Denar je uveljavljen mesečnik, ki prinaša aktualne in strokovne prispevke z davčnega in računovodsko-finančnega področja. Zbirka obsega arhiv od leta 2009 dalje. Na leto izide 12 številk.
Želite dostop do člankov revije?
Brezplačna registracijamag. Ivan Simič
V javnosti odmeva odločitev Ustavnega sodišča Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 8/2016), ki je januarja letos odločilo, da sta zakon o kazenskem postopku in zakon o odvetništvu (ZOdv) v neskladju z ustavo in da se do odprave protiustavnosti hišna preiskava odvetniške pisarne, preiskava elektronskih naprav ter zaseg predmetov, listin in naprav odvetnika dovoljujejo in opravljajo na način, kot je to odločilo ustavno sodišče, o čemer bo več navedeno v nadaljevanju. Osnovno vprašanje, ki se ob tem zastavlja, je, ali se ta odločitev ustavnega sodišča lahko smiselno uporablja tudi za davčne svetovalce. Mnenja sem, da ja. V nadaljevanju je povzetek odločitev ustavnega sodišča z mojimi dodatki, da se vse navedeno lahko primerjalno nanaša na davčnega svetovalca in prostore, kjer davčni svetovalec opravlja svoj poklic.
mag. Ivan Simič
Davčni zavezanci smo tisti, ki polnimo državni proračun in omogočamo normalno delovanje države. Žal so med načinom pobiranja davka in načinom porabe denarja velike razlike. Če ne plačaš davka, ali ga ne plačaš pravilno, si deležen kaznovalne politike, če državni uradnik s svojo napačno odločitvijo po nepotrebne zapravi ali razmetava pobrani denar, se iščejo načini, kako on ne bi bil kriv. Da bi se pokrpala ta luknja, finančna uprava še ostreje pobira davke. Tako pridemo do ugotovitve, da če državni uradniki storijo več napak, država potrebuje več denarja in večja pooblastila dobiva finančna uprava in njeni inšpektorji.
Petra Mlakar
Spoštovane bralke in spoštovani bralci, našo revijo Denar bomo osvežili z novo rubriko, ki bo namenjena izključno za vas. Zavedamo se, da se pri davčnem poslovanju nenehno pojavljajo vprašanja, dileme …, ki potrebujejo takojšnjo rešitev, ali je lahko ta rešitev podana v določenem času. Naša rubrika prvim, torej zahtevam po hitrih dogovorih, ne bo služila, namenjena je problemom, ki ne zahtevajo takojšnje rešitve. Pošljite nam svoja vprašanja, dileme, s katerimi se srečujete na davčnem področju, in mi se bomo potrudili, da bomo vaš problem obravnavali v čim krajšem času. Pošljite nam vprašanja čim bolj jasno zapisana, dodajte kontaktne podatke, ki bodo namenjeni izključno za morebitno dodatno razpravo, mi pa bomo na tem mestu podali naš pogled na vaš problem.
mag. Božena Macarol
V zadnjem mesecu je kar nekaj nejasnosti povzročila sprememba 37. člena Zakona o davčnem postopku iz Uradnega lista 91/2015, na podlagi katere samostojni podjetniki lahko imajo od 15. decembra 2015 dalje odprt le en transakcijski račun. Do uveljavitve te spremembe so bili podjetniki dolžni pri banki odpreti ločen transakcijski račun za poslovne namene, praviloma pa tudi še enega za zasebne namene. Z vidika bančnega upravljanja z računi gre v obeh primerih zgolj za transakcijski račun, edina pomembnejša razlika med njima pa je (razen v višjih cenah bančnih storitev) v tem, da je poslovni transakcijski račun javno objavljen, zasebni transakcijski račun pa ni, saj ga pred javno objavo ščiti zakon o varstvu osebnih podatkov.
Bojan Pravica, Thomas Krelj, Peter Slapšak, Božo Dukič in Franci Pliberšek
Vrednost slovenskega nepremičninskega trga trenutno znaša približno 114 milijard evrov, kar je bistveno več kot znašajo vse bančne vloge, ki so druga največja koncentracija premoženja pri nas, in jih je za približno 15 milijard evrov. Za razmere, ki vladajo na slovenskem nepremičninskem trgu že od začetka nepremičninske krize v ZDA leta 2007, bi nekateri rekli, da so bili že boljši časi, drugi, da se ne dogaja nič in tretji, da se dogaja premalo. Menimo, da niso krivi niti časi niti okoliščine na trgu, temveč prava strategija, ki je povezana z informiranjem in aktivnim ozaveščanjem trenutnih in prihodnih lastnikov nepremičnin.
mag. Tanja Kaltnekar
Fizične osebe, slovenski davčni rezidenti, ki prejemajo dohodke iz zaposlitve pri raznih mednarodnih organizacijah, pogosto menijo, da taki dohodki v Sloveniji niso obdavčeni, vendar natančno branje Zakona o dohodnini pokaže, da je tako prepričanje lahko zmotno. Iz obdavčitve z dohodnino so izključena samo izplačila od poimensko naštetih organizacij Evropske unije, ki so navedene v 34. členu Zakona o dohodnini.
mag. Tomaž Kuralt
Finančna uprava je 24. januarja na podlagi tretjega odstavka 61. člena ZDavP-2 objavila javni poziv k vložitvi napovedi za leto 2015, ki jih je treba vložiti najpozneje v ponedeljek, 29. februarja 2016. Ker je 28. februarja nedelja, imajo davčni zavezanci en dan več za vložitev napovedi. Poziv se nanaša na napoved za odmero dohodnine od dobička od odsvojitve vrednostnih papirjev in drugih deležev ter investicijskih kuponov, od obresti na denarne depozite pri bankah in hranilnicah, in od dobička od odsvojitve izvedenih finančnih instrumentov. Davčni zavezanec vloži napoved pri finančnem uradu, pri katerem je vpisan v davčni register v času vložitve napovedi.
mag. Nevenka Simić Mićunović
Finančna uprava Republike Slovenije vodi in vzdržuje davčni register za fizične in pravne osebe, ki vsebuje podatke, predpisane z Zakonom o finančni upravi (do 1. avgusta 2014 z Zakonom o davčni službi), in v okviru tega vodi evidence, v katerih so vpisani podatki o posameznih davčnih zavezancih (evidence o davkih, o vodenju finančnega nadzora, o finančnih preiskavah ipd.). Vsaka oseba oziroma vsak davčni zavezanec se ima pravico seznaniti s svojimi podatki iz teh evidenc. Zveni preprosto in enostavno, kar bi tudi moralo biti, vendar žal ni vedno tako.
Domen Romih
Dve leti že traja razprava o argumentih glede protiustavnega izvajanja določb 68.a člena Zakona o davčnem postopku, ki določa 70-odstotno davčno stopnjo, a do ustavne presoje še ni prišlo. Zaključeni so prvi postopki, v katerih je Finančna uprava RS zavezancem naložila v plačilo davek po prej navedeni stopnji za kar 10-letno obdobje. Zadeve so bile same po sebi problematične že iz razlogov dokaznih bremen in stopnje dokazovanja, v letu 2014 pa je postala problematična še uvedba visoke 70-odstotne davčne stopnje, ki je pravzaprav kaznovalne narave, kot tudi podaljšanje obdobja inšpiciranja s 5 na preteklih 10 let.
Sekcija davčnih svetovalcev pri DIZI
Upravni odbor Sekcije davčnih svetovalcev pri Davčnoizobraževalnem inštitutu je na svoji 31. seji sprejel sklep o podelitvi licenc za opravljanje poklica davčnega svetovalca novim 11 davčnim svetovalcem. Tako sekcija zdaj, po nekaj več kot štirih letih obstoja, šteje 72 aktivnih davčnih svetovalcev z licenco. Če upoštevamo dejstvo, da ima Zbornica davčnih svetovalcev Slovenije, ki obstaja že skoraj 23 let, samo 44 davčnih svetovalcev z licenco, je uspeh več kot fantastičen. Svečana podelitev licenc bo na 5. kongresu davčnih svetovalcev, ki bo letos 8. aprila v Ljubljani.
mag. Irena Prodan
V skladu s 140.členom Ustave RS spadajo v pristojnost občine lokalne zadeve, ki jih občina lahko ureja samostojno in ki zadevajo samo prebivalce občine. V 21. členu Zakona o lokalni samoupravi je določeno, da občina samostojno opravlja lokalne zadeve javnega pomena (t. i. izvirne naloge), ki jih določi s splošnim aktom občine (npr. odlokom), ali so določene z zakonom. Z odlokom občinski svet na primer ustanovi organe občinske uprave in določa njihovo notranjo organizacijo in delovno področje, ureja organizacijo na področju izvajanja gospodarskih javnih služb in na drug način ureja zadeve iz svoje pristojnosti
mag. Sašo Stanovnik
Januar je bil za vlagatelje precej slab, saj se je nadaljevalo padanje delnic s konca decembra, in to bolj ali manj v vseh regijah in panogah. Tako je letos indeks razvitih delnic MSCI World upadel za 5,8 odstotka, osrednji indeks trgov v zavoju pa za 6,5 odstotka. Ameriški indeks S & P500 je upadel za 5,1 odstotka, najnižja točka pa je bila še enkrat nižja.
mag. Ivan Simič
Pri vsakodnevnem delu se srečujemo s potrebo po poznavanju zneskov raznih dohodninskih olajšav, poznavanju mesečne in letne dohodninske lestvice.
mag. Ivan Simič
Pri vsakodnevnem delu se srečujemo s potrebo po poznavanju obrestne mere na posojila med povezanimi osebami na podlagi pravilnika o priznani obrestni meri.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik