STA novice / Z marcem višji prejemki rejniških družin
torek, 24.2.2026
Ljubljana, 24. februarja (STA) - Z marcem se bodo za 2,7 odstotka uskladili prejemki rejniških družin, so danes sporočili z ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti. Plačilo dela rejnikom se letos dodatno zviša še zaradi zvišanja minimalne plače in od januarja znaša 511 evrov, so zapisali.
Višje plačilo za delo rejnikom je tudi posledica sprememb zakona v lanskem letu, ko se je plačilo za delo rejnikom iz 166,69 evra zvišalo na 460 evrov. V skladu z zakonom o usklajevanju transferjev posameznikom in gospodinjstvom bodo z rastjo cen življenjskih potrebščin v preteklem letu usklajene tudi rejnine. Sklep o usklajenih višinah transferjev ter o odstotku uskladitve drugih transferjev posameznikom in gospodinjstvom je bil danes objavljen v uradnem listu.
Poleg redne uskladitve rejnine je minister, pristojen za družino, ob določitvi zneska minimalne plače na podlagi izračuna minimalnih življenjskih stroškov določil tudi novo višino plačila dela rejniku v višini 511 evrov, ki velja od 1. januarja.
Novi zneski rejnine za materialne stroške za otroka ali polnoletno osebo v rejništvu z marcem znašajo 507,43 evra, denarni prejemek v znesku otroškega dodatka pa 147,69 evra.
Rejnik je za otroka ali polnoletno osebo do 26. leta starosti upravičen do mesečne rejnine, ki zajema oskrbnino, torej materialne stroške in otroški dodatek, in plačilo dela. Osnovna mesečna rejnina za enega otroka oz. polnoletno osebo do 26. leta tako z marcem znaša 1166,12 evra. Najvišja možna rejnina za enega otroka do 18. leta starosti pa znaša 1749,18 evra, kar pomeni zvišanje oskrbnine za 50 odstotkov in zvišanje plačila dela za 50 odstotkov.
Z lanskoletno spremembo zakona o izvajanju rejniške dejavnosti so bili uvedeni tudi nekateri drugi enkratni prejemki, ki bodo letos višji. Enkratni prejemek v primeru namestitve otroka ob izrečenem ukrepu za varstvo koristi otroka, nujni odvzem otroka ali ob izdani začasni odredbi o odvzemu otroka staršem od januarja znaša 511 evrov. V isti višini znaša enkratni prejemek v primeru namestitve več otrok iz iste družine. Letni dodatek za oddih in počitnice za vsakega otroka ali polnoletno osebo, pri čemer je pogoj, da je otrok ali polnoletna oseba pri istem rejniku nameščen 1. maja tekočega leta, znaša 511 evrov.
Zvišuje se tudi enkratni prejemek ob prvi namestitvi otroka, z marcem znaša 441,60 evra.
Zadnje novice
-
Umetna inteligenca vse pogostejša tudi pri promocijskih volilnih materialih in objavah (tema)
10.11.2026 -
Z letom 2027 znesek minimalne kreditne sposobnosti pri 840 evrov
10.11.2026 -
V Bruslju danes pogajanja o proračunu EU za leto 2027
10.11.2026 -
Šircelj: Trošarine bomo prilagajali gibanju cen na trgu (dopolnjeno)
9.11.2026 -
Svet EU z dodatnimi ukrepi za izboljšanje pobiranja DDV pri prodaji prek spleta
9.11.2026 -
Sodni svet išče predsednika novega Specializiranega kazenskega sodišča
9.11.2026 -
KPK: Funkciji državnega sekretarja in nepoklicnega župana nezdružljivi
9.11.2026 -
Šircelj: Trošarine bomo prilagajali gibanju cen na trgu
9.11.2026 -
Elektronske storitve Gursa ostajajo nedostopne
9.11.2026 -
Finančni ministri EU dokončno odobrili slovensko prošnjo za znižanje trošarin
9.11.2026 -
Devetim občinam 3,7 milijona evrov za razvoj trajnostne mobilnosti
9.11.2026 -
Več nevladnih organizacij DZ poziva k zavrnitvi predloga novele zakona o prepovedi zakrivanja obraza
9.11.2026