četrtek, 15.5.2025
Bruselj, 15. maja (STA) - Družbeni medij TikTok nima vzpostavljenega ustreznega repozitorija oglasov, s čimer krši akt o digitalnih storitvah, je na podlagi prvih izsledkov preiskave ugotovila Evropska komisija. Med drugim ne zagotavlja potrebnih informacij o vsebini oglasov, uporabnikih, na katere ciljajo oglasi, in o tem, kdo je oglase plačal, so sporočili iz Bruslja.
Evropska komisija je 19. februarja lani začela uradni postopek zoper družbo TikTok, v katerem je ugotavljala domnevne kršitve akta o digitalnih storitvah. Poleg domnevnih kršitev pravil za zaščito mladoletnikov na spletu so preverjali tudi ukrepe za povečanje preglednosti platforme.
Na komisiji so v prvi oceni ugotovili, da TikTok nima vzpostavljenega ustreznega repozitorija oglasov, s čimer krši akt o digitalnih storitvah. Kot so v sporočilu za javnost poudarili v Bruslju, je tovrsten repozitorij izjemno pomemben za raziskovalce in civilno družbo, ki jim lahko pomaga pri prepoznavanju lažnih oglasov in usklajenih informacijskih operacij.
Komisija je ugotovila, da TikTok ne zagotavlja potrebnih informacij o vsebini oglasov, uporabnikih, na katere ciljajo oglasi, in o tem, kdo je oglase plačal. Poleg tega TikTokov trenutni repozitorij oglasov javnosti ne omogoča celovitega iskanja
oglasov, kar omejuje uporabnost tega orodja.
Transparentnost spletnega oglaševanja je bistvena za zaščito javnega interesa, je izsledke preiskave komentirala podpredsednica Evropske komisije, pristojna za tehnološko suverenost in varnost, Henna Virkkunen.
"Ne glede na to, ali branimo integriteto naših demokratičnih volitev, varujemo javno zdravje ali ščitimo potrošnike pred lažnimi oglasi, imajo državljani pravico vedeti, kdo stoji za oglasnimi sporočili, ki jih vidijo," je poudarila.
TikTok ima zdaj možnost, da preuči dokumente Evropske komisije in se odzove na izsledke preiskave. Če bodo trenutne ugotovitve komisije tudi dokončno potrjene, bi lahko tehnološkemu velikanu grozila globa v višini do šest odstotkov letnih prihodkov, je še navedeno v sporočilu.
TikTok, ki je v lasti kitajske družbe ByteDance, je bil aprila 2023 na podlagi akta o digitalnih storitvah imenovan za zelo veliko spletno platformo. Od konca predlanskega avgusta tako zanj in za druge velike spletne platforme veljajo strožja pravila, namenjena večji zaščiti uporabnikov.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik
Dodatni članki