Portal TFL

STA novice / Sodišče EU: Upravljavec spletne tržnice mora prevzeti odgovornost za osebne podatke iz objavljenih oglasov

torek, 2.12.2025

Luxembourg, 02. decembra (STA) - Upravljavec spletne tržnice mora prevzeti odgovornost za osebne podatke iz oglasov, objavljenih na njegovi platformi, je danes presodilo sodišče EU. Predvsem mora pred objavo identificirati oglase, ki vsebujejo občutljive podatke, in preveriti, ali je oglaševalec res oseba, katere podatki so navedeni v takem oglasu, so pojasnili na sodišču.

Na spletnem mestu Publi24.ro, katerega lastnica je družba Russmedia Digital, je neznana oseba avgusta 2018 objavila sporočilo, v katerem je trdila, da neka ženska ponuja spolne storitve. Sporočilo je vsebovalo njene fotografije, ki so bile uporabljene brez soglasja, ter njeno telefonsko številko.

Ženska je trdila, da gre za lažen in škodljiv oglas, zato ga je družba Russmedia Digital na njeno prošnjo umaknila. Vendar je bil oglas medtem že objavljen na drugih spletnih mestih, na katerih je ostal dostopen, so navedli na sodišču.

Ženska je nato vložila tožbo na romunskem sodišču, v kateri je trdila, da so bile z oglasom kršene njene pravice do osebne podobe, časti in ugleda ter do zasebnosti, pa tudi pravila o obdelavi osebnih podatkov. Prvostopenjsko sodišče v Cluju-Napoci je ženski ugodilo in družbi Russmedia Digital naložilo, naj ji plača 7000 evrov za nepremoženjsko škodo.

V pritožbenem postopku pa je specializirano sodišče v Cluju družbo oprostilo odgovornosti, saj je menilo, da je le gostitelj, ki ni odgovoren za vsebino, ki jo objavljajo njegovi uporabniki.

Ženska je vložila pritožbo na višje sodišče v Cluju, ki se je nato obrnilo na Sodišče EU, da bi dobilo pojasnila glede obveznosti, ki jih ima upravljavec spletne tržnice.

Sodišče je v današnji sodbi odločilo, da je upravljavec spletne tržnice, kakršen je Russmedia Digital, odgovoren za obdelavo osebnih podatkov iz oglasov, objavljenih na njegovi spletni tržnici. Čeprav oglas objavi uporabnik, je ta objavljen na internetu in je tako uporabnikom interneta dostopen le prek spletne tržnice, so pojasnili na Sodišču EU.

Poudarili so, da mora upravljavec spletne tržnice pred objavo teh oglasov z ustreznimi tehničnimi in organizacijskimi ukrepi prepoznati tiste, ki vsebujejo občutljive podatke, in preveriti, ali je uporabnik, ki namerava objaviti tak oglas, oseba, katere občutljivi podatki so v njem navedeni.

Če se izkaže, da ni, mora upravljavec spletne tržnice preveriti, ali je oseba, katere podatki so objavljeni, izrecno privolila v objavo. Če tega soglasja ni, mora upravljavec zavrniti objavo zadevnega oglasa, so še zapisali.

BREZPLAČNI PREIZKUS

Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja

Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija

T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si

 
x - Dialog title
dialog window