sreda, 22.6.2022
Ljubljana, 22. junija (STA) - Evropska komisija in nacionalni potrošniški organi, povezani v mrežo CPC, so zaključili preiskavo družbenega omrežja TikTok glede več domnevnih kršitev pravic potrošnikov. Kljub nekaj dobrodošlim izboljšavam, ostajajo nekatera zaskrbljujoča vprašanja nerešena, opozarjajo na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS).
Preiskava se je začela po tem, ko je evropska potrošniška organizacija BEUC, katere članica je tudi ZPS, februarja lani pri Evropski komisiji in mreži nadzornih organov za varstvo potrošnikov vložila prijavo zoper TikTok. Očitali so mu več kršitev, povezanih z zakonodajo varstva potrošnikov in varstvom osebnih podatkov. Med drugim so trdili, da TikTok uporablja nepoštene pogodbene pogoje, mnogi med njimi da so nejasni, dvoumni in v korist TikToka. Poleg tega naj bi bila TikTokova politika virtualnih valut nepoštena do uporabnikov.
Po opravljenem dialogu z Evropsko komisijo in mrežo CPC se je družba TikTok zavezala, da bo svoje prakse uskladila s pravili EU o oglaševanju in varstvu potrošnikov, so sporočili iz Bruslja.
Med ključnimi zavezami so na komisiji izpostavili možnost prijave oglasov, ki bi otroke lahko spodbudile ali zavedle k nakupu blaga ali storitev. Po novem je prepovedano oglaševanje neprimernih izdelkov in storitev, kot so alkohol, cigarete in t. i. sheme za hitro obogatitev.
Prav tako morajo uporabniki TikToka po novem ustrezno označiti, kadar je vsebina, ki jo objavljajo, sponzorirana s strani določene blagovne znamke. Vsebine uporabnikov z več kot 10.000 sledilci bo TikTok posebej pregledoval, ali je vsebina primerna in skladna s smernicami skupnosti.
Mreža za sodelovanje na področju varstva potrošnikov bo zdaj aktivno spremljala izvajanje teh zavez. Organi za varstvo podatkov bodo še naprej pristojni za ocenjevanje skladnosti novih politik in praks podjetja s pravili EU o varstvu podatkov, so še pojasnili na Evropski komisiji.
Kot so danes sporočili iz ZPS, je v začetku junija BEUC na mrežo CPC naslovil pismo, v katerem je izrazil zaskrbljenost zaradi nedoseganja želenih rezultatov ter omejenega obsega in nejasnosti napovedanih sprememb politike TikToka.
"Kljub nekaj dobrodošlim izboljšavam politike TikToka, ostajajo nekatera zaskrbljujoča vprašanja nerešena," so opozorili na ZPS. Potrošniške organizacije posebej izpostavljajo, da klavzula o avtorskih pravicah TikToka tej platformi še vedno daje zelo široko dovoljenje za uporabo vsebine, ki jo ustvarijo in objavijo njeni uporabniki.
Skrbi jih tudi odsotnost mehanizma, ki bi ob nakupu TikTokovih virtualnih kovancev ščitil mlade potrošnike pred zlorabami vplivnežev. Pogrešajo tudi zavezo, da bo družbeno omrežje prenehalo s profiliranjem in ciljanjem na otroke s prilagojenim oglaševanjem.
"Zato ponovno pozivamo oblasti, naj pozorno spremljajo dejavnosti TikToka in sprejmejo nacionalne izvršilne ukrepe, če zaveze ne bodo izpolnjene. To ne sme biti konec zgodbe," so zapisali na ZPS in dodali, da bodo ponovno poslali poziv Informacijskemu pooblaščencu in Tržnemu inšpektoratu RS.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik