ponedeljek, 24.11.2025
Ljubljana, 24. novembra (STA) - Predlog novele zakona o dostopnosti do proizvodov in storitev za invalide, ki je v javni obravnavi do 30. novembra, želi omogočiti dostopnost storitev železniškega potniškega prevoza za invalide na primerljiv način s storitvami avtobusnega, zračnega in vodnega potniškega prevoza. Dostopnost bi zagotovili denimo za spletišča ponudnikov.
Prav tako bi dostopnost zagotovili na osnovi mobilnih naprav, vključno z mobilnimi aplikacijami, omogočili bi elektronske vozovnice in postopke njihove izdaje, informacije o prevoznih storitvah, vključno s potovalnimi informacijami v realnem času, in interaktivne samopostrežne terminale z izjemo tistih, ki so sestavni del tirnih vozil, je zapisano v gradivu, ki ga je pripravilo ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti.
Poleg tega je določeno, da mora ponudnik storitve omogočiti železniški prevoz pod primerljivimi pogoji kot za ostale potnike in določiti pravila o nediskriminaciji in pomoči med potovanjem. Zagotoviti mora denimo pravico do pomoči na postajah in v prevoznih sredstvih.
Prav tako predlog ureja odgovarjanje na komunikacijo v sili v okviru enotne evropske številke za klic v sili 112. Po predlogu mora najprimernejši center za obveščanje odgovarjati na komunikacijo v sili prek istega komunikacijskega sredstva, kot je bila prejeta, in z uporabo sinhroniziranega glasu in besedila oziroma storitve celotnega pogovora, kadar je uporabljena video komunikacija.
Predlog izrecno določa, da se pogoji glede dostopnosti po zakonu o dostopnosti do proizvodov in storitev za invalide uporabljajo tudi v postopkih oddaje javnih naročil. Pri tem pogoji dostopnosti predstavljajo obvezne tehnične specifikacije pri oblikovanju dokumentacije v zvezi z oddajo javnega naročila, kadar gre za proizvode in storitve, ki so zajeti v tem zakonu.
Hkrati se dopolnjujejo pogoji dostopnosti za storitve e-trgovine. Ponudnik teh storitev mora v določenih primerih zagotoviti denimo informacije o dostopnosti proizvodov in storitev.
Predlog širi krog upravičencev za uveljavljanje pravice do dostopnosti. Potrošnikom se izrecno omogoča začetek postopkov pred pristojnimi organi zaradi neizpolnjevanja zahtev po dostopnosti proizvodov in storitev. Uvaja pa se tudi možnost, da v postopkih nastopajo javni organi, organizacije in drugi pravni subjekti, ki izkazujejo pravni interes in delujejo v podporo pritožniku.
Nenazadnje želi ministrstvo na novo določiti pristojnosti nadzornih organov zlasti na področju storitev železniškega prevoza.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik
Dodatni članki