Javna uprava je revija Inštituta za javno upravo pri Pravni fakulteti. Zbirka obsega arhiv od leta 2015 dalje. Izidejo 4 številke letno.
Želite dostop do člankov revije?
Brezplačna registracijaBoštjan Koritnik
Prispevek je namenjen predstavitvi dela Ministrstva za javno upravo, s poudarkom na pregledu opravljenega v dobrih dveh letih mandata avtorja na čelu tega ministrstva. Gre za ministrstvo, ki drži roko nad sistemom plač v javnem sektorju, za kar gre približno 5 milijard evrov letno (tj. približno 10 odstotkov BDP). Je tudi ministrstvo, ki sistemsko skrbi za javna naročila, prek sistema javnih naročil pa je šlo v letu 2021 12 odstotkov BDP. Je tudi ministrstvo, ki skrbi za sistemsko zakonodajo na področju lokalne samouprave, kar pokriva dodatno še 2,5 milijarde evrov, torej približno 5 odstotkov BDPja (z nekaj prekrivanja pri plačah v šolah in vrtcih, tj. gre za prekrivanje s finančnim razrezom za lokalno samoupravo). Avtor je kot nekdanji minister z delom in rezultati ministrstva zadovoljen. Ne zelo zadovoljen, vendar zadovoljen, kar podrobno pojasni. Na drugi strani pa je s sodelavci in kondicijo, v kateri ministrstvo zapušča, izjemno zadovoljen. Predvsem ljudje na ministrstvu, strokovnjaki, so velik kapital za naprej, velika dodana vrednost za slovensko državno upravo.
Tilen Majnik
Avtor analizira pravno ureditev učinkovanja odločb Ustavnega sodišča na pravna razmerja, ki so nastala pred objavo odločbe, z vidika načel zaupanja v pravo in prepovedi retroaktivnosti. Razveljavitev zakona namreč učinkuje tudi na vsa razmerja, nastala pred dnem, ko je razveljavitev začela učinkovati, če o njih še ni bilo pravnomočno odločeno. Pri tem si avtor prizadeva najprej natančno opredeliti trenutek nastanka nekega pravnega razmerja, v nadaljevanju pa predstavi argumente, ki kažejo na to, da v nekaterih primerih odločbe Ustavnega sodišča učinkujejo za nazaj oziroma vsaj posegajo v načelo zaupanja v pravo. Predstavi tudi nekaj primerov, ki to problematiko ponazarjajo, nato pa se opredeli do nekaterih argumentov v korist obstoječi ureditvi. Na koncu predstavi še možne rešitve za navedeno problematiko in ureditev tega področja v nekaterih drugih evropskih državah ter pred Sodiščem Evropske unije in Evropskim sodiščem za človekove pravice.
Iztok Rakar, Ana Škrlin, Lan Umek
V članku predstavljamo rezultate analize uvrstitev slovenske javne uprave na izbranih mednarodnih lestvicah v obdobju 2015–2020 in jih postavljamo v kontekst vloge, ki jo nadnacionalne in mednarodne organizacije imajo na področju razvoja in reform javnih uprav. Pregled literature kaže, da je število mednarodnih primerjav v porastu, še zlasti na področju merjenja uspešnosti. Na podlagi primerjave rezultatov izbranih mednarodnih lestvic ugotavljamo, da je slovenska javna uprava na večini teh napredovala. Ugotovitev je relevantna za evalvacijo dosežkov Strategije razvoja javne uprave 2015–2020 in je podlaga za pripravo novega strateškega dokumenta s tega področja.
Urška Skok Klima, Sašo Matas
Pogodba o izvedbi javnega naročila je, kljub posebnostim, pogodba civilne ga prava, vendar stranke v teh pogodbenih odnosih niso proste pri uporabi vseh civilnopravnih institutov, temveč je vsakršno presojo morebitne spremembe pogodbe treba opraviti zlasti na podlagi javnonaročniške zakonodaje. Slednja, čeprav je lex specialis glede na pogodbeno pravo, omogoča nekatere spremembe tudi v primeru posameznih dispozitivnih in kogentnih norm Obligacijskega zakonika (OZ). Tako prispevek v delu gradbenih pogodb izpostavlja pogodbe s fiksno ceno in naniza primere možnih pristopov sprememb po godb v primeru izjemnih sprememb cen na trgu.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanj o zakonodajnih novostih
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik