Portal TFL

STA novice / Evropska komisija z novo agendo za potrošnike

petek, 13.11.2020

Bruselj, 13. novembra (STA) - Evropska komisija je danes predstavila novo agendo za potrošnike, s katero naj bi potrošnikom omogočila dejavno vlogo pri zelenem in digitalnem prehodu v naslednjih letih. Cilj je tudi izboljšanje varstva potrošnikov in odpornosti med pandemijo covida-19 in po njej. Potrošniške organizacije so dokument že pozdravile.

Agenda konkretneje določa prednostne naloge in ključne ukrepe, ki jih je treba skupaj s članicami EU na evropski in nacionalni ravni sprejeti v naslednjih petih letih, so sporočili iz Bruslja. Poudarja pet ključnih prednostnih področjih.

Eden od teh je t. i. zeleni prehod, v okviru katerega želi komisija zagotoviti, da so potrošnikom na trgu EU na voljo trajnostni izdelki in da imajo boljše informacije, da se lahko ozaveščeno odločajo. Komisija bo naslednje leto med drugim predstavila predlog, s katerim bo potrošnikom zagotovila boljše informacije o trajnostnosti izdelkov in se borila proti praksam, kot sta lažno zeleno oglaševanje ali zgodnja zastarelost.

Drugi pomemben trend v naslednjem obdobju je t. i. digitalna preobrazba. Komisija si bo prizadevala za odpravo spletnih poslovnih praks, ki ne upoštevajo pravice potrošnikov do ozaveščene izbire, izkoriščajo njihovo nagnjenost k določenim načinom vedenja ali izkrivljajo njihove postopke odločanja.

Da bi veljavna pravila prilagodili potekajoči digitalizaciji in povečanju števila povezanih izdelkov, bo komisija pregledala tudi direktivo o varnosti proizvodov. Za okrepitev varstva potrošnikov v zvezi z digitalizacijo finančnih storitev pa bo pregledala direktivi o potrošniških kreditih in trženju finančnih storitev.

Komisija napoveduje tudi ukrepe za posebne potrebe nekaterih skupin potrošnikov, na primer otroke, starejše ali invalide. V povezavi z osebami s finančnimi težavami, ki jih je koronska kriza še poslabšala, bo komisija povečala financiranje za boljše svetovanje po državah članicah v primeru zadolženosti.

Komisija bo državam članicam pomagala tudi pri pravočasnem izvajanju in izvrševanju potrošniškega prava in podpirala nacionalne organe za boj proti nezakonitim spletnim poslovnim praksam in odkrivanje nevarnih izdelkov.

Na področju mednarodnega sodelovanja pa bo komisija prihodnje leto med drugim pripravila akcijski načrt s Kitajsko za izboljšanje varnosti izdelkov, ki se prodajajo prek spleta. Spletna trgovina je namreč v času pandemije covida-19 še narasla.

V Bruslju sicer pojasnjujejo, da je pandemija, ne glede na to, ali gre za spletne prevare ali odpovedane potovalne aranžmaje, vplivala na številna področja življenja potrošnikov.

V komisiji zagotavljajo, da se bo EU tudi v prihodnje borila proti prevaram potrošnikov skupaj z mrežo za sodelovanje na področju varstva potrošnikov ter v dialogu s platformami in vsemi deležniki. Poleg tega bo še naprej zagotavljala varstvo pravic potnikov v EU v primeru odpovedi potovanja. Komisija bo analizirala tudi dolgoročnejši vpliv pandemije na potrošniške navade evropskih državljanov, ta analiza pa bo podlaga za prihodnje politične pobude.

Evropske potrošniške organizacije so sporočile, da agendo podpirajo, saj so prepričane, da je nova strategija za potrošniško politiko EU nujna, in to ne le zaradi gospodarskih razmer, ki so jih povzročile zaostrene zdravstvene razmere.

Kot so njihova stališča prenesli v Zvezi potrošnikov Slovenije, se organizacije s komisijo strinjajo, da v uniji potrebujemo učinkovito varstvo potrošnikov, ki je predpogoj za krepitev zaupanja potrošnikov, potrebnega za okrevanje po pandemiji. Zato pričakujejo, da bodo potrebe potrošnikov ustrezno zastopane v vseh ključnih politikah EU.

BREZPLAČNI PREIZKUS

Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja

Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija

T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si

CERTIFIKATI IN EU PROJEKTI

 
x - Dialog title
dialog window