sreda, 3.9.2025
Luxembourg, 03. septembra (STA) - Splošno sodišče EU v Luxembourgu je danes zavrnilo pritožbo nemške spletne platforme za modo in življenjski slog Zalando zoper odločitev Evropske komisije, da platforma sodi pod zelo velike spletne platforme, podvržene aktu o digitalnih storitvah (DSA). Za tega spletnega ponudnika bodo tako tudi v naprej veljala strožja pravila EU.
Kot je v sodbi zapisalo Sodišče EU na drugi stopnji, je Evropska komisija Zalando za zelo veliko spletno platformo označila aprila 2023, in sicer na podlagi ugotovitve, da je povprečno mesečno število aktivnih uporabnikov Zalanda v EU s 83 milijoni preseglo prag 45 milijonov ali 10 odstotkov prebivalstva unije, postavljen za obravnavo platform skladno z DSA.
Za zelo velike spletne platforme v EU na podlagi omenjene zakonodaje veljajo dodatne obveznosti, zlasti glede varstva potrošnikov in boja proti širjenju nezakonitih vsebin.
Zalando je to odločitev izpodbijal, saj da akta zanje ni mogoče uporabiti. Trdil je, da niso ponudnik posredniških storitev, saj pri prodaji svojih artiklov dajejo na voljo lastne vsebine in so kot takšne prek striktnega procesa vstopanja naredili tudi vsebine svojih partnerjev.
Poleg tega so v podjetju prepričani, da navedbe v zvezi z izračunom praga niso dovolj določne in kršijo načelo določnosti, komisiji pa so očitali tudi kršitev splošnega načela enakosti.
Sodišče je pritožbo Zalanda torej danes zavrnilo in s tem potrdilo odločitev komisije. Po mnenju sodišča je Zalando v primeru, ko njegovo platformo za prodajo blaga koristijo tretje osebe (partnerski program), dejansko spletna platforma v skladu z DSA, nima pa te vloge, ko gre za njegovo neposredno prodajo (program trgovine Zalando).
Da bi ugotovili, ali je Zalando zelo velika spletna platforma, je bilo treba določiti število njegovih aktivnih uporabnikov, kar je vključevalo zlasti število oseb, ki so bile izpostavljene informacijam tretjih prodajalcev v okviru partnerskega programa, so zapisali na sodišču.
Ker Zalando med uporabniki svoje platforme v EU ni mogel ločiti tistih, ki so bili dejansko izpostavljeni informacijam tretjih oseb oz. prodajalcev, od tistih, ki niso bili, je Evropska komisija lahko sklenila, da so jim bili izpostavljeni vsi, so poudarili na sodišču.
Ocena Evropske komisije, da je povprečno mesečno število aktivnih uporabnikov platforme znašalo več kot 83 milijonov, in ne le približno 30 milijonov, kot je Zalando trdil na podlagi bruto vrednosti prodaje, ustvarjene v okviru partnerskega programa, je zato po navedbah sodišča ustrezna.
Splošno sodišče je zavrnilo tudi argumente Zalanda, da pravila DSA v zvezi z razvrstitvijo zelo velikih spletnih platform kršijo načela pravne varnosti, enake obravnave in sorazmernosti.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik
Dodatni članki