torek, 13.4.2021
Ljubljana, 13. aprila (STA) - Več sindikalnih predstavnikov je danes izrazilo nasprotovanje predlogu novele zakona o prevozih v cestnem prometu, ki med drugim prinaša tudi zakonsko podlago za delovanje platform, kot je Uber. Poudarili so, da takšne platforme pogosto temeljijo na kršenju delovnopravne zakonodaje, saj vozniki nimajo urejenega statusa zaposlenih.
Generalna sekretarka Sindikata delavcev prometa iz zvez Slovenije Saška Kiara Kumer je na današnji novinarski konferenci spomnila, da naj bi predlog novele, ki je v parlamentarni obravnavi, poleg vožnje s taksimetri omogočil tudi vožnjo s pomočjo aplikacij, ki uporabniku omogočijo, da poišče voznika in opravi prevoz z že dogovorjeno ceno. "Ministrstvo pri tem izpostavlja digitalizacijo, vendar pa vsi že poznamo elektronske aplikacije za naročanje in plačevanje prevozov," je dejala.
Prepričana je, da so se takšne prakse doslej izkazale kot izrazito slabe za zaposlene. Uber ima ogromno odprtih sporov z delavci, nekaj jih je pa podjetje tudi že izgubilo. "Tam, kjer so ga sprejeli pod njegovimi pogoji, se je povečala prekarizacija, zmanjšala pa se je varnost prevozov," je dodala.
Izpostavila je, da bi tak zakon moral obravnavati Ekonomsko-socialni svet, pri njegovem nastajanju pa ni sodelovalo niti ministrstvo za delo, zato v sindikatu menijo, da bi bilo treba predlog novele umakniti iz obravnave in ga poslati v medresorsko usklajevanje.
Ne strinjajo se, da bi na trgu taksi storitev veljal monopol, pri tem pa že sedaj večina taksistov komaj zasluži za preživetje. Če bi delali za Uber, bi bil njihov zaslužek še manjši, je dodala Kumerjeva.
Tea Jarc iz Sindikata Mladi plus je ob tem izpostavila težave prekarnih oblik dela. Predlog novele po njenih besedah prinaša le zmanjševanje delavskih standardov in širjenje prostora za prekarne oblike dela. "Ter da se Uberju omogoči, da pride v Slovenijo," je dejala.
Prakse, ki jih je Uber pokazal v drugih državah in zaradi katerih je v nekaterih celo prepovedan, so, kot je izpostavila, predvsem kršenje delovne zakonodaje, ker voznicam in voznikom ne priznava statusa zaposlenih, ne glede na obseg dela, ki ga opravijo. Poleg tega Uber po njenih besedah krši zakonodajo, ki določa varnostne standarde v prometu in na delovnem mestu, postavlja pa se tudi vprašanje ranljivosti baz podatkov Uberjevih voznikov in strank.
"Uber se sicer spreneveda, da samo želi nuditi možnost izbire pod enaki pogoji kot ostali, vendar je to debela laž," je poudarila in dejala, da se Uber izogiba kakršnikoli odgovornosti do voznikov.
Sindikalna zaupnica sindikata taksistov Petra Krištof je ob tem dodala, da morajo vozniki Uberju plačevati precej večji delež prihodkov, kot jih slovenski taksisti plačujejo dispečerskim centrom za posredovanje strank.
Ob tem so v sindikatu dodali še, da so njihovi sindikalni zaupniki v zadnjih dneh deležni številnih pritiskov, ker nasprotujejo predlagani noveli zakona o prevozih v cestnem prometu.
Spremembi zakona nasprotujejo tudi v Levici, kjer so zapisali, da so taksisti v Sloveniji že danes niso deležni najosnovnejših delavskih pravic. Njihov položaj je že dlje časa slab zaradi prekarizacije, neomejenega delovnega časa in nizkih plač. Pravice do bolniške ali dopusta pa v praksi skorajda ne poznajo.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik
Dodatni članki