ponedeljek, 10.10.2022
Ljubljana, 10. oktobra (STA) - Zagovornik načela enakosti vladi priporoča, da bi pri spremembi zakona o spodbujanju digitalne vključenosti upošteva načelo enakosti. Pri določanju kategorij upravičencev naj upošteva njihovo premoženjsko stanje in dejanske digitalne kompetence, pri izvedbi zakona pa zagotovi regijsko enakomerno dostopnost do usposabljanj, opozarjajo.
Vlada naj upravičence do ugodnosti utemelji na izvedenih analizah, kot to določa 18. člen zakona o varstvu pred diskriminacijo, so v sporočilu za javnost zapisali pri Zagovorniku.
Zagovornik je namreč prejel večje število pobud za izvedbo ocene diskriminatornosti določb zakona o spodbujanju digitalne vključenosti, ki določa prejemnike digitalnih bonov. Pobudniki so zatrjevali diskriminacijo ljudi, starih 55 let in več, v primerjavi s skupino osnovnošolcev, dijakov in študentov, ki so prejeli digitalne bone.
Zagovornik je izvedel oceno diskriminatornosti zakona in ugotovil, da skupini nista v primerljivem položaju, ker se pri vsaki od njiju z različnima ukrepoma zasleduje drugačen cilj. Zato je ocenil, da različna ureditev pridobitve bona za starejše od 55 let in za šolajoče ne pomeni diskriminatornosti predpisa zaradi starosti.
Ugotovil je tudi, da ukrepa za obe starostni skupini upravičencev sodita med spodbujevalne ukrepe. Dodeljevanje (denarnih) ugodnosti mora biti po zakonu utemeljeno na analizah, ki dokazujejo in upravičujejo dejansko potrebo po odpravi manj ugodnega položaja oseb z določeno osebno okoliščino. Takšne analize pri dodeljevanju t. i. digitalnih bonov niso bile opravljene.
Splošna določba, da so do digitalnega bona upravičene vse osebe, stare 55 let ali več, ne glede na dejansko potrebo po izobraževanju za dvig digitalne pismenosti, in ne glede na premoženjsko stanje, po Zagovornikom mnenju zaradi omejenega števila mest na tečajih ni ustrezna za doseganje zadanih ciljev. "Na pet tisoč mest se namreč ne bi nujno prijavili posamezniki, ki bi to najbolj potrebovali, temveč tisti, ki bi na prijavno mesto prišli med prvimi," so zapisali.
Nekateri, ki se zaradi osebnih okoliščin, kot so gibalna oviranost, premoženjsko stanje, kraj bivanja ipd. ne bi uspeli prijaviti na tečaj, čeprav so del ciljne skupine upravičencev, očitno ne bi imeli možnosti dostopa do ukrepa pod enakimi pogoji kot osebe, ki takšne okoliščine nimajo. Hkrati se tistim, ki imajo ustrezne digitalne kompetence, teh ne bi upoštevalo, s čimer bi bili postavljeni v slabši položaj zaradi svoje izobrazbe, menijo.
Denarno subvencijo za nakup računalniške opreme bi bilo smiselno dodeliti posameznikom, ki denarno pomoč dejansko potrebujejo zaradi slabega premoženjskega stanja. Slednje velja za obe skupini upravičencev, tako starejše od 55 let kot tudi učence, dijake in študente, so še zapisali.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik
Dodatni članki