STA novice / Kaj sta proporcionalni in progresivni zdravstveni prispevek? (pojmovnik)
sreda, 3.9.2025
Ljubljana, 03. septembra (STA) - Davčne in prispevne stopnje so lahko določene različno. V Sloveniji trenutno plačujemo obvezni zdravstveni prispevek, ki je določen enotno za vse, v višini 37,17 evra. Glas ljudstva predlaga, da bi se ta spremenil v proporcionalno odmerjeno dajatev. To podpirajo tudi v delu koalicije, kjer pa so bili sprva bolj naklonjeni progresivni lestvici.
Stopnje davkov in prispevkov se lahko spreminjajo glede na različne dohodkovne razrede. Gre za tako imenovani progresivni način obdavčitve, pri katerem se višji dohodki obdavčujejo z višjimi stopnjami davka. To pomeni, da odstotek davka, ki ga posameznik ali podjetje plača na svoje dohodke, narašča z višjim zneskom dohodka, pojasnjujejo avtorji strokovnega gradiva za izobraževalne programe finančne pismenosti za odrasle.
V stranki Levica so denimo maja 2023 predlagali uvedbo progresije pri zaračunavanju obveznega zdravstvenega prispevka, pri čemer bi se višina prispevka dvignila za osebe s plačo, višjo od povprečne, ter spustila za osebe s plačo, nižjo od povprečne. A so razpon določili v absolutnih zneskih, od 15 evrov za tiste, ki prejemajo minimalno plačo ali manj, do največ 200 evrov za vse s plačami nad petkratnikom minimalne.
V DZ pa je trenutno vložen predlog, ki so ga pripravili v iniciativi Glas ljudstva, vložili pa štirje poslanci Bojana Muršič (SD), Nataša Sukič (Levica) in samostojna poslanca Miha Kordiš in Mojca Šetinc Pašek. Ta predvideva proporcionalni zdravstveni prispevek, torej določen z enakim odstotkom za vse, a vezan na dohodek, kar pomeni različno višino v absolutnih zneskih. In sicer predlagajo, da bi znašal 7,36 odstotka bruto plače za delojemalce in 7,56 odstotka bruto plače za delodajalce. Upokojenci bi ga plačevali v višini 7,46 odstotka pokojnine, kmetje pa v višini 21,73 odstotka katastrskega dohodka.
Obvezni zdravstveni prispevek je trenutno določen enotno za vse, neodvisno od višine dohodka, in sicer v višini 37,17 evra. Usklajuje se enkrat letno.
Zadnje novice
-
Socialni partnerji ne nasprotujejo nadaljevanju postopka glede zakona o nacionalnem demografskem sklad (daljše)
13.11.2026 -
Začel se je postopek imenovanja novega predsednika Državne revizijske komisije
13.11.2026 -
Zagovornik načela enakosti opozarja na tveganje diskriminacije zaradi predlagane prepovedi zakrivanja obrazov
13.11.2026 -
Svet EU in Evropski parlament z dogovorom za povečanje števila emisijskih kuponov za industrijo (dopolnjeno)
13.11.2026 -
Kabinet predsednika vlade s spleta umaknil gradivo o Snavu, Pirc Musar pričakuje vabila na seje (dopolnjeno)
13.11.2026 -
POPRAVEK: V DZ še predloga za podelitev statusa mestnih občin Jesenicam in Ravnam na Koroškem
13.11.2026 -
Objavljen razpis za direktorja urada za preprečevanje pranja denarja
13.11.2026 -
Dopolnila k proračunu za leto 2028 brez podpore odbora
13.11.2026 -
S predlogom novele obvezna presoja požarne varnosti tudi za nekatere posege v stavbe
13.11.2026 -
Občine v številkah: Največ obsojenih na prebivalca v Škocjanu
13.11.2026 -
Predlog novega odloka o Snavu zgolj z možnostjo vabljenja šefov države, DZ in opozicije
12.11.2026 -
Pravna mreža poziva poslance k zavrnitvi novele zakona o volilni in referendumski kampanji
12.11.2026