92. člen
(trošarinska osnova in znesek trošarine)
(1)
Trošarinska osnova je količina električne energije in zemeljskega plina v megavatnih urah oziroma količina energentov v kilogramih, kubičnih metrih, litrih ali gigajoulih kalorične vrednosti, kot je določeno pri posamezni trošarini po tem členu.
(2)
Če je količinska enota za trošarino določena v litrih oziroma kubičnih metrih, se liter oziroma kubični meter merita pri temperaturi 15 stopinj Celzija.
(3)
Trošarina se plačuje v višini:
| |
eurov
|
| 1. od motornega bencina iz tarifnih oznak 2710 12 31, 2710 12 41, 2710 12 45, 2710 12 49, 2710 12 51 in 2710 12 59 (za 1.000 litrov), in sicer: |
|
| 1.1 letalski bencin |
421,61
|
| 1.2 osvinčeni bencin z vsebnostjo svinca nad 0,013 g/l |
421,61
|
| 1.3 neosvinčeni bencin z vsebnostjo svinca do 0,013 g/l in z oktanskim številom (RON) do manj kot 98 |
507,80
|
| 1.4 neosvinčeni bencin z vsebnostjo svinca do 0,013 g/l in z oktanskim številom (RON) 98 ali več |
507,80
|
| 2. od plinskega olja iz tarifnih oznak od 2710 19 43 do 2710 19 48 in od 2710 20 11 do 2710 20 19 (za 1.000 litrov), in sicer: |
|
| 2.1 za pogonski namen |
426,05
|
| 2.2 za gorivo za ogrevanje |
42,00
|
| 3. od utekočinjenega naftnega plina iz tarifnih oznak od 2711 12 11 do 2711 19 00 (za 1.000 kilogramov), in sicer: |
|
| 3.1 za pogonski namen |
127,50
|
| 3.2 za gorivo za ogrevanje |
0
|
| 4. od zemeljskega plina iz tarifnih oznak 2711 11 00, 2711 21 00 in 2711 29 00 (za 1 megavatno uro – MWh) |
|
| 4.1 za pogonski namen |
8,54
|
| 4.2 za gorivo za ogrevanje |
1,71
|
| 5. od kerozina iz tarifnih oznak 2710 19 21 in 2710 19 25 (za 1.000 litrov), in sicer: |
|
| 5.1 za pogonski namen |
330,00
|
| 5.2 za gorivo za ogrevanje |
21,00
|
| 6. od kurilnega olja iz tarifnih oznak od 2710 19 62 do 2710 19 68 in od 2710 20 31 do 2710 20 39 (za 1.000 kilogramov) |
15,02
|
| 7. od električne energije iz tarifne oznake 2716 (v megavatnih urah – MWh) |
|
| 7.1 I. stopnja od 0 do 20 MWh/leto |
3,05
|
| 7.2 II. stopnja od 20 MWh do 160 MWh/leto |
3,05
|
| 7.3 III. stopnja od 160 MWh do 10.000 MWh/leto |
3,05
|
| 7.4 IV. stopnja nad 10.000 MWh/leto |
1,80
|
| 8. od trdih goriv iz tarifnih oznak 2701, 2702 in 2704 (v gigajoulih kalorične vrednosti) za 1 gigajoul kalorične vrednosti |
0,29
|
| 9. od biogoriv iz šestega odstavka 88. člena tega zakona (za 1.000 litrov, za 1.000 kilogramov ali za en kubični meter) |
0
|
(4)
Od energentov iz tretjega odstavka 88. člena tega zakona in od izdelkov iz 1. in 3. točke četrtega odstavka 88. člena tega zakona, za katere v skladu s prejšnjim odstavkom znesek trošarine ni določen, se trošarina plačuje glede na namen uporabe po znesku, ki je predpisan za enakovredno pogonsko gorivo oziroma gorivo za ogrevanje.
(5)
Trošarina za aditive in ekstenderje, za goriva za pogonski namen je enaka trošarini za pogonsko gorivo, ki se mu lahko dodajo. Za aditive, ki se lahko dodajo različnim vrstam energentov, se uporabi znesek trošarine za energent z višjim zneskom trošarine.
(6)
Določitev stopnje odjema iz 7. točke tretjega odstavka tega člena za posamezno odjemno mesto v tekočem koledarskem letu se opravi na podlagi podatka o porabi električne energije na tem odjemnem mestu v preteklem koledarskem letu. Trošarinski zavezanec v mesecu januarju preveri pravilnost uvrstitve v stopnjo odjema za preteklo koledarsko leto in opravi popravek stopnje odjema ter obračuna razliko trošarine v mesečnem obračunu trošarine za mesec januar. Ob spremembi na odjemnem mestu med koledarskim letom opravi trošarinski zavezanec preverjanje pravilnosti uvrstitve v stopnjo odjema za posamezno odjemno mesto v tekočem letu in opravi popravek stopnje odjema ter obračuna razliko trošarine v mesečnem obračunu trošarine, za mesec, v katerem je ugotovljena dejanska stopnja odjema.
(7)
Če je za trda goriva iz 8. točke tretjega odstavka tega člena kalorična vrednost določena v spodnji in zgornji oziroma v neto in bruto vrednosti, se za obračun trošarine upošteva zgornja oziroma bruto kalorična vrednost.
(8)
Od izdelkov, ki so navedeni v prvem odstavku 89. člena tega zakona, ki niso naprodaj in se ne uporabljajo za pogonski namen ali kot gorivo za ogrevanje oziroma glede na namen uporabe niso pogonsko gorivo ali gorivo za ogrevanje, ob sprostitvi v porabo v Sloveniji ne nastane obveznost za obračun in plačilo trošarine ter se zanje določbe tega zakona o nadzoru, razen za gibanja med državami članicami, ne uporabljajo.
(9)
Ne glede na 110. člen tega zakona trošarina za energente iz tretjega odstavka tega člena, razen za biogoriva iz 9. točke tretjega odstavka tega člena, ne sme biti nižja od minimalne trošarine, določene z Direktivo 2003/96/ES.
(10)
Ne glede na prejšnji odstavek minimalna trošarina iz priloge I, preglednic A in C,
Direktive 2003/96/ES za neosvinčeni bencin, plinsko olje za pogonski namen in za plinsko olje za ogrevanje v obdobju in do višine, kot ju določa izvedbeni sklep Sveta (EU) o dovoljenju Republiki Sloveniji, da na podlagi 19. člena
Direktive 2003/96/ES uporabi znižane stopnje trošarin za neosvinčeni bencin in plinsko olje, ki se uporablja kot pogonsko gorivo in kot gorivo za ogrevanje, za neosvinčeni bencin znaša 139,50 eura za 1.000 litrov, za plinsko olje za pogonski namen 105,00 eura za 1.000 litrov ter za plinsko olje za ogrevanje 0,00 eura za 1.000 litrov.
[Opomba TFL: Spremenjeni deseti odstavek 92. člena in novi 110.a člen zakona se začneta uporabljati z dnem začetka veljavnosti izvedbenega sklepa Sveta (EU) o dovoljenju Republiki Sloveniji, da na podlagi 19. člena
Direktive 2003/96/ES lahko uporabi znižane stopnje trošarin.
]
(11)
Podrobnejši način obračunavanja trošarine za električno energijo iz šestega odstavka tega člena določi minister, pristojen za finance.