Navigacija
Portal TFL

STA novice / Mariborska upravna enota začela ugotavljanje prebivališča v 1047 primerih (dopolnjeno)

sreda, 30.9.2020

Maribor, 30. septembra (STA) - Mariborska upravna enota je opravila interno revizijo prijav stalnega in začasnega bivališča na 81 naslovih. Kot je povedal načelnik UE Srečko Đurov, so sum fiktivnih prijav ugotovili na 27 naslovih, zato bodo v 1047 primerih začeli ugotavljanje stanja. Ob tem je Đurov predstavil tudi razloge in dal predloge za odpravo problematike.

Za interno revizijo postopkov prijave oziroma odjave stalnega in začasnega prebivališča so se v Mariboru odločili po nedavnih navedbah predsednika vlade Janeza Janše, s katerimi je ta opozoril na problematiko fiktivnih prijav, ki naj bi bile še posebej pereče na območju Upravne enote Maribor.

Po besedah Đurova so sprva revidirali zgolj naslove, kjer je stalno ali začasno prijavljenih več kot 50 ljudi. Ko so odkrili dva naslova, za katera obstaja sum fiktivnih prijav, so obseg revizije razširili še na naslove, kjer je prijavljenih več kot 20 oseb, nato pa tudi na naslove, ki so bili predmet zadnje kriminalistične preiskave s področja začasnih prijav tujcev in naslove, na katere so bili opozorjeni ob zunanjem nadzoru ministrstva za notranje zadeve.

Z napovedanim ugotavljanjem prebivališča bodo skušali ovreči ali potrditi sum fiktivnih prijav, o svojih dosedanjih ugotovitvah pa so že seznanili kabinet predsednika vlade, ministra za javno upravo Boštjana Koritnika in državnega sekretarja na notranjem ministrstvu Franca Kanglerja, ki je vodja medresorske delovne skupine za preučitev omenjene problematike. S seznamom naslovov, za katere so ugotovili sum, pa so seznanili mariborsko policijsko upravo in območno službo finančne uprave (Furs).

Načelnik upravne enote je ob tem priznal, da opravičila za opuščanje postopkov ugotavljanja prebivališč ni, da je to njihova dolžnost ter da so v tem delu odpovedali.

A je hkrati tudi pojasnil, da ne gre za nedoslednost oziroma malomarnost uslužbencev, pač pa za sistemski in nacionalni problem, ki je že dalj časa znan vsem institucijam v državi in bo brez novih ukrepov postal neobvladljiv. "Ob tako velikem število postopkov, dolgotrajnosti in zapletenosti je z močno okrnjenimi kadri nemogoče izslediti vse fiktivne prijave," je dejal Đurov.

Po njegovem mnenju trenutne rešitve preverjanja resničnosti prijav in ugotavljanja prebivališča kljub dejstvu, da na papirju izpadejo odlično, v praksi na terenu ne delujejo. Tam namreč problem narašča in nesporno postaja neobvladljiva tegoba številnih državnih institucij, od upravnih enot, centrov za socialno delo in vzgojno-izobraževalnih zavodov do policije.

Kot je poudaril, je temu tako še posebej zato, ker je problematika povezana z možnimi zlorabami socialnih transferjev, z zakonodajo o tujcih, neplačevanjem davkov, izkoriščanjem delovne sile in zadeva tako državljane kot tudi tujce v Sloveniji.

Na mariborski upravni enoti so ob poznavanju problematike, predmetne zakonodaje, navodil in usmeritev resornega ministrstva ter na podlagi vsakodnevnih izkušenj med drugim predlagali, da interni nadzor vseh naslovov, kjer je prijavljenih 20 ali več oseb opravijo vse upravne enote v državi, saj bodo le tako lahko ugotovili natančno stanje in razsežnost problematike.

Na osnovi tega bo po njegovem mnenju lažje definirati potrebne ukrepe, ki morajo iti v smer samodejne blokade novih prijav na naslovih, kjer je že prijavljeno večje število oseb, dokler se ne ugotovi ali že prijavljene osebe dejansko tam tudi prebivajo. Ponovno je treba po načelnikovih besedah uvesti tudi krajevne pristojnosti na tem področju, pogoj za pravico bivanja na naslovu pa naj postane lastništvo ali najemna pogodba, razen ko gre za družinske člane.

Prav tako predlaga, da je treba določiti primerno kvadraturo nastanitve za prijavo bivališča in uvesti sistem nadzora Fursa nad pravilnostjo obračuna davkov, vezanih na oddajo nepremičnin v najem ter omogočiti navzkrižno povezavo vseh registrov za lažjo ter hitrejšo ugotovitev fiktivnih prijav.

Na ministrstvu za javno upravo so za STA pojasnili, da je odločitev za izvedbo internega nadzora v pristojnosti posameznega načelnika v sklopu pooblastil za upravno in strokovno vodenje upravne enote.

Ker je po njihovem mnenju vsak načelnik dolžan izvajati ustrezen nadzor nad zakonitostjo poslovanja, bodo v primeru, če bo podana ustrezna ocena potrebnosti notranjega nadzora na področju prijave prebivališč, načelniki tak nadzor znotraj svoje upravne enote tudi izvedli, so dodali.

Glede ostalih podanih predlogov so pojasnili, da so ti v pristojnosti notranjega ministrstva, ob tem pa so dodali, da se omenjena problematika pojavlja na več upravnih enotah, zaradi česar je v kratkem načrtovan sestanek medresorske delovne skupine.

Potrebujete pomoč?
Posvetujte se z našim strokovnjakom.

Pišite nam +386 1 4324 243
BREZPLAČNI PREIZKUS

Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja

Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija

T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si

CERTIFIKATI IN EU PROJEKTI

 
x - Dialog title
dialog window