljišča za izvajanje trgovine z motornimi gorivi, in tistimi, ki zemljišča uporabljajo za drugo trgovsko dejavnost mora biti sorazmerno in s tem razumno.
gradbeno dovoljenje - pogoji za izdajo gradbenega dovoljenja - dostop do javne ceste
Investitorka je dolžna izvajati dostop do javne ceste na način, s katerim ne bo posegala v druga zemljišča razen v za to predvidena. V nasprotnem primeru ima tožnik zaradi varstva svoje posesti in lastninske pravice zagotovljeno sodno varstvo v pravdnem postopku, ne more pa s temi razlogi preprečiti izdaje enotnega dovoljenja za gradnjo.
V obravnavanem primeru izpodbijano dovoljenje ni bilo izdano za gradnjo dovoza, saj ta že obstaja v obliki lokalne ceste, zato so za to zadevo nepomembne določbe PUP, ki predpisujejo širino cest oz. dovozov.
melioracija - nadomestilo za kritje stroškov za vzdrževalna dela - pogoji za odmero nadomestila - zavezanec za plačilo
Za odmero nadomestila za kritje stroškov za redno delovanje in vzdrževanje skupnih objektov in naprav je bistvena ugotovitev, da zemljišča v lasti zavezanca ležijo znotraj melioracijskega območja.