Navigacija

TFL Izobraževanja / Novi Zakon o varstvu potrošnikov (ZVpot-1): varstvo potrošnikov v digitalni dobi

  • Izobraževanje

    Novi Zakon o varstvu potrošnikov (ZVpot-1): varstvo potrošnikov v digitalni dobi

  • CENA

    • za naročnike na storitve portala TFL je cena 169 eur + DDV
    • za vse ostale je redna cena izobraževanja 179 eur + DDV

     

    Izobraževanje JE vključeno v naročniške pakete Portala TFL

  • DATUM

    četrtek, 8.12.2022 od 9.30 do 11.45

  • LOKACIJA

    Spletna učilnica

  • Prijava
Spletni seminar: Novi Zakon o varstvu potrošnikov (ZVpot-1): varstvo potrošnikov v digitalni dobi

Dne 26.10.2022 je stopil v veljavo novi Zakon o varstvu potrošnikov (v nadaljevanju »Zvpot-1«), ki se bo uporabljal od 26.1.2023 in ki bo korenito posegel in spremenil do sedaj veljavno ureditev in obveznosti, ki jih imajo podjetja do potrošnikov.

Novi Zakon v slovenski pravni red prinaša med drugim dve direktivi EU (Direktiva (EU) 2019/770 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 20. maja 2019 0 nekaterih vidikih pogodb o dobavi digitalne vsebine in digitalnih storitev (UL L št. 136 z dne 22. 5. 2019, str. 1-27) in  Direktiva (EU) 2019/771 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 20. maja 2019 0 nekaterih vidikih pogodb za prodajo blaga, kot tudi Direktivo 2019/2161 imenovana tudi „omnibus direktiva" ki korenito posega v pravno ureditev varstva potrošnikov na EU ravni.

Spremembe oziroma dopolnitve novega ZVPot-1 se nanašajo na poenotenje pravil med pravnimi redi držav članic EU glede pravic in obveznosti potrošnikov v zvezi z nepoštenimi poslovnimi praksami, v zvezi z neskladnostjo blaga pri prodajni pogodbi (uvedba hierarhije zahtevkov, 30 dnevnega roka za odpravo neskladnosti,  pravice do zavrnitve, regresne pravice do dobaviteljev), v zvezi s kazenskimi sankcijami (uvajajo se globe v odstotku letnega prometa v primeru nekaterih čezmejnih kršitev (!)) in v zvezi s prilagoditvijo pravnega varstva digitalni dobi (pogodba o dobavi digitalne vsebine in digitalnih storitev, dobava blaga z digitalnimi elementi, spletne tržnice).

Pet koristi za udeležence

  1. Pravočasna seznanjenost z novostmi.
  2. Praktični napotki za ustrezno prilagoditev novemu zakonu, kar  lahko prepreči visoko kazen (v % letnega prometa) za podjetje in s tem povezane negativne posledice za podjetje in posameznega zaposlenega.
  3. Boljša seznanjenost s pravicami, ki jih ima podjetje oz. trgovec in s tem preprečitev nepotrebnih izgub.
  4. Manj zadrege odgovornih v podjetju v komunikaciji s potrošniki, njihovimi odvetniki.
  5. Delodajalci z napotitvijo na šolanje zagotovijo seznanjenost zaposlenih s pomembnimi novostmi 

PROGRAM

1. Predstavitev ključnih novosti

  • Skrajšanje razumnega roka za odpravo neskladnosti
  • Uvedba hierarhije zahtevkov - > praviloma nič več takojšnjega vrnitve kupnine
  • Podaljšanje roka za domnevo obstoja neskladnosti
  • Pravica do zavrnitve zahtevka s strani trgovca
  • Regresna pravica trgovca zoper dobavitelja
  • Ukinja se odgovornost prodajalca iz naslova obvezne garancije

2. Prilagoditev digitalni dobi

  • Skladnost digitalne vsebine ali digitalne storitve - > "garancija" na aplikacije & programe? 
  • Subjektivne zahteve za skladnost: aplikacija mora delovati tako, kot oglaševano & dogovorjeno. 
  • Objektivne zahteve za skladnost: aplikacija mora delovati tako, kot se na splošno od tovrstnih aplikacij pričakuje 
  • Jamčevalni zahtevki potrošnika v primeru neskladnosti 
  • Obveznosti trgovca & potrošnika v primeru odstopa

3. Skladnost blaga z digitalnimi elementi

  • Posebne objektivne zahteve za skladnost blaga z digitalnimi elementi (posodobitve)
  • Posebna jamčevalna obdobja v primeru neskladnosti
  • Ureditev trajanja domneve neskladnosti (dokazno breme)

4. Nova ureditev znižanja cene - razprodaje

5. Nova pravila glede prodaje prek spletnih tržnic

6. Zaključek – Q & A* 

 

KDO BO Z VAMI

France Antić

France Antić

Uspešen pravnik, odprt za nove ideje in spoznanja. Zelo rad deli pridobljeno znanje in izkušnje, katerih ni malo, in je pri tem zaradi dobro razvitega načina podajanja informacij nadvse uspešen. V razponu med manjšimi podjetji do okolja velikih korporacij, s praktičnim znanjem povezuje ljudi z izobraževanji, predstavitvami in implementacijami novosti.
Na razumljiv in obvladljiv način udeležence izobraževanj opremi z vsem potrebnim znanjem za samostojne ter varne korake v poslovnem svetu. Pri pravniškem delu je pragmatičen sogovornik, ki vedno skuša razumeti poslovno okolje, želje in potrebe svojih strank in ponuditi ustrezne pravne rešitve. 
Obvladuje področja Prava varstva potrošnikov, varstvo konkurence in delovnega prava. Svoje delo opravlja tudi na področju skladnost poslovanja, varstva osebnih podatkov in nenazadnje upravljanja sistema kakovosti.

Prijava

Vljudno vabljeni!

Tax-Fin-Lex d.o.o.

Potrebujete pomoč?
Posvetujte se z našim strokovnjakom.

Pišite nam +386 1 4324 243
BREZPLAČNI PREIZKUS

Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja

Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija

T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si

CERTIFIKATI IN EU PROJEKTI

 
x - Dialog title
dialog window