Delavec ima pravico do letnega dopusta v trajanju najmanj 18 delovnih dni.
Pri določanju dolžine letnega dopusta se morajo upoštevati:
– delovni pogoji v katerih delavec dela;
– prispevek delavca k delu;
– zahtevnost dela, h kateremu je delavec razporejen;
– zdravstveno stanje in socialne razmere v katerih delavec živi.
Delavcu pripada glede na delovno dobo še naslednje število dni letnega dopusta:
– od 1 leta do 5 let 1 dan
– od 6 let do 10 let 2 dni
– od 11 let do 15 let 3 dni
– od 16 let do 20 let 4 dni
– od 21 let do 25 let 5 dni
– od 26 let do 30 let 6 dni
– nad 30 let 8 dni
V pogoje dela, za katere pripada delavcu dodatno najmanj 2 dni letnega dopusta štejemo:
– škodljive vplive delovnega okolja (neugodna klima, prah, sevanje, delo s strupenimi snovmi, delo na prostem v neugodnih vremenskih razmerah, težko fizično delo, nočno delo ipd.), v primerih, ko delavec dela v teh pogojih najmanj 1/3 delovnega časa na leto.
Direktor dodeli delavcu, ki je dosegel nadpovprečne delovne rezultate, do 3 dni letnega dopusta.
Na osnovi socialnih in zdravstvenih razmer pripada delavcu:
– materi za vsakega predšolskega otroka 1 dan
– delavki oziroma delavcu samohranilcu za vsakega otroka 1 dan
– invalidu II. oziroma III. kategorije invalidnosti ter
delavcu z najmanj 60% telesno okvaro 3 dni
– delavcu oziroma delavki, ki neguje ali varuje
težje telesno ali duševno prizadeto osebo 3 dni
– delavcu oziroma delavki, ki dopolni 50 let se letni
dopust poveča za 5 dni
Mladoletnemu delavcu, ki še ni dopolnil 18 let starosti pripada poleg letnega dopusta po osnovah in merilih iz te pogodbe še dodatno 7 dni dopusta.
Delavec ima pravico 3 dni letnega dopusta izrabiti tiste dneve, ki jih sam določi, če o tem obvesti nadrejenega vodjo najkasneje 2 dni pred nastopom tega dopusta in s tem ni moten delovni proces.
Proste sobote se ne vštevajo v letni dopust.