Portal TFL

STA novice / Poslanci potrdili novelo zakona o upravljanju javnega potniškega prometa

četrtek, 17.7.2025

Ljubljana, 17. julija (STA) - Poslanci so danes z 52 glasovi za in sedmimi proti potrdili novelo zakona o upravljanju javnega potniškega prometa, na podlagi katere bo lahko Družba za upravljanje javnega potniškega prometa tudi na finančnem področju samostojno izvajala upravljavske naloge. V razpravi je bilo sicer slišati očitke o slabi dostopnosti javnega potniškega prometa.

Kot je med današnjo razpravo o noveli zakona pojasnila državna sekretarka na ministrstvu za okolje, podnebje in energijo Tina Seršen, je enoten način upravljanja in financiranja notranjega železniškega in avtobusnega medkrajevnega potniškega prometa, ki bi bil združen pri Družbi za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP), predvidel že prvotni zakon.

"Predvsem pri financiranju pa je z začetkom izvajanja novih avtobusnih koncesij prišlo do tega, da je moral kljub drugačnemu namenu zakonodajalca ob sprejemanju zakona ves finančni tok še vedno prek pristojnega ministrstva. Družba medtem kot agent države ni mogla samostojno upravljati finančnih virov za gospodarsko javno službo," je dodala.

Posledično je moralo ministrstvo za okolje še vedno prejemati in kontrolirati račune izvajalcev ter odvajati davek na dodano vrednost in nakazovati v proračun kupnine od vozovnic, kar je po besedah Seršen privedlo do dodatnih administrativnih ovir.

"Z novelo zakona to odpravljamo, DUJPP pa bo s tem dobil vlogo koncedenta in bo lahko tudi na finančnem področju samostojno izvajal naloge upravljanja, ki so mu bile poverjene že v prvotnem zakonu od začetka leta 2022," je dejala. Pristojno ministrstvo pa bo tudi v prihodnje nadziralo delovanje družbe, je zagotovila.

V koalicijskih Svobodi in SD spremembe, ki jih prinaša novela, vidijo kot zelo dobro izboljšavo pri delovanju DUJPP. Poslanec SD Predrag Baković je ocenil, da se bodo s tem izognili "neučinkoviti dvojni vpetosti, kjer so doslej računi izvajalcev potovali skozi ministrstvo, kar je povzročilo nepotrebne zamude". V SD pozdravljajo tudi uvedbo mehanizma za delovanje enotne vozovnice javnega potniškega prometa in izenačevanje subvencij na vseh relacijah, kar bo po njihovi oceni spodbudilo prehod slovenske javnosti na okolju prijaznejše načine potovanja.

Po mnenju Mihe Lamuta iz Svobode bo novela zakona prinesla večjo operativno fleksibilnost ter bolj pregledno in sledljivo finančno poslovanje, obenem pa bo sistem kot celota tudi bolje usklajen z evropsko prakso upravljanja storitev javnega prevoza.

V NSi pa so izpostavili, da gre za tehnični zakon, ki pa ne odpravlja največje težave glede dostopnosti javnega potniškega prometa večjemu številu uporabnikov. "Čeprav vlada navaja, da se je dostopnost povečala za 20 odstotkov in da število potnikov narašča, v NSi ugotavljamo nasprotno. Slovenija je po obsegu javnega potniškega prometa na repu v EU. Ankete kažejo, da bi prebivalci uporabljali javni potniški promet, če bi imeli od bivališča do avtobusne postaje največ deset minut hoje, avtobusi pa bi ob tem morali biti udobnejši, njihova pogostost konstantna, prihodi pa zanesljivi in brez zamud. Tega cilja očitno še dolgo ne bomo dosegli," je ocenil poslanec Janez Žakelj.

BREZPLAČNI PREIZKUS

Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja

Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija

T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si

 
x - Dialog title
dialog window