TFL Vsebine / Dodani članki / Kdaj lahko naročnik uporabi postopek s pogajanji b

Kdaj lahko naročnik uporabi postopek s pogajanji brez predhodne objave?

V določenih primerih lahko naročnik pri oddaji javnega naročila uporabi postopek s pogajanji brez predhodne objave. Gre za izjemo od standardnih postopkov javnega naročanja, ki omogoča večjo fleksibilnost, a hkrati zahteva posebno utemeljitev in skrbno dokumentacijo.

V katerih primerih je postopek dovoljen?

Postopek s pogajanji brez predhodne objave je dopusten le v zakonsko določenih okoliščinah, med katerimi so najpogostejše:

Če v predhodnem postopku ni bilo prejetih nobenih ponudb ali prijav, ali če so bile vse ponudbe neustrezne. V tem primeru naročnik lahko postopek ponovi, vendar brez bistvenih sprememb pogojev, določenih v izvorni razpisni dokumentaciji.

Kadar obstaja izključna možnost izvedbe s strani enega samega ponudnika, denimo zaradi tehničnih razlogov, zaščite avtorskih ali intelektualnih pravic ali če gre za unikatno umetniško delo.

V primerih skrajne nujnosti, kot so naravne nesreče ali nepredvidene okoliščine, kjer ni mogoče pravočasno izvesti običajnega postopka.

Za dodatne dobave ali storitve, ki jih lahko zagotovi le prvotni izvajalec zaradi tehnične usklajenosti z že obstoječo opremo ali storitvijo.

Posebnosti in obveznosti naročnika

Pri izvajanju postopka mora naročnik jasno navesti razloge za njegovo uporabo. V določenih primerih mora svojo namero posredovati tudi zagovornikom javnega interesa. Med samimi pogajanji je naročnik dolžan vnaprej napovedati zadnji krog pogajanj, razen če je bilo število krogov že določeno.

Naročnik mora povabiti zgolj tiste gospodarske subjekte, ki izkazujejo ustrezno usposobljenost. Roki za oddajo prijav in ponudb morajo biti razumni in sorazmerni zahtevnosti naročila.

Postopek s pogajanji brez predhodne objave omogoča naročniku večjo operativnost v izjemnih okoliščinah, a hkrati zahteva dosledno spoštovanje zakonskih pogojev in transparentno dokumentacijo odločitev. Pravilna uporaba tega postopka zagotavlja ravnovesje med nujnostjo izvedbe in pravico do poštene konkurence.

Povezani članki:

Javno naročilo male vrednosti in evidenčno javno naročilo

Javno naročilo male vrednosti je postopek, namenjen oddaji naročil pod določenim vrednostnim pragom, ki omogoča hitrejše in manj kompleksno javno naročanje. Čeprav gre za poenostavljen postopek, ostaja ključna zahteva objava obvestila o naročilu, saj se s tem zagotavlja transparentnost in enaka obra...

Preberi več

Kaj je javno naročilo in kako poteka postopek javnega naročanja?

Javno naročilo je zakonsko urejen postopek, preko katerega javni sektor pridobiva blago, storitve ali gradbena dela. Gre za ključni mehanizem, ki zagotavlja učinkovito delovanje države, občin, javnih zavodov in drugih naročnikov, ki upravljajo z javnimi sredstvi. Pri tem je bistvenega pomena, da je ...

Preberi več

Kaj so javna naročila male vrednosti?

Javna naročila male vrednosti so posebna oblika javnega naročanja, pri kateri se naročila oddajajo na nekoliko poenostavljen način, ker njihova ocenjena vrednost ne presega določenega zakonskega praga. Tudi pri javnih naročilih male vrednosti gre za pisno sklenjeno pogodbo med naročnikom (npr. držav...

Preberi več

Javno naročilo male vrednosti: Kaj mora vedeti naročnik?

Javno naročilo male vrednosti je eden izmed najpogosteje uporabljenih postopkov v praksi javnega naročanja, saj omogoča hitro in učinkovito izvedbo naročil manjšega obsega. Kljub poenostavljeni obliki pa je treba upoštevati številna pravila, ki zagotavljajo zakonitost, transparentnost in konkurenčno...

Preberi več
BREZPLAČNI PREIZKUS

Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja

Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija

T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si

 
x - Dialog title
dialog window