sreda, 2.12.2020
Ljubljana, 02. decembra (STA) - Odbor DZ za infrastrukturo je kot matično delovno telo danes s 16 glasovi za in nobenim proti z nekaj koalicijskimi amandmaji prikimal noveli zakona o žičniških napravah za prevoz oseb. Novela med drugim vzpostavlja pravno podlago za državno ali občinsko sofinanciranje stroškov vzdrževanja, obratovanja ali gradnjo žičniških naprav.
Državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Aleš Mihelič je na seji, kot razkriva poročilo predsednika odbora, objavljeno na spletnih straneh DZ, pojasnil, da vlada s predlogom novele predlaga prenos pristojnosti izdaje odločb, s katerimi se določi organe za ugotavljanje skladnosti, z ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo na ministrstvo za infrastrukturo.
Prav tako novela prinaša ukinitev zahteve za imenovanje namestnika vodje obratovanja, možnost izvedbe delnega strokovnotehničnega pregleda žičniške naprave ter spremembo periodike veljavnosti dovoljenj za obratovanje žičniških naprav. Predlog zakona še omogoča, da naloge vodje obratovanja vlečnic na smučišču z največ dvema vlečnicama z nizko vodeno vrvjo lahko opravlja strojnik vlečnice.
Nenazadnje novela daje pravno podlago za državno ali občinsko sofinanciranje stroškov vzdrževanja, obratovanja ali gradnjo žičniških naprav. Predvideva tudi izvedbo sofinanciranja vzdrževanja in obratovanja žičniških naprav, za kar bo v okviru finančnega načrta ministrstva za infrastrukturo vsako leto treba zagotoviti 1,7 milijona evrov.
Do sofinanciranja države za obratovanje in vzdrževanje žičniške naprave naj bi bil upravičen upravljavec žičniške naprave, za katero ima veljavno dovoljenje za obratovanje, pod pogojem, da prihodki od prodanih vozovnic ne pokrivajo stroškov, nastalih v zvezi z obratovanjem in vzdrževanjem žičniške naprave. Sredstva države se bodo dodeljevala na podlagi javnega poziva.
Poslanci so v razpravi podprli predlog novele, zlasti rešitev, ki predvideva dodatna finančna sredstva, navaja predsednik odbora. Žičniške naprave namreč v številnih primerih niso namenjene zgolj smučarskemu turizmu, ampak imajo več multiplikativnih učinkov, saj na primer služijo tudi za prevoz oziroma dobavo blaga v gorske turistične centre, planinske koče in na visokogorske kmetije.
Nekaj pomislekov je prišlo iz vrst občin. Po mnenju nekaterih občin bi namreč te lahko sofinancirale le tiste žičniške naprave, ki so v njeni lasti. Poleg tega so se v občinah spraševali tudi, ali jim zakon res nalaga le možnost in ne dolžnosti sofinanciranja.
Mihelič je zatrdil, da predlagana določba jasno opredeljuje, da se občinam daje zgolj možnost za sofinanciranje, torej če bodo same ocenile, da je to v njihovem interesu. Spomnil je tudi, da so nekatere občine takšno možnost sofinanciranja v zakonodaji doslej pogrešale.
Matični odbor je sicer potrdil vrsto koalicijskih amandmajev, ki so večinoma sledili predlogom zakonodajno-pravne službe, in tako predlog zakona pripravil za sprejem na seji DZ.
                    Tax-Fin-Lex d.o.o.
                    pravno-poslovni portal,
                    založništvo in
                    izobraževanja
                
                    Tax-Fin-Lex d.o.o.
                    Železna cesta 18
                    1000 Ljubljana
                    Slovenija
                
                    T: +386 1 4324 243
                    E: info@tax-fin-lex.si
                
PONUDBA
                    Predstavitev portala
                    Zakonodaja
                    Sodna praksa
                    Strokovne publikacije
                    Komentarji zakonov
                    Zgledi knjiženj
                    Priročniki
                    Obveščanja o zakonodajnih novostih
                    TFL AI
                
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
                    Brezplačne storitve
                    Preizkusite portal TFL
                    E-dnevnik Lex-Novice
                    E-tednik TFL Glasnik
                    Dodatni članki