Pravna podlaga
ZGD člen 55, 55/3, 55/4, 55/5, 70. ZFPPod člen 25, 25/1, 25/1-1, 29, 29/1, 40, 40/3, 40/3-1, 26 26/1, 25, 25/1, 25/1-1, 29, 29/1, 40, 40/3, 40/3-1, 26 26/1.
Jedro
Predlog sodišču, da začne postopek izbrisa gospodarskega subjekta iz sodnega registra brez likvidacije, z navedbo enega od izbrisnih razlogov iz 1. odst. 25. čl. ZFPPod, je šteti kot obvestilo sodišču, da pri gospodarskem subjektu obstaja izbrisni razlog. Zmotno je stališče registrskega sodišča, da po 1. odst. 26. čl. ZFPPod tako obvestilo o nastopu izbrisnega razloga iz 1. točke 1. odst. 25. čl. ZFPPod (to je, da družba v dveh zaporednih poslovnih letih ni predložila letnega poročila oziroma letnega računovodskega poročila organizaciji, pooblaščeni za obdelovanje in objavljanje podatkov), sme sodišču dati le organizacija, pooblaščena za obdelovanje in objavljanje podatkov iz 70. čl. ZGD (po noveli ZGDF iz 55. čl. ZGD). Prvi odstavek 26. čl. ZFPPod namreč določa le obveznost organizacije, pooblaščene za obdelovanje in objavljanje podatkov, obveščati registrsko sodišče o nastopu izbrisnega razloga iz 1. točke 1. odst. 25. čl. ZFPPod in rok, v katerem mora to storiti. To pa ne pomeni, da obvestila o nastopu izbrisnega razloga ne bi smela sodišču posredovati oseba, ki celo sama navaja in izkazuje, da ima pravni interes za začetek postopka izbrisa. Kot take bo nesporno šteti vse tiste subjekte, ki jim ZFPPod v postopku izbrisa družbe iz sodnega registra brez likvidacije priznava procesne pravice, je ZFPPod začel veljati 23.7.1999, določbe njegovega 3. poglavja pa se glede izbrisnega razloga iz 1. točke 1. odst. 25. čl. ZFPPod po izrecni določbi 1. točke 3. odst. 40. čl. ZFPPod začnejo uporabljati v treh letih po uveljavitvi ZFPPod oziroma kasneje. To pomeni, da registrsko sodišče že lahko uporablja in torej ugotavlja nastop izbrisnega razloga iz 1. točke 1. odst. 25. čl. ZFPPod od 23.7.2002 dalje oziroma kasneje, če poslovno leto družbe ni enako koledarskemu letu. Gospodarskim družbam, ki so bile že po ZGD zavezane podajati letna poročila, prej APP, nato AJPES-u, so bile torej že po objavi ZFPPod v Uradnem listu RS znane posledice - to je obstoj izbrisnega razloga in izbris družbe iz sodnega registra brez likvidacije, če letnih poročil ne bodo predložile organizaciji, pooblaščeni za obdelovanje in objavljanje podatkov. Zato ni več ovire, da registrsko sodišče ne bi smelo ugotavljati obstoja izbrisnega razloga iz 1. točke 1. odst. 25. čl. ZFPPod.