četrtek, 8.5.2025
Ljubljana, 08. maja (STA) - Vlada je na seji določila besedilo predloga zakona o objavljanju v Uradnem listu RS. Predlog prinaša nov način objavljanja predpisov in drugih aktov v uradnem listu in nov način njegovega izdajanja, ki bo po novem za vse predlagatelje objav brezplačno. Novost je tudi izdajanje uradnega lista v izrednih okoliščinah, so sporočili po seji.
Priprava predpisov in drugih aktov za objavo v uradnem listu ter njegovo izdajanje bosta v celoti digitalizirana ob uporabi informacijskih sistemov, ki jih s finančnimi sredstvi mehanizma načrta za okrevanje in odpornost izgrajujejo vzporedno s pripravo pravnega okvira, katerega pomemben del je tudi ta predlog zakona, so v sporočilu za javnost pojasnili v službi vlade za zakonodajo.
Uradni list bo objavljen na državnem spletišču Pravno-informacijskega sistema Republike Slovenije (PISRS). Ta je že zdaj informacijski sistem izdajatelja uradnega lista in je bil v okviru njegove celovite prenove, končane leta 2024, nameščen na državno strežniško infrastrukturo, za katero veljajo posebne varnostne zahteve in protokoli. Nedavno je pridobil tudi certifikat Nacionalnega sveta invalidskih organizacij Slovenije, ki potrjuje spletno dostopnost vsebin za osebe z različnimi oviranostmi, so navedli v sporočilu za javnost.
Predlog zakona uvaja enotnost uradnega lista in njegovo izdajanje po načelu "en akt - ena izdaja", kar bo omogočilo hitrejšo obdelavo v objavo odrejenih predpisov in drugih aktov ter posledično njihovo objavo praviloma še v istem dnevu. Predlog zakona uvaja tudi temeljna skupna pravila normativne dejavnosti, saj je za dobro delovanje sistema objavljanja predpisov in drugih aktov, s katerim se ta normativna dejavnost zaokroži, treba vzpostaviti enotne standarde, ki morajo veljati že na začetku poti, torej pri pripravi predpisov in drugih aktov. Po navedbah službe za zakonodajo samo tako lahko pripravljavci predpisov in drugih aktov v celotnem procesu namenjajo pozornost svoji najpomembnejši nalogi - pripravi kakovostnih vsebinskih rešitev.
Novost glede na veljavno ureditev je tudi izdajanje uradnega lista v izrednih okoliščinah, med katere se štejejo vojno ali izredno stanje, naravne ali druge nesreče ter drugi izredni dogodki (nedelovanje informacijskih sistemov iz različnih razlogov, na primer kibernetskega incidenta), ko uradnega lista ni mogoče izdati na ustaljeni način. Taka ureditev je nujno potrebna, saj je treba nemoteno izdajanje uradnega lista zagotoviti tudi v teh okoliščinah, da se takoj ali v najkrajšem možnem času uveljavijo ukrepi, ki so vsebovani v predpisih in drugih aktih, pa čeprav v obsegu in na način, ki ju te okoliščine dopuščajo.
Vzporedno pa na ustavni komisiji DZ že poteka postopek za spremembo ustave na področju ureditve objave predpisov. Na seji ustavne komisije 10. aprila so člani sprejeli sklep o ustanovitvi strokovne skupine, ki bo pretresala predlog ustavnih sprememb za nova pravila objave pravnih aktov. Na podlagi tega sklepa so pozvali poslanske skupine k predlaganju kandidatov za člana strokovne skupine. Predlog sta posredovali poslanski skupini Svoboda in SD, iz poslanskih skupin NSi in poslancev narodnih skupnosti pa so sporočili, da predloga nimajo. Tako so v skupino imenovali Luko Ivaniča in Mirka Pečariča, koordinator ustavne komisije pa bo Igor Kaučič.
Vladni predlog za začetek postopka spremembe 154. člena ustave z osnutkom ustavnega zakona jasneje določa nabor pravnih aktov, ki morajo biti objavljeni v uradnem listu. Omenjeni člen ustave določa obveznost objave državnih predpisov v državnem uradnem listu in predpisov lokalnih skupnosti v uradnem glasilu, predlagana sprememba ustave pa prinaša centralizirano objavljanje predpisov, tudi obveznost objave predpisov lokalnih skupnosti v državnem uradnem listu, je na seji ustavne komisije 10. aprila pojasnil državni sekretar na ministrstvu za javno upravo Jure Trbič. Predlagana sprememba bi po oceni vlade med drugim pripomogla k večji preglednosti pravnih aktov in povečala pravno varnost v Sloveniji.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik
Dodatni članki