Portal TFL

STA novice / Vlada s priporočili za zmanjšanje stroškov službenih potovanj v tujino

četrtek, 3.7.2025

Ljubljana, 03. julija (STA) - Vlada je sprejela priporočila za zmanjšanje stroškov službenih potovanj v tujino. Organom državne uprave med drugim priporoča, da v delegacije vključujejo minimalno število funkcionarjev in javnih uslužbencev, potujejo naj le tisti, ki so bistveni za izpolnitev cilja posamezne službene poti, na teh pa naj se prednostno uporablja javni prevoz.

Med priporočili organom državne uprave v sporočilu po seji vlade navajajo, naj bodo delegacije, ki v okviru službenih potovanj potujejo v tujino, praviloma do štiričlanske, če delegacijo vodi minister, oz. do tričlanske, če jo vodi državni sekretar. Izhodišča za udeležbo delegacij v tujini pa naj poleg navedbe vodje in članov delegacije vključujejo tudi podatek o morebitnem številu javnih uslužbencev, ki se poleg delegacije udeležujejo dogodka v tujini.

Sprejeta priporočila predvidevajo tudi izdelavo načrta službenih poti v tujino, ki jih je mogoče predvideti za posamezno leto, pri čemer se usmeritev glede števila posameznikov, ki se bodo določene službene poti udeležili, določi tako, da potujejo le tisti, ki so bistveni za izpolnitev cilja posamezne službene poti. Sestanka se praviloma udeležijo le zaposleni, ki imajo ključno vlogo na sestanku oz. se tema sestanka nanaša neposredno na njihovo delo, so navedli v sporočilu.

Del priporočil se nanaša na nakup letalskih kart in nastanitve. Sklenjene pogodbe oz. okvirni sporazumi za nakup letalskih kart in namestitev naj se dosledno izvajajo. Organi državne uprave naj za vsako naročilo letalske vozovnice ali rezervacijo nastanitev preverijo cene na trgu in če ob enakih pogojih, kot so jih zahtevali od ponudnikov v okviru javnega naročila, najdejo cenejšo karto, kot je ponujena na podlagi povpraševanja v okviru javnega naročila, jo kupijo sami oz. se nakup po nižji ceni zahteva od ponudnika.

Za rezervacije, pridobitev ponudb in nakup letalskih kart ter nastanitev v tujini "je smiselno zaradi specializacije, boljše organizacije in lažjega usklajevanja" delo organizirati tako, da te storitve opravlja le omejeno število zaposlenih. Lahko se vzpostavi centralna služba za opravljanje teh nalog ali se izmed zaposlenih določijo dva do trije javni uslužbenci, ki poleg ostalih nalog opravljajo nakupe za vse zaposlene v organu, priporoča vlada.

Kot je še določila s priporočili, se pri dražjih letalskih kartah, zlasti če se kupujejo veliko časa vnaprej, lahko kupi fleksibilne letalske vozovnice, ki potniku omogočajo večjo prilagodljivost glede sprememb ali odpovedi leta. Ob tem pojasnjuje, da so fleksibilne letalske karte, ker so občutno dražje, primerne za potnike, ki potrebujejo večjo prilagodljivost zaradi nepredvidenih okoliščin ali sprememb načrtov, torej zlasti za ministre in državne sekretarje.

Letalske karte naj se, če je to mogoče, kupijo bistveno prej pred načrtovano službeno potjo. Za letalske karte in nastanitve pa priporoča zavarovanje rizika odpovedi.

Uporaba VIP storitev na letališču je mogoča le, ko potuje predsednik vlade ali minister skupaj s spremljajočo delegacijo. VIP prehod, ko je ta na voljo kot samostojna storitev, pa lahko izjemoma uporabijo tudi državni sekretarji s spremljajočo delegacijo, če to zahteva učinkovita izvedba službene poti.

Družinski člani funkcionarjev ali javnih uslužbencev lahko po priporočilih potujejo z delegacijo, ko so izrecno navedeni v vabilu gostitelja in upoštevaje pravila gostitelja.

Kombiniranje službenega in zasebnega potovanja v tujino je mogoče le izjemoma in le na podlagi predhodnega pisnega dogovora z neposredno vodjo in osebo, ki izvršuje pravice in dolžnosti delodajalca. V dogovoru morajo biti natančno določeni kraj in namen službenega potovanja in čas trajanja službenega potovanja, ki se bo upošteval kot službena pot. Pisni dogovor mora biti priloga nalogu za službeno potovanje.

Uporabo taksijev na službenih poteh naj organi določijo v okviru internih politik in navodil v smeri zmanjševanja stroškov uporabe taksijev. Prednostno naj se uporablja javni prevoz na službenih potovanjih, taksi pa le, ko javni prevoz ni na voljo ali izjemoma v določenih okoliščinah, na primer pot pozno ponoči, veliko prtljage, varnostni vidik poti... Kjer je to mogoče, naj se spodbuja uporaba cenejših prevoznih sredstev (vlak, skupni prevozi).

Vlada priporoča tudi drugim državnim organom in lokalnim skupnostim, da pri načrtovanju in izvajanju službenih potovanj v tujino kolikor je mogoče upoštevajo omenjena priporočila. Od ministrstva za javno upravo pa pričakuje, da ji bo do 1. decembra predložilo predlog uredbe, ki ureja povračilo stroškov za službena potovanja v tujino.

Danes je sicer vlada sprejela spremembe uredbe o plačah in drugih prejemkih javnih uslužbencev za delo v tujini. Z njimi je določila, da se za povračilo stroškov za namestitev javnih uslužbencev na delu v tujini, ko ni določenega limita za konkreten kraj, uporabi limit najbližjega kraja v tej državi.

Obenem je za šolsko leto 2025/2026 določila višje zneske povračila dela stroškov vpisnine in šolnine za otroke javnih uslužbencev v tujini, in sicer za Bruselj, Kopenhagen, Budimpešto, Berlin, Bratislavo, New York in London.

BREZPLAČNI PREIZKUS

Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja

Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija

T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si

 
x - Dialog title
dialog window