Navigacija
Portal TFL

STA novice / Koalicija in opozicija soglasni pri odpravi administrativnih ovir gasilcem

sreda, 3.4.2019

Ljubljana, 03. aprila (STA) - Poslanci koalicije in opozicije s prvopodpisanim Borisom Doblekarjem (SDS) so danes v DZ vložili predlog novele zakona o voznikih, s katerim želijo gasilcem omogočiti večjo operativno pripravljenost. Predlog namreč prostovoljnim gasilcem omogoča vožnjo manjših gasilskih vozil, katerih masa presega 3,5 tone, z izpitom kategorije B.

Zakon o voznikih so v preteklosti že poskušali spremeniti v strankah SMC in SDS, danes pa so poslanci v parlamentarni postopek vložili predlog, ki uživa podporo poslanskih skupin obeh omenjenih strank ter NSi, LMŠ, SD, SAB in DeSUS. "Vesela sem, da smo uspeli pokazati, da lahko dosežemo široko stopnjo sodelovanja in soglasja pri temah, ki so pomembne za širšo skupnost," je danes na novinarski konferenci v Ljubljani poudarila poslanka SMC Janja Sluga.

Sodelovanje je pozdravil tudi prvopodpisani pod predlog novele Doblekar, ki je kot temeljni cilj dokumenta izpostavil zagotovitev operativne pripravljenosti prostovoljnih gasilskih društev ter omogočiti operativnim gasilcem izjemo za vožnjo manjših gasilskih vozil z opravljenim in veljavnim izpitom kategorije B. Ti bodo lahko manjša gasilska vozila z maso nad 3500 kilogramov vozili z ustreznim usposabljanjem na upravi za zaščito in reševanje.

Sluga je ob tem izpostavila, da to potrdilo o opravljenem usposabljanju nikakor ne bo nadomestilo za izpit kategorije C1 in tudi ne bo nadomeščalo tega izpita, veljalo pa bo samo na območju Slovenije. "Bistvo je, da gasilcem omogočimo, da so v času 24-urne operativne pripravljenosti na dan in vse dni v letu sposobni ukrepati v primeru nesreč," je dodal Doblekar.

Opozicijski poslanec je pojasnil, da v Sloveniji skoraj 800 gasilskih enot prostovoljnih gasilskih društev za posredovanje uporablja manjša gasilska vozila z maso nad 3,5 tone, za njihovo vožnjo pa operativni gasilci potrebujejo opravljeno kategorijo C1.

"Za zagotovitev vsaj enega voznika s kategorijo izpita C1 po vseh prostovoljnih gasilskih društvih skupni strošek znaša skoraj milijon evrov, za več takšnih voznikov po prostovoljnih gasilskih društvih pa tudi več milijonov evrov, kar je velik zalogaj," je opozoril poslanec. Tudi Sluga je izpostavila, da večina prostovoljnih gasilcev nima vozniškega dovoljenja kategorije C, in ga opravljajo namensko, prav za potrebe opravljanja prostovoljnega gasilskega dela.

Spremembe bodo sicer veljale tudi za voznike reševalnih, specialnih vozil za nujno medicinsko pomoč, ki prav tako presegajo maso 3,5 tone. Prav tako vključujejo intervencijska vozila civilne zaščite gorske, jamarske ter podvodne reševalne službe, je še pojasnil Doblekar.

Sluga je izpostavila zdajšnjo anomalijo zakona, na katero že dlje časa opozarjajo zdravstveni domovi in vozniki reševalnih vozil. "Tudi ta zelo hitro presežejo maso 3,5 tone, kar pomeni, da so morali reševalci opravljati izpit za kategorijo C, po katerem so dve leti veljali za mlade voznike, in niso mogli na nujne intervencijske vožnje," je pojasnila.

Predlog, v katerem so po besedah Sluge upoštevani tudi nekatere pripombe infrastrukturnega ministrstva in je usklajen z Gasilsko zvezo Slovenije, posameznimi gasilskimi društvi in upravo za zaščito in reševanje, odpravlja tudi nekatere druge administrativne ovire.

Kot je pojasnil Doblekar, med drugim odpravlja krajevne pristojnosti za opravljanje kontrolnega zdravniškega pregleda po izgubi oz. začasno odvzetem vozniškem dovoljenju. To pomeni, da bodo vozniki lahko kjerkoli opravili kontrolni zdravniški pregled, je dejal. Novost je tudi, da se bo odpravil rok veljavnosti zdravniškega spričevala o opravljenem kontrolnem zdravstvenem pregledu, saj je po Doblekarjevih besedah pomembna vsebina tega spričevala, ne rok trajanja.

Potrebujete pomoč? Pokličite nas na 01 432 42 43 ali pošljite sporočilo.
 
x Dialog title
dialog window