torek, 8.4.2025
Ljubljana, 08. aprila (STA) - Čeprav je zakon o plačnih storitvah, storitvah izdajanja elektronskega denarja in plačilnih sistemih zožil manevrski prostor bank, da lahko zavrnejo odprtje transakcijskega računa ali pa ga zaprejo, na ministrstvu za finance še vedno zaznavajo tovrstne težave. Zato so strnili možnosti, ki jih imajo fizične in pravne osebe v teh primerih.
Če banka zavrne odprtje transakcijskega računa, mora v skladu z zakonom, ki je v veljavi od sredine januarja, dokumentirati konkretne razloge za zavrnitev in o njih obvestiti stranko. Če uporabnik meni, da je banka ravnala v nasprotju z zakonom, lahko pri njej vloži pritožbo, ta pa mora nanjo odgovoriti v 15 delovnih dneh.
V primeru, da se uporabnik z odgovorom banke ne strinja ali z njim ni zadovoljen, se lahko obrne na pristojne institucije. Ministrstvo za finance ob tem izpostavlja Banko Slovenije, ki nadzoruje spoštovanje plačilnih storitev, ali sodišče.
Zakon bankam ne nalaga obveznosti, da morajo vsakemu uporabniku odpreti transakcijski račun, so pojasnili. Odločitev je namreč odvisna izključno od poslovne politike posamezne banke, ki mora v skladu z zakonodajo izvajati ukrepe za preprečevanje pranja denarja in financiranja terorizma.
Postopek je enak v primeru, ko banka uporabniku napove zaprtje transakcijskega računa. Ob tem na ministrstvu svetujejo še preverbo, ali so razlogi za zaprtje skladni z okvirno pogodbo ali splošnimi pogoji poslovanja, ki jih je uporabnik podpisal z banko.
Zakon bankam izrecno prepoveduje nadaljevanje poslovnega razmerja, če ne morejo izvesti pregleda stranke, če pogoji za pregled stranke prek tretje osebe niso izpolnjeni ali če stranka izkazuje lastništvo na podlagi delnic na prinosnika brez sledljivosti, so navedli.
Če je uporabnik povezan z državo, v zvezi s katerimi obstaja visoko in povečano tveganje za pojav pranja denarja ali financiranja terorizma, lahko banka uporabi poglobljen pregled stranke ali druge ukrepe. To ne pomeni avtomatične zavrnitve, temveč temelji na oceni tveganja. Tako mu priporočajo, da pred sodelovanjem z banko zagotovi popolno in pregledno dokumentacijo.
Tax-Fin-Lex d.o.o.
pravno-poslovni portal,
založništvo in
izobraževanja
Tax-Fin-Lex d.o.o.
Železna cesta 18
1000 Ljubljana
Slovenija
T: +386 1 4324 243
E: info@tax-fin-lex.si
PONUDBA
Predstavitev portala
Zakonodaja
Sodna praksa
Strokovne publikacije
Komentarji zakonov
Zgledi knjiženj
Priročniki
Obveščanja o zakonodajnih novostih
TFL AI
TFL IZOBRAŽEVANJA
TFL SVETOVANJE
TFL BREZPLAČNO
Brezplačne storitve
Preizkusite portal TFL
E-dnevnik Lex-Novice
E-tednik TFL Glasnik
Dodatni članki