ponedeljek, 12.5.2025
Ljubljana, 12. maja (STA) - Avtoserviserji, združeni v Slovensko društvo avtostroke (SDA), so danes Javni agenciji RS za varstvo konkurence (AVK) prijavili Zavarovalnico Triglav zaradi sumov zlorabe prevladujočega položaja na trgu. Trdijo, da so urne postavke za ličarska in kleparska dela, ki jim jih priznava zavarovalnica, nevzdržne.
Kot je danes v izjavi za medije pred sedežem AVK v Ljubljani povedal zastopnik SDA Antonio Đureta, so se skušali sestati z vodstvom zavarovalnice, vendar ni bilo posluha za spremembe. Prijava AVK, ki so jo vložili v imenu 150 članov SDA, je skrajni ukrep, a so ga morali uporabiti, da bi jih vzeli resno, je dejal.
V prijavi so med ključnimi težavami izpostavili enostransko določanje nesprejemljivo nizkih urnih postavk za kleparska in ličarska dela, ki ne pokrijejo niti osnovnih stroškov delovanja servisov, neprepoznavanje pravno veljavnih pogodb o odstopu terjatev, kar servise ovira pri zakonitem uveljavljanju plačil, neizplačevanje nespornega dela škode v zakonsko določenih rokih, kar ogroža likvidnost podjetij, ter vsiljevanje popustov na vgrajeni material in rezervne dele, brez pravne podlage, kar dodatno obremenjuje poslovanje servisov, so dodatno sporočili iz SDA.
"Urna postavka za kleparska in ličarska dela, ki jo vsiljuje zavarovalnica, je nevzdržna," je dejal Đureta.
V SDA trdijo, da je realna cena okoli 100 evrov brez davka na uro, Zavarovalnica Triglav pa plača okoli 30 evrov na uro. To pomeni, da servisi ne morejo pokriti niti osnovnih stroškov plač in režije, kaj šele kaj zaslužiti. Želijo, da zavarovalnica serviserjem prizna realne cene po cenikih.
"Če se stanje ne bo spremenilo, potrošniki kmalu ne bodo imeli več kje popravljati avtomobilov," opozarja Đureta. Ljudje se odločajo za popravila pri nepooblaščenih serviserjih, na črno, kar lahko vpliva na prometno varnost, dodaja.
Po njegovih besedah imajo podoben odnos tudi druge zavarovalnice, so se pa za prijavo zoper Triglav odločili, ker je kot najmočnejša zavarovalnica na trgu odgovorna, da se določene stvari spremenijo.
V SDA trdijo, da zavarovalnice vsiljujejo svoje pogoje, ki so le v njihovo korist, nikakor ne v korist avtoserviserjev. "To ni partnersko sodelovanje, ampak izkoriščanje," je poudaril Đureta.
Zato menijo, da zavarovalnica izkorišča prevladujoči položaj na trgu. Če imajo prav, bo presodila AVK, je dejal hrvaški pravnik. Ocenil je, da so prijavo dobro utemeljili in predložili dovolj dokazov, ter poudaril, da sodna praksa kaže, da zavarovalnice ne smejo vsiljevati svojih pogojev glede urnih postavk in popravila vozil, saj da je to v domeni serviserjev.
Med dokazi so po navedbah SDA zapisniki o škodah, elektronska komunikacija, pogodbe, računovodska dokumentacija in pravnomočna sodba slovenskega sodišča, ki potrjuje pravico servisa do zaračunavanja storitev po lastnem uradnem ceniku.
Kot še poudarjajo v sporočilu, mora sistem postati pravičen, vzdržen in pregleden. "Ne moremo več dopuščati modela, v katerem zavarovalnice prevalijo tveganja in stroške na tiste, ki dejansko popravljajo vozila, ter na državljane, ki verjamejo, da imajo pravico do kakovostne sanacije škode," so navedli.
AVK pozivajo, naj po tej prijavi nujno ukrepa in zaščiti trg pred nadaljnjimi zlorabami. Od ministrstev za gospodarstvo in za infrastrukturo ter vlade pa pričakujejo, da se bodo dejavno vključili v reševanje razmer in vzpostavili dialog s stroko - "kajti brez močne mreže servisov ni varnih vozil, ni delovnih mest in ni razvoja".
Potem ko je lani več kot 100 članov SDA odločilo, da protestno ne bodo več sprejemali strank z vozili, zavarovanih pri zavarovalnici Generali, je Đureta danes povedal, da je Generali prekinil vsakršno komunikacijo s SDA ter da serviserjem po državi ponuja nekoliko višje urne postavke, da bi se izčlanili iz SDA. Zastopnik je dejal tudi, da je vložil ugovor pri krovni zavarovalnici Generali v Trstu in da jo bo, če kmalu ne bo odgovora, prijavil italijanskemu regulatorju.
Po njegovih besedah je sicer v prihodnjem obdobju na slovenskih sodiščih pričakovati več kot 1000 tožb.
Če domače institucije ne bodo ukrepale, so pripravljeni sprožiti tudi postopke na ravni EU, pred evropskimi regulatorji in krovnimi strokovnimi organizacijami, so še napovedali.
Eden od avtoserviserjev je povedal, da so prekinili pogodbo s Triglavom, ker s priznanimi cenami niso mogli pokriti poslovanja. Četudi bi lahko stranke prosto izbirale serviserja na trgu, jih zavarovalnica ob cenitvi škode preusmerja na druge servise, s katerimi ima sklenjene pogodbe, je dejal.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik
Dodatni članki